Skip to main content

.

Hallo,

Het volgende:

 

Tijdens mijn vakantie zat ik bijna door mijn data van 30gb heen. Hierop heb ik dus 3x data van 500 mb bij gekocht om zo niet de kosten hoog op te laten lopen.

 

Nu kreeg ik de 29e mijn afschrijving dus ging ik er van uit dat de volgende dag, 30 augustus 2024 mijn nieuwe internet bundel inging.

 

Helaas bleek dit niet waar. Nu heb ik kosten gemaakt buiten mijn bundel om van 234 euro en een beetje.

DIT KAN TOCH NIET ECHT WAAR ZIJN.

Ik heb nog nooit zulke bedragen gemaakt.

 

Als ik had geweten dat ik nog geen nieuwe bundel had dan had ik mijn data verbruik nooit heel de dag aangezet.

 

Ik ben blijkbaar iets van 4 a 5 gb buiten mijn bundel gegaan. En dan krijg je een rekening van 234 euro . Nee toch?

HELP HELP HELP

Zet binnen MijnSimyo meteen dataplafond aan, dan kom je nooit meer buiten je bundel binnen de EU, kost 50 cent per maand @Chefkok09 

Volgens de voorwaarden, die je bekend zijn, zijn de buitenbundelkosten 15 cent per MB.

 


Zet binnen MijnSimyo meteen dataplafond aan, dan kom je nooit meer buiten je bundel binnen de EU, kost 50 cent per maand @Chefkok09 

Volgens de voorwaarden, die je bekend zijn, zijn de buitenbundelkosten 15 cent per MB.

 

Hallo Jan, bedankt voor je bericht. Ik was dit jaar in NL op vakantie. Maar ik zal dit meteen instellen. Kan Simyo mij hier mee helpen denk u, voor wat mij is overkomen?


Zet binnen MijnSimyo meteen dataplafond aan, dan kom je nooit meer buiten je bundel binnen de EU, kost 50 cent per maand @Chefkok09 

Volgens de voorwaarden, die je bekend zijn, zijn de buitenbundelkosten 15 cent per MB.

 

Hallo Jan, bedankt voor je bericht. Ik was dit jaar in NL op vakantie. Maar ik zal dit meteen instellen. Kan Simyo mij hier mee helpen denk u, voor wat mij is overkomen?

Even de reactie van een moderator afwachten morgen.

Verder heb je 2x een topic geopend over hetzelfde onderwerp.

Dat is verwarrend, tegen de huisregels en je wordt er niet sneller mee geholpen.

 


Het was ook niet het idee dat ik sneller werd geholpen door het 2x te plaatsen, ik had het verkeerde forum onderwerp gekozen en ik weet niet hoe ik de eerste kon verwijderen.

 

Ik wacht af hoe simyo gaat reageren, want je raakt hierdoor erg gestrest.


Hoi @Chefkok09,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @JanD ook aangeeft (bedankt voor je hulp!). Goed om te zien dat je deze optie al hebt ingeschakeld. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen.

Groetjes,
Ashley


Beste simyo,

 

Jullie heb dit probleem die ik heb veroorzaakt erg fijn en netjes opgelost.

 

Erg bedankt!!


Hoi @Chefkok09,

Bedankt voor je reactie.

Geen probleem en fijn om te horen dat je tevreden bent met onze oplossing. 

Groetjes,
Ashley


Reageer