.

FAQ: Hoe werkt het betaalproces voor Sim Only aansluitingen?

  • 6 December 2011
  • 73 reacties
  • 15883 Bekeken


Toon eerste bericht

73 reacties

Badge
Hallo,
Op 14 december heb ik een abonnement afgesloten. Nu staat er nog geen factuur op mijn simyo. Ik heb mijn internetbundel aangepast voor volgende maand, maar dit heb ik voor de uitsterste datum gedaan. (die ik even niet meer uit mijn hoofd weet)
Nu vroeg ik me af wanneer ik de eerste factuur krijg? Gezien het al 30 december is en ik nog niks heb ontvangen.

Groetjes Maaike
Reputatie 2
Badge +1
Hey MaaikeAllTimeLow,

Je zal jouw eerste factuur eind januari gaan ontvangen.
Is het niet mogelijk om de factuur via de post te ontvangen? Ik ben namelijk zzp'er, en moet de telefoon rekeningen ieder jaar bij de belasting overleggen.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Petraf,

Het is niet mogelijk om de facturen per post te ontvangen. Indien je een hard copy van de facturen nodig hebt kan je deze uitprinten vanaf jouw persoonlijke pagina op www.simyo.nl.
Hoi,

Ik heb sinds half januari een simyo abonnement, was benieuwd naar de rekening maar die van januari staat er nog niet op. Wanneer kan ik die inzien?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum tamaartje35,

De factuur van januari zal eind februari op je persoonlijke pagina staan. Ik raad je aan om dit topic altijd even door te nemen. Dit topic geeft namelijk uitleg over je 1ste factuur.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Op de website van Simyo wordt dit vermeldt:

Datum afschrijving
Een factuur wordt op de 3e donderdag van de volgende maand opgemaakt en via automatische incasso afgeschreven van je bankrekening.

Ik heb sinds februari een abonnement. En ik heb een factuur van de maand februari. Deze factuur is nog niet betaald. Wanneer gaat er automatische incasso van mijn rekening af? Of wanneer krijg ik een e-mail over de factuur? Ik had gedacht dat het er vorige week af zou gaan?

Mvg 
DLH
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum DLH,

Wij zullen aan het einde van deze week beginnen met het incasseren van de facturen van februari.
Hallo,

Sinds september 2012 met simyo en tot nu op zich geen probleem alleen onmogelijk om cs aan de lijn te krijgen vandaar optie forum. In maart mijn maand abonnement omgezet van 500 naar 1000 mb. De kosten voor beide maanden worden in maart gefactureerd terwijl ik de maand april nog moet gebruiken. Gaat dit wel goed? Krijg ik in april geen abonnement factuur dan?

Al vast bedankt
Met vriendelijke groet
Marc Halewyn
Reputatie 2
Badge +1
Hey Marc Halewyn,

Op jouw factuur van februari is inderdaad de internetbundel voor zowel maart als april berekend. Op jouw factuur van maart zal er geen internetbundel berekend worden. (omdat je de abonnementskosten 1 maand vooruit betaalt maar de internetbundel voor april reeds betaald hebt) Omdat je voor jouw internetbundel wederom een bundelwijziging hebt aangevraagd die per 01-05 in zal gaan, zal de internetbundel voor de maand mei op jouw factuur van april in rekening gebracht worden.
Hei Wayne,

Bedankt voor je reactie.
Reputatie 2
Badge +4
Hei Wayne,

Bedankt voor je reactie.


Hoi Marc Halewyn,

We zijn blij om te horen dat je vraag hiermee is beantwoord en we wensen je nog veel plezier met je Simyo aansluiting.

Groetjes,

Manisha
Goede middag,
Ik begrijp dat de fakturen tussen 15 en 20e van de maand gemaakt worden, maar het is nu 23 juni en ik heb nog steeds geen faktuur online.
Gr San
Reputatie 7
Badge +9
Je hebt gelijk. Misschien omdat het weekend is.:rolleyes:
Hoi,

begrijp ik hihihi 😉 maar vrijdag was nog 20:).. Kan ik er vanuit gaan dat de faktuur morgen wordt gedaan?? En we hebben abonnement van €10.50 per maand, maar zag al dat er €14.50 stond...en er viel niks buiten het abonnement?! Veranderd dit dan nog??
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb hem ook nog niet hoor. ;)  Simyo is een beetje laat.
Waar die € 4.00 
€xtra vandaan komen weet ik niet. Sms-jes naar het buitenland verstuurd misschien? 
Reputatie 5
Badge +10
Goede middag,
Ik begrijp dat de fakturen tussen 15 en 20e van de maand gemaakt worden, maar het is nu 23 juni en ik heb nog steeds geen faktuur online.
Gr San


Welkom op het forum Sannie41,

De facturen staan normaal gesproken altijd rond de 20ste online. De facturen zijn vandaag online gezet.

