Skip to main content

.

Op 28 mei werd er 8,79 bij mij berekend vanwege verbruik MB buiten mijn bundel. Op die dag en op dat tijdstip werd ik geopereerd en gebruikte ik mijn telefoon dus niet. Hoe kan dit zo gebeuren ?

Als je de telefoon wel aan hebt staan zijn er altijd apps die internet gebruiken, dit kun je op app-niveau weer terugzien binnen je mobiel.

Nog beter is het om dataplafond te activeren voor slechts 50 cent per maand, dan ben je gevrijwaard van buiten-bundel-kosten.

Sterkte en beterschap toegewenst @Expert 


Hoi @Expert,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Ik kan het me voorstellen dat je je afvraagt waar je MB's aan zijn verbruikt. Wij kunnen dit vanwege de privacywetgeving helaas niet inzien. Soms kun je in je telefoon zelf nog wel terugvinden welke apps het meeste internet hebben verbruikt. Het is ook zo dat je telefoon altijd internet gebruikt, ook als je deze niet gebruikt op het moment. Denk maar aan appjes die binnen komen en apps die ververst worden op de achtergrond. 

De reden dat je meerdere regels met “59 MB” ziet staan in je verbruik is omdat dit het maximale aantal MB's is wat wij registreren per regel. Als je in één keer veel data verbruikt, dan zul je dit dus in meerdere regels terug zien in je verbruik.

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft (bedankt voor je hulp!). Heel goed om te horen dat je dit al hebt ingeschakeld! Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja