Skip to main content
Beantwoord

Geblokkeerd en 150,- aan extra kosten

  • 17 July 2024
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Hallo, ik ben me vanochtend wezenloos geschrokken toen mijn nummer geblokkeerd werd en ik €140,- aan extra kosten heb moeten betalen. Ook nog eens in het ziekenhuis, toen ik mijn telefoon hard nodig had, dus ik heb het bedrag maar betaald…

Blijkbaar heeft mijn ziggo app een nachtje doorgelopen op mijn bundel, terwijl ik daar blijkbaar overheen zat. Ik was in de veronderstelling dat ik 3GB extra tegoed had afgelopen maand en in mijnsimyo zag ik ook dat er nog voldoende tegoed openstond. Blijkbaar was de 3GB extra (naast mijn 6GB standaar) op en heb ik het ontvangen SMS'je niet goed begrepen. 

Ondanks dat het mijn eigen fout zal zijn en dit ongetwijfeld in de voorwaarden staat, vind ik 140 euro voor nog niet eens 1GB extra dataverbruik disproportioneel. Ik ben nog geen enkele maand over mijn bundel heen gegaan en heb bovendien altijd ruim binnen mijn GB's gebleven. Ik hoop op jullie reactie, want ik baal hier erg van…

 

Ps. het zou kunnen dat het emailadres aan dit account niet helemaal correct is. Ik heb dit geprobeerd te herstellen, maar weet niet of dit gelukt is. In MijnSimyo staat mijn juiste mailadres opgenomen.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hallo @Djony1 , zet als eerste je dataplafond in in de Simyo app, kost slechts 50 cent per maand en krijg je geen verrassingen meer. Dat gaat dan per de 1e van de komende maand in. In je telefoon kun je meteen al een werkend dataplafond en blokkade instellen.

Via de bekende kanalen kun je bij Simyo om een betalingsregeling vragen als je de nota niet in 1 keer kunt betalen of de reactie van een moderator hier afwachten.

Het is je bekend dat buiten de bundel gaan geld kost en je krijgt bij 80 en 100% verbruikt een SMS om bijtijds maatregelen te nemen.

 

Hallo @Djony1 , zet als eerste je dataplafond in in de Simyo app, kost slechts 50 cent per maand en krijg je geen verrassingen meer. Dat gaat dan per de 1e van de komende maand in. In je telefoon kun je meteen al een werkend dataplafond en blokkade instellen.

Via de bekende kanalen kun je bij Simyo om een betalingsregeling vragen als je de nota niet in 1 keer kunt betalen of de reactie van een moderator hier afwachten.

Het is je bekend dat buiten de bundel gaan geld kost en je krijgt bij 80 en 100% verbruikt een SMS om bijtijds maatregelen te nemen.

 

Dank voor je reactie; dat heb ik inmiddels gedaan. Ik had afgelopen maand 3GB extra en dat heeft helaas de verwarring veroorzaakt. Ik ging ervan uit dat mijn bundel van 6GB op was, maar blijkbaar was ook de 3GB er al doorheen. Ik wacht graag even op reactie van een moderator. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Djony1,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft (bedankt voor je hulp! 🙂). Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer