Skip to main content

.

Beste Simyo,

Al sinds gisteren probeer ik jullie via verschillende wegen te contacten; via whatsapp, facebook, telefonisch ruim 20 minuten in de wacht gehangen maar er valt geen contact te krijgen, vandaar een laatste poging via deze weg…

Zondagmiddag werd ik plots opgeschrikt door het bericht dat er sprake was van extreem hoogverbruik buiten mijn bundel en zag ik tot mijn verbazing dat ik in 20 minuten ruim 200 euro verbruikt zou hebben. Echter, is mij de vraag waar ik deze data aan verbruikt zou hebben, aangezien ik op dat moment in de auto zat en mijn telefoon dus helemaal niet in gebruik had. Ook niet voor spotify of google maps oid. Ik weet dat jullie altijd een sms versturen etc., maar ook deze kwam tijdens het rijden. Hebben jullie inzicht waar dit verbruik ineens aan besteed is? Ik ben namelijk ontzettend geschrokken van het bedrag en kan mij gewoon niet voorstellen waar deze data ineens aan besteed is.

Hopelijk kan ik via deze weg contact met jullie krijgen om hiernaar te kijken.

Met vriendelijke groet,

Simyo heeft aan groot blog waarin het probeert uit te leggen hoe is inzicht kan krijgen in welke app veel data heeft verbruikt. Jouw mobiel zelf houd dat immers bij. Dit hoofdstuk van het blog legt het uit voor android en dit hoofdstuk voor iOS.

Als je aangeeft wat voor mobiel je hebt, dan kun je beter geholpen worden.

Hoi @Quirinavg,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Je kunt je simkaart daarna deblokkeren door een aanbetaling via Mijn Simyo te doen en je telefoon daarna opnieuw op te starten.

Wij kunnen vanwege de privacywetgeving niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt, dit kun je soms wel in je telefoon zelf terugvinden. Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Ik zie dat wij inmiddels al contact hebben via Facebook. Ik stel voor dat wij het contact op één kanaal houden om verwarring te voorkomen 🙂.

Bedankt voor je hulp! @Groentjuh 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer