Skip to main content

.

Beantwoord

Extreem hoge verbruikskosten in mijn slaap. Please help!

• 12 januari 2025
  • 3 reacties
  • 27 Bekeken

Hoi, 

ik werd vanmorgen wakker met het bericht dat mijn simkaart geblokkeerd is vanwege zeer hoge kosten buiten de bundel. 
In de simyo app te zien €610 euro. Ik schrok enorm natuurlijk. 

Ik heb sinds kort een nieuw abonnement bij jullie en was in de veronderstelling dat ik ook het data plafond aan had staan. Stom natuurlijk, en heb het meteen aangezet vanmorgen. Voorheen was ik ook klant en toen heb ik het meteen toen jullie dit aanboden (27mei) aangezet. 

Ik snap niet helemaal waar het hoge verbruik vandaan komt, terwijl ik sliep. 

Kunnen jullie mij alstublieft helpen, dit is zo ontzettend veel geld voor mij..

groetjes Joske

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Joskeeeee,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Fijn om te horen dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice en dat jullie tot een oplossing zijn gekomen! Omdat je inmiddels bent geholpen, zal ik dit topic sluiten. :)

Super bedankt voor je hulp! â€‹@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

3 reacties

JanD
  • Consultant
  • 797 reacties
  • 13 januari 2025

Beste ​@Joskeeeee het dataplafond gaat per de 1 van de komende maand in.

Voor de rest van de maand kun je in je eigen mobiel een plafond instellen en/of internet UIT in MijnSimyo of een extra databundelk kopen voor de rest van de maand.

Op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Als je de factuur niet in 1 keer kunt betalen kun je om een betalingsregeling vragen via de bekende kanalen of de reactie van een moderator hier afwachten.

Succes.

https://www.simyo.nl/klantenservice

• auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 13 januari 2025

Hoi!

Simyo heeft dit heel fijn en coulant opgelost. 

Bedankt! 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2572 reacties
  • antwoord
  • 13 januari 2025

Hi ​@Joskeeeee,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Fijn om te horen dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice en dat jullie tot een oplossing zijn gekomen! Omdat je inmiddels bent geholpen, zal ik dit topic sluiten. :)

Super bedankt voor je hulp! â€‹@JanD 

Groetjes,
Roeqajja