.

Beantwoord

factuurbedrag vraag

  • 12 May 2013
  • 8 reacties
  • 627 Bekeken

Badge
hallo, 

Ik heb een belbundel met 300 sms/belminuten. Nu zie ik bij de factuur van maart dat ik 11,85 euro extra heb moeten betalen buiten de belbundel.
In het overzicht staat keurig aangegeven dat ik 220 belminuten had en 86 sms'jes. Dus eigenlijk een overschrijding van 6 minuten/sms'jes.

Elders op het forum zag ik dat de belminuten per minuut naar boven wordt afgerond. En dan blijkt dus achteraf dat ik wel degelijk over die 300 bundel per maand heen zat. Maar hoe kan ik dan tijdens de maand zelf zicht houden op het bereiken van mijn belbundel van 300 sms'jes/belminuten? Ik zou graag dit soort verrassingen in de toekomst voorkomen. 
icon

Beste antwoord door Charlene 15 May 2013, 12:19

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Je kunt in je factuur zien waar die kosten van €11,85 vandaan komen. Ik zou het vreemd vinden als het van de 220+85 bel/sms minuten komen.
Ik ben eerlijk gezegd erg benieuwd.
Ik denk ook niet dat 220 belminuten daarna nog naar boven afgerond worden. Dat gebeurt zo gauw je ophangt en die tijd wordt denk ik doorgegeven en is al afgerond.
Badge
hoi Martijn

Onder verbruikskosten staat, volgens een bericht op de factuur, aangegeven wat ik buiten de belbundel heb gebeld, dit is in totaal 11,65 euro. Het is onderverdeeld in 82 gesprekken en 87 sms'jes. Ik heb niet de volledige gebelde tijd opgeteld, maar begrijp eerlijk gezegd niet precies hoe dit zit. Wat bedoel je met dat de kosten niet uit de 220+85 sms/belminuten komen? Ik las wel ergens op het forum dat een minuut en tien seconden naar boven wordt afgerond. Dit kan je volgens mij dan niet volgen op de site, maar dat was ook de vraag die ik heb. Hoe kan ik halverwege de maand weten of ik binnen de belbundel blijf of weer extra kosten heb op de factuur. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hier is het overzicht van de verbruikerskosten buiten de bundel. Zoals je ziet zijn dat er heel wat.
Verbruikskosten Aantal Tijdsduur BedragGesprekken naar mobiele nummers 30 01:33:14 € 1,24Gesprekken naar servicenummers 5 00:13:14 € 6,04Gesprekken naar simyo klanten 4 00:03:33 € 0,00Gesprekken naar vaste nummers 43 01:49:36 € 1,86SMS naar mobiele nummers 85 € 2,51SMS naar simyo klanten 2 € 0,00Totaal verbruikskosten (incl. BTW) € 11,65
Reputatie 3
Badge +9
Ik denk dat een moderator hier beter op kan antwoorden want die heeft ook inzage.
Wat ik wel weet is dat gesprekken op een hele minuut naar boven worden afgerond.

Wat ik je ook kan zeggen is dat de gegevens die simyo verwerkt met betrekking tot je belminuten en internet, er een vertraging in het systeem zit.
Dus als je bij mijn Simyo kijkt staat er een datum en tijd bij. Dat is de laatste actuele informatie en deze kan behoorlijk afwijken.

Je zou een app kunnen installeren die de belminuten bijhoud direct op je telefoon. En eventueel een app voor internet.

Simyo komt deze zomer met een eigen app.
Badge +8
hallo, 

Ik heb een belbundel met 300 sms/belminuten. Nu zie ik bij de factuur van maart dat ik 11,85 euro extra heb moeten betalen buiten de belbundel.
In het overzicht staat keurig aangegeven dat ik 220 belminuten had en 86 sms'jes. Dus eigenlijk een overschrijding van 6 minuten/sms'jes.

Elders op het forum zag ik dat de belminuten per minuut naar boven wordt afgerond. En dan blijkt dus achteraf dat ik wel degelijk over die 300 bundel per maand heen zat. Maar hoe kan ik dan tijdens de maand zelf zicht houden op het bereiken van mijn belbundel van 300 sms'jes/belminuten? Ik zou graag dit soort verrassingen in de toekomst voorkomen. 


