.

Beantwoord

Geblokkeerd wegens hoogverbruik

  • 23 September 2012
  • 3 reacties
  • 1428 Bekeken

Badge
Hallo, Donderdag, 20-09 om 20:55 uur hebben jullie mij geblokkeerd vanwege hoogverbruik met een internet rekening van 380 euro, hier moest ik van jullie de helft van betalen, ik heb 200 Euro betaald de volgende dag 21-09 (vrijdag) en mijn nummer was op 22-9 zaterdag gedeblokeerd, ik kon weer bellen en internet had ik donderdag al uitgeschakeld. Vandaag, 23-09 Zondag word ik weer geblokkeerd met een rekening (Volgens mijn "Verbruik") van 474,49 Euro. De 200 Euro die ik heb betaald is NIET van de eerste 384 Euro afgeschreven en ook hebben jullie de 384 Euro verhoogd naar 474,49 Euro terwijl dat Vrijdag en Zaterdag na de blokkering nog niet zo was. Jullie fout, waarom? omdat jullie "Fair Use" systeem een vertraging heeft (Het bedrag van 474,49 Euro werd pas vandaag zichtbaar bij "Gebruik", dit wil zeggen dat internet verbruik torenhoog oploopt) en omdat jullie mijn betaling niet meteen hebben verwerkt omdat jullie achterlopen met de administratie (daarom hebben jullie zaterdag gewerkt, om werk in te halen)   
icon

Beste antwoord door Alex 25 September 2012, 15:44

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge
Simyo heeft ook onvoldoende en vals geinformeerd met betrekking tot 3G internet. Punt 1: Volgens Simyo heb ik gebruik gemaakt van 3G internet, dit kan volgens de voorwaarden alleen via een Web to Go Simyo simkaart en op een Laptop of tablet. Punt 2:. Ik heb een Simyo abonnement voor belminuten/sms ZONDER internet. ik heb geen Web to Go sim only. Punt 3: Nergens in de voorwaarden staat dat het mogelijk is verbinding te maken met 3G Internet vanaf een mobiele telefoon, alleen via een Web to Go sim only abonnement/simkaart, speciaal voor 3G vanaf een laptop of tablet. Ongeacht punten: 1, 2 en 3 is dit toch gebeurt want het is wel degelijk mogelijk verbinding te maken vanaf een . Simyo brengt mij iets in kosten wat volgens de voorwaarden niet mogelijk is. Ook staat in de voorwaarden: Bij een verbruik van meer dan € 75,- per dag of meer dan €250,- per week wordt je aansluiting geblokkeerd om onverwacht hoge kosten te voorkomen. Deze voorwaarde is niet gehandhaafd door simyo
Badge
De persoon die mij heeft gedeblokeerd zij het volgende: dat hij mij niet mocht deblokkeren als ik niet betaalde, vervolgens heeft hij mij gedeblokeerd toen ik nog niet had betaald. Ook zei hij dat: Hij en wat andere collega's op zaterdag doorwerkten omdat ze achterliepen met werk, dit gebeurde normaal NOOIT, zei meneer. Ook heeft een andere Simyo Werknemer via Klanten service gezegd dat het volle bedrag van 384 Euro in één keer werd afgeschreven van mijn rekening als ik de helft niet meteen betaalde. Dit en het bovenstaande laat zien en is bewijs van dat de werknemers van Simyo zich niet aan de procedures houden en onprofessioneel te werk. Hieruit concludeer ik dat het systeem van Simyo niet werkt zoals het hoort en niet zoals geclaimd word en dat Simyo zijn administratie niet op orde heeft en zich NIET aan de voorwaarden houd. Dit met nare financiële en geestelijke gevolgen voor mij en andere klanten. Om deze redenen stel ik Simyo verantwoordelijk voor het wederrechtelijk verbruik/intenet bedrag. 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Kenzo Kollen,

Ik heb je aansluiting en situatie bekeken. Ik zie dat ons systeem tot 20/9 20:50 internet verbruik heeft geregistreerd. Na deze datum en tijdstip is er geen internet verbruik meer geregistreerd. Je bent toen op 20:58 geblokkeerd. Je bent na de deblokkering van de klantenservice nogmaals geblokkeerd wegens de verwerking van al je data verbruik voor 20:50. Het daadwerkelijke verbruik heeft dus allemaal voor de eerste blokkering plaats gevonden. De verwerking van je betaling heeft er dus niet voor gezorgd dat je verbruik is opgelopen. Al je geregistreerde verbruik heeft namelijk voor je betaling plaats gevonden.

Hoewel ik het een vervelende situatie vind, wil ik wel even aangeven dat Simyo in de algemene voorwaarden de mogelijkheid tot data verbruik vermeld. Je hebt zelfs in het verleden gebruik gemaakt van een internet bundel. Deze internet bundel was actief t/m 31/8/12. Wanneer ons systeem registreert dat je verbruikskosten binnen 24 hoger zijn dan 75 euro of binnen een week hoger zijn dan 250 euro wordt je aansluiting geblokkeerd wegens hoogverbruik.

Als er geen hoogverbruik betaling wordt gedaan, blijft je aansluiting geblokkeerd tot dat het bedrag automatisch is geïncasseerd. In jouw situatie zou het volledige bedrag dus automatisch eind oktober zijn afgeschreven, omdat de, in de huidige maand, gegenereerde verbruikskosten altijd de maand erna worden afgeschreven.

Groetjes,

Alex

Reageer