Skip to main content

Goedenavond, 

Ik ben me gistermiddag kapot geschrokken omdat ik in 4 minuten tijd voor 325 euro aan data heb verbruikt omdat ik buiten mijn bundel zat. (Tenminste dat is wat hij tot nu toe heeft geregistreerd.. de laatste data update in de app is van dat moment). Direct toen ik het smsje las dat mijn internetbundel op was heb ik mijn mobiel internet uitgezet!! 

Uiteraard, een `fout` van mij maar de kosten zijn echt extreem hoog en onbetaalbaar. 

Bizar. Dit lijkt wel een verdienmodel van jullie als ik de andere berichten op het forum zie. In de tussentijd heb ik het dataplafond aangezet (die blijkbaar niet aan stond:( ) en gebeurt het niet meer volgende maand. Maar dit is echt heel erg zonde.
 

Is er iets te doen aan de extreme kosten die per ongeluk zijn gemaakt? 
 

Alvast bedankt, 

Met vriendelijke groet,

Saskia 

 

Hi @SasD,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Ik raad zeker aan om een dataplafond te activeren via Mijn Simyo.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja


Hi! 

Ik schrik me zojuist ook kapot van een dikke factuur van 72 euro. Gelukkig nog geen 325 zoals @SasD ,maar desalniettemin ben ik hier absoluut niet gelukkig mee. Ik heb mijn SMS-berichten gecontroleerd, maar geen enkele waarschuwing dat mijn bundel bijna op is. Ik heb zelfs nog 3GB tegoed van jullie, die had ik dan uiteraard zeker ingezet. Nu ben ik er onbewust overheen gegaan. 

 

Om dan 0,15 cent per MB te tellen, is in mijn ogen echt de boel bedonderen. 

 

Waarom gaat de snelheid niet omlaag? 

Waarom kosten vragen voor een dataplafond? 


Hallo @TTom het is verstandig het dataplafond in te stellen voor 50 cent per maand, dat gaat dan per de 1e van de komende maand in. Voor nu, zou je internet in MijnSimyo uit kunnen zetten.

Toen je bij Simyo klant werd, had je kunnen weten dat buitende buindel kosten berekend worden overeenkomstig de voorwaarden.

Dat je nu buiten je bundel bent gegaan kun je Simyo niet verwijten, behalve als inderdaad blijkt dat je de 2 SMS’jes niet gehad hebt, dit ter beoordeling door Simyo, bij monde van een moderator.

Om je laatste 2 vragen te beanrwoorden: beleid van Simyo.

 


Hoi @TTom,

Jammer om te horen dat je hoge kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Eigenlijk wordt er in dit topic door mijn collega en door @JanD (bedankt!) goed geïnformeerd over dit onderwerp. Als je mij even een privébericht stuurt kijk ik even met je mee, wellicht kan ik iets voor je betekenen. 

Groetjes,
Seren