Skip to main content

Factuur hoger uitgevallen dan verwacht, wat nu?

  • July 17, 2025
  • 1 reactie
  • 12 Bekeken

Mijn factuur sim only is veel hoger uitgevallen dan verwacht terwijl ik onbeperkt internet heb hoe kan dit? 

Moderator: De titel is iets verduidelijkt zodat andere leden sneller kunnen zien waar het bericht over gaat.

July 17, 2025

Hi ​@Brian9396,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je factuur hoger is uitgevallen dan verwacht! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent, ik kijk daarom graag met je mee wat er aan de hand is.

Als aller eerst is het zo dat wij helaas geen bundel aanbieden met onbeperkt internet. Ik zie op je aansluiting dat je een bundel van 20GB hebt. Omdat je databundel is op gegaan en je geen dataplafond hebt, heb je gebruik gemaakt van ons buitenbundeltarief van €0,15 cent per MB.

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms’jes gezien? Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja

1 reactie

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • July 17, 2025

Hi ​@Brian9396,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je factuur hoger is uitgevallen dan verwacht! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent, ik kijk daarom graag met je mee wat er aan de hand is.

Als aller eerst is het zo dat wij helaas geen bundel aanbieden met onbeperkt internet. Ik zie op je aansluiting dat je een bundel van 20GB hebt. Omdat je databundel is op gegaan en je geen dataplafond hebt, heb je gebruik gemaakt van ons buitenbundeltarief van €0,15 cent per MB.

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms’jes gezien? Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja