.

Beantwoord

Factuur

  • 22 December 2012
  • 8 reacties
  • 593 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik heb een simyo 100 abonnement met sms verdubbelaar.
Ik heb volgens de laatste factuur tot en met 18 november 167 sms jes verstuurd en 14 belminuten verbruikt. Ruimte genoeg nog in mijn bundel dus.
Waarom worden alle sms jes en belminuten vanaf 19 november dan buiten de bundel gerekend, waardoor ik nu een hogere factuur krijg?
icon

Beste antwoord door Wayne 24 December 2012, 16:27

Bekijk originele reactie

8 reacties

Ik heb hetzelfde. Ik heb nog genoeg van mijn bundel internet over en toch wordt er 1 euro verbruikskosten gerekend.  Dit is niet in het buitenland verbruikt, maar gewoon binnen Nederland.
Hoe kan dit? 
Groeten, Yvonne
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum sz040,

Wij hebben jouw factuur nagekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat deze klopt. Je hebt de Simyo 100 bundel. Je hebt in totaal 16 minuten gebeld. Dit betekent dat er (inclusief jouw sms verdubbelaar) 168(:2=84) sms berichten binnen de bundel beschikbaar waren. Omdat je in totaal 184 sms berichten hebt verstuurd zijn er 17 sms berichten buiten jouw bundel berekend. Hiervan is er 1 onterecht buiten de bundel berekend. Wij hebben de onterechte sms gecrediteerd.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Yvon38,

De euro verbruik is inderdaad onterecht. Deze zal op jouw eerstvolgende factuur gecrediteerd worden. Onze excuses voor het ongemak.
Hey Yvon38,

De euro verbruik is inderdaad onterecht. Deze zal op jouw eerstvolgende factuur gecrediteerd worden. Onze excuses voor het ongemak.


OK, dank voor je reactie!
Hallo, factuur van deze maand valt hoger uit en ik snap niet zo goed waarom.
Ik heb een 500 mb bundel en zit binnen het verbruik maar krijg toch extra verbruikskosten berekend van 7,50 euro. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?
Mvg Dianne
Reputatie 4
Badge +8
Hallo, factuur van deze maand valt hoger uit en ik snap niet zo goed waarom.
Ik heb een 500 mb bundel en zit binnen het verbruik maar krijg toch extra verbruikskosten berekend van 7,50 euro. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?
Mvg Dianne



Die 7,50 euro, zijn dat niet gewoon de maandelijkse kosten van je bundel?
ik keek gister toevallig op mijn bankrekening en was 160 euro lichter geworden en kwam erachter dat ik buiten mijn bundel heb zitten sms/bellen en mijn vraag was dat ik normaal een notificatie via sms kreeg als ik buiten mijn bundel zat en ik hield daar rekening mee en nu ben ik dus 2 maanden buiten mijn bundel geweest en nu dus 160 euro en straks weer 160 lichter kom ik op 320 euro en dat voor een abonnement van 16 euro per maand :S
Mijn vraag is nu dus is dit mijn eigen schuld ?? Waarom wordt er geen rekening gehouden met zulke bedragen ??Moest ik gewoon mijn verbruik in de gaten houden en dus niet meer vertrouwen op de notificatie ?? Want die staat zeker aan of is t per ongeluk in de storing dat ik nu dus zwaar de klus ben ??

factuurnummer 23390715 en de volgende factuur die ik nog binnen heb zit ook al rond die bedrag
Reputatie 5
Badge +10
Hallo, factuur van deze maand valt hoger uit en ik snap niet zo goed waarom.
Ik heb een 500 mb bundel en zit binnen het verbruik maar krijg toch extra verbruikskosten berekend van 7,50 euro. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?
Mvg Dianne


Hoi Hoogland,

Ik zie aan je verbruik dat je in november meer dan 500 mb hebt verbruikt. Het overige internet verbruik is daarom voor het buiten de bundel tarief berekend.

ik keek gister toevallig op mijn bankrekening en was 160 euro lichter geworden en kwam erachter dat ik buiten mijn bundel heb zitten sms/bellen en mijn vraag was dat ik normaal een notificatie via sms kreeg als ik buiten mijn bundel zat en ik hield daar rekening mee en nu ben ik dus 2 maanden buiten mijn bundel geweest en nu dus 160 euro en straks weer 160 lichter kom ik op 320 euro en dat voor een abonnement van 16 euro per maand :S
Mijn vraag is nu dus is dit mijn eigen schuld ?? Waarom wordt er geen rekening gehouden met zulke bedragen ??Moest ik gewoon mijn verbruik in de gaten houden en dus niet meer vertrouwen op de notificatie ?? Want die staat zeker aan of is t per ongeluk in de storing dat ik nu dus zwaar de klus ben ??

factuurnummer 23390715 en de volgende factuur die ik nog binnen heb zit ook al rond die bedrag


Welkom op het forum Serkan,

Ik zie dat je inderdaad meer bel/sms minuten hebt verbruikt dan met jouw bundel (300 bel/sms minuten) mogelijk is. We sturen geen bericht wanneer je bel/sms bundel op is of wanneer je een x aantal bel/sms minuten hebt bereikt. Notificatie verbruik betekent:

Notificaties van verbruik krijg je als je bijvoorbeeld veel langer dan normaal niet hebt gebeld. We nemen dan contact met je op om te vragen of je we je ergens mee kunnen helpen.

Ik raad je aan om vooral je persoonlijke pagina goed in de gaten te houden zodat je je resterende bel/sms minuten kunt inzien.

Groetjes,

Alex

Reageer