Skip to main content
Beantwoord

Extreme hoog dataverbruik binnen enkele minuten

• December 23, 2025
  • 1 reactie
  • 17 Bekeken

Beste Simyo,

ik wilde mijn dochter voorzien van mijn iphone 13 en ik neem haar iphone 11. Zij is 17 en ik gebruik hem amper…

Bij het omwisselen heb ik na installatie van haar backup de simkaarten verwisseld m.a.g., dat ik bij het overzetten van mijn backup op de iphone 11 er eerst ios 26.2 geinstalleerd moest worden en dit is dus gebeurd via mijn mobiele data. Na dit gedaan te hebben is mijn nummer geblokkeerd (goede actie), maar heb ik een erg hoge rekening van 274,00. Kunt u mij hierbij helpen aub. Ik heb gelijk een dataplafond ingesteld, zodat dit mij nooit meer gebeurd. Hopelijk kan Simyo iets voor mij betekenen?

Voor een ieder die  dit leest wens ik jullie fijne kerstdagen toe en een goed nieuwjaar.

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@SimoSez,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Ik kan me goed voorstellen dat dit vervelend is en dat je hier niet op zit te wachten.

Wij versturen altijd twee waarschuwing-sms’jes: één wanneer de internetbundel voor 80% is verbruikt en één wanneer de bundel volledig op is. Zodra de internetbundel op is en er toch internetverbruik plaatsvindt, wordt het buitenbundel-tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Daarom adviseren wij altijd om een dataplafond in te stellen om hoge kosten buiten de bundel te voorkomen. Fijn om te zien dat je dit inmiddels hebt ingesteld.

Ik kijk graag even met je mee om te zien wat er precies is gebeurd. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan help ik je graag verder.

Fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar! Bedankt ook voor je fijne wensen.

Groetjes,
Sedat

1 reactie

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • antwoord
  • December 23, 2025

Hoi ​@SimoSez,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Ik kan me goed voorstellen dat dit vervelend is en dat je hier niet op zit te wachten.

Wij versturen altijd twee waarschuwing-sms’jes: één wanneer de internetbundel voor 80% is verbruikt en één wanneer de bundel volledig op is. Zodra de internetbundel op is en er toch internetverbruik plaatsvindt, wordt het buitenbundel-tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Daarom adviseren wij altijd om een dataplafond in te stellen om hoge kosten buiten de bundel te voorkomen. Fijn om te zien dat je dit inmiddels hebt ingesteld.

Ik kijk graag even met je mee om te zien wat er precies is gebeurd. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan help ik je graag verder.

Fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar! Bedankt ook voor je fijne wensen.

Groetjes,
Sedat