Hoi,

begrijp ik hihihi 😉 maar vrijdag was nog 20:).. Kan ik er vanuit gaan dat de faktuur morgen wordt gedaan?? En we hebben abonnement van €10.50 per maand, maar zag al dat er €14.50 stond...en er viel niks buiten het abonnement?! Veranderd dit dan nog??


Ik heb gezien dat dit je 1ste factuur is. Je hebt geen verbruikskosten gegenereerd, maar de factuur is wel hoger uitgevallen. Dit komt onder andere vanwege de éénmalige aansluitkosten. Ook zijn de vaste abonnementskosten van de resterende dagen van de maand mei berekend. In dit topic vind je een uitgebreide uitleg over je 1ste factuur.

Is je vraag hiermee beantwoord?

@de leon. Bedankt voor je bijdrage.

Groetjes,

Alex
Reputatie 3
Badge +9
Hoi,

Ik kreeg vorige maand een berichtje op mijn Simyo dat ik een korting kreeg op mijn bundel van 1 euro.
Momenteel is alles meegenomen, maar ik zie dit nu niet meer terug.
Zou een van jullie hier eens naar willen kijken aub.

Thanx,
Martijn®
Reputatie 5
Badge +11
Hoi,

Ik kreeg vorige maand een berichtje op mijn Simyo dat ik een korting kreeg op mijn bundel van 1 euro.
Momenteel is alles meegenomen, maar ik zie dit nu niet meer terug.
Zou een van jullie hier eens naar willen kijken aub.

Thanx,
Martijn®


Hi Martijn®,

Welk berichtje bedoel je? Klanten met een jaarabo die nogmaals verlengen met een jaar krijgen een € korting, maar het lijkt me dat jij daar nog niet voor in aanmerking komt...
Hallo,

Het bedrag op de laatste factuur is nog niet van mijn bankrekening afgeschreven. Normaal gesproken had dat rond 25 september moeten gebeuren. Wanneer wordt deze factuur geïncasseerd?
Reputatie 3
Badge +9
@Ernst,

Dit is al eens de revue gepasseerd, want er waren meer vaste klanten die bij het einde van het jaarcontract een X bedrag aan korting krijgen.
Bij mij stond vanaf oktober €11,= p/mnd.

Paar dagen later was de melding weg, en nu oktober is de korting ook weg.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik het anders gelezen of geïnterpreteerd heb.

Maar goed die euro is me egal....maar wel verwarrend ( als het klopt wat ik zag).
Reputatie 3
Badge +9
Hallo,

Het bedrag op de laatste factuur is nog niet van mijn bankrekening afgeschreven. Normaal gesproken had dat rond 25 september moeten gebeuren. Wanneer wordt deze factuur geïncasseerd?


Zal misschien met de vakantie te maken hebben...trek nog ff rente :))
Badge +8
@Ernst,

Dit is al eens de revue gepasseerd, want er waren meer vaste klanten die bij het einde van het jaarcontract een X bedrag aan korting krijgen.
Bij mij stond vanaf oktober €11,= p/mnd.

Paar dagen later was de melding weg, en nu oktober is de korting ook weg.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik het anders gelezen of geïnterpreteerd heb.

Maar goed die euro is me egal....maar wel verwarrend ( als het klopt wat ik zag).


Hoi Martijn®,

Toevallig heb ik nog iemand die dit beschrijft. Ik ga het uitzoeken, want dat is inderdaad heel verwarrend. Misschien vraag ik je er nog dingen over in privébericht, ok?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hoi Martijn®,

Toevallig heb ik nog iemand die dit beschrijft. Ik ga het uitzoeken, want dat is inderdaad heel verwarrend. Misschien vraag ik je er nog dingen over in privébericht, ok?

Groetjes,
Charlene


Hoi Martijn®,

Bij jou bestaat die optie tot verlengen nog steeds. Als je bij bundels aanpassen kijkt, dan staat er nu in het ballonnetje ipv 1 jaar, nog een jaar. Dan wordt je prijs inderdaad €11.
Zeg jij nou dat je die wijziging al had gemaakt en dat die op 1 oktober niet is doorgevoerd? Dan ga ik daar nog naar laten kijken voor je.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 3
Badge +9
Oke is prima Charlene,

Nee ik had de wijziging niet doorgevoerd, want......er stond als tekst "actief vanaf oktober .
Zelf nog niets gedaan omdat ik dacht dat dit gewoon vanzelf ging....

Reageer