Hoi jamyfun1,

Welkom op het forum!

Zoals Martijn® al aangeeft, worden de belminuten niet later afgerond, maar meteen als je ophangt. Wanneer je tijdens de maand bovenaan kijkt bij: Deze maand heb ik nog.. heb je de juiste info te pakken, bijgewerkt tot de datum en tijd die erbij staat.
Het grafiekje wat je bij overzicht ziet, bevat inderdaad niet-afgeronde informatie. Dit is misschien handig als je je belgedrag in verschillende maanden met elkaar wilt vergelijken. De huidige maand staat daar ook niet bij.

De specifieke vraag over jouw verbruik heb ik even in een privébericht beantwoord.

Groetjes,

Charlene
Badge
hoi, deze maand heb ik eigenlijk weer hetzelfde. ik heb in de maand mijn verbruik bijgehouden en nu zit ik weer op €22,81 verbruik in plaats van 7 euro. Wat zie ik nou toch over het hoofd? OP de site staat de juiste info maar daar ga je dan toch nog overheen op het laatste moment, kan een van de moderators dat zien?
Dit is niet de bedoeling zo. Anders had ik wel 700 belminuten/sms afgesloten.
Nu keurig niet gebeld naar 0900 nummers maar nog steeds er dik overheen.

tips graag!
Badge +6
hoi, deze maand heb ik eigenlijk weer hetzelfde. ik heb in de maand mijn verbruik bijgehouden en nu zit ik weer op €22,81 verbruik in plaats van 7 euro. Wat zie ik nou toch over het hoofd? OP de site staat de juiste info maar daar ga je dan toch nog overheen op het laatste moment, kan een van de moderators dat zien?
Dit is niet de bedoeling zo. Anders had ik wel 700 belminuten/sms afgesloten.
Nu keurig niet gebeld naar 0900 nummers maar nog steeds er dik overheen.

tips graag!


Hoi Jamyfun1,

Ik raad je aan je belbundel te verhogen. Naast dat je belt met je bundel stuur je ook sms'jes uit dezelfde bundel.
Je hebt hele lange gesprekken en hele korte gesprekken van enkele seconden. De gesprekken van enkele seconden worden afgerond naar gehele minuten. Mocht je niet je belbundel willen verhogen misschien is de sms onbeperkt bundel een optie voor je.
Badge
Ja die korte berichten dat zijn mijn kids die me bellen :)
Dat is wel onvoordelig ja. Het is niet mogelijk op een of andere manier een melding te krijgen als je bijna over je tegoed bent?


hoi, deze maand heb ik eigenlijk weer hetzelfde. ik heb in de maand mijn verbruik bijgehouden en nu zit ik weer op €22,81 verbruik in plaats van 7 euro. Wat zie ik nou toch over het hoofd? OP de site staat de juiste info maar daar ga je dan toch nog overheen op het laatste moment, kan een van de moderators dat zien?
Dit is niet de bedoeling zo. Anders had ik wel 700 belminuten/sms afgesloten.
Nu keurig niet gebeld naar 0900 nummers maar nog steeds er dik overheen.

tips graag!


Hoi Jamyfun1,

Ik raad je aan je belbundel te verhogen. Naast dat je belt met je bundel stuur je ook sms'jes uit dezelfde bundel.
Je hebt hele lange gesprekken en hele korte gesprekken van enkele seconden. De gesprekken van enkele seconden worden afgerond naar gehele minuten. Mocht je niet je belbundel willen verhogen misschien is de sms onbeperkt bundel een optie voor je.
Badge +6
Ja die korte berichten dat zijn mijn kids die me bellen :)
Dat is wel onvoordelig ja. Het is niet mogelijk op een of andere manier een melding te krijgen als je bijna over je tegoed bent?


Hoi Jamyfun1,

Helaas is het niet mogelijk bij Simyo een melding te krijgen wanneer je over je belbundel heen gaat. De reden hiervan is omdat het niet mogelijk is om bij Simyo een belplafond in te stellen.

Reageer