Skip to main content
Vraag

Extreem hoog verbruik zonder dat telefoon dit meet

• May 24, 2025
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Hallo, 

Vandaag voor een absurde verassing komen te staan. 
Op een of andere manier heb ik volgens Simyo 30GB verbruikt van 15:00 tot 16:00. Dit stopte omdat mijn simkaart werd geblokkeerd. 

Resultaat is een rekening van 2225 euro. 

Dit terwijl ik een datalimiet heb ingesteld op mijn Samsung en die geeft aan dat er deze maand nog maar 3.3 GB verbruikt is. Hoe kan het zijn dat er zon groot verschil zit in gedetecteerde data verbruik? 

Heeft iemand hier ervaring mee? Dit kan toch niet waar zijn? 

PS. de tip om datalimiet in te stellen voor 0,50 cent pm snap ik. Maar zoveel dataverbruik zou mijn telefoon ook zelf moeten zien

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

4 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • May 25, 2025

Beste ​@Bart666 heb je behalve een waarschuwing ook een blokkade ingesteld binnen je telefoon?

Als die blokkade overruled is zou je denken aan een virus of een hack.

Is er op app-niveau ook niet terug te zien welke app al die data verstookt heeft?

€2225 is wel heel erg veel,maar met 15c per MB kan het snel oplopen.

Vanaf 10u00 tot 17u00 vandaag kun je via WhatsApp contact opnemen met Simyo of anders een reactie van een moderator ma het weekend afwachten.

Zie onderstaande link voor contact:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

• Beginner
  • May 25, 2025

Dit heb ik ook gehad afgelopen 2 dagen. Mega veel verbruik volgens Simyo, telefoon geeft aan dat ik die data NIET verbruikt hebt,  Klopt niets van! Ook gepeperde rekening en geblokkeerde telefoon. Simyo geappt, krijg je standaard antwoord en dat ze niet kunnen zien waar Mb’s heen zijn gegaan. Midden in de nacht een constante data stroom terwijl alles uit staat kan niet!! 
Simyo kom met een oplossing. 

• auteur
  • Beginner
  • May 25, 2025

Hallo ​@JanD 

Bedankt voor je reactie. Mobiel geeft inderdaad een waarschuwing en daarna een blokkade wanneer de ingestelde GB's bereikt zijn. Nu is er volgens mijn telefoon maar 3,3GB verbruikt dus die heeft niks geblokkeerd. 

Wat ook heel vreemd is, is dat ik gewoon met WIFI verbonden was van 1530 tot 1600 maar het data verbruik bleef oplopen. 

Ik heb meteen de klantenservice een Whatsapp bericht gestuurd. Even afwachten op hun reactie. 

Mbt Virus of gehackt. Er zit een virus scanner op de telefoon. Die heeft niks gedetecteerd, dus dat lijkt me hopelijk niet. 

@ewpbaars 
Wat heeft Simyo bij jou gedaan om dit op te lossen? 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • May 26, 2025

Hi ​@Bart666,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice via een ander kanaal. Fijn om te zien dat jullie tot een oplossing zijn gekomen! Omdat je inmiddels al bent geholpen, zal ik dit topic sluiten.

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja