Skip to main content

.

Beste Simyo,

Gister morgen kreeg ik een sms met de tekst: Hoi, vanwege hoge kosten in korte tijd hebben we simkaart uit voorzorg geblokkeerd voor uitgaand verkeer. je ontvangt een e-mail met meer info. Groet, Simyo

Na inloggen op mijn Simyo schrok ik van de kosten die gemaakt zijn buiten mijn bundel (179,72 euro). De sms die ik heb gekregen, heb ik gemist en was mij van geen kwaad bewust. 

Ik heb nog nooit zo'n hoge rekening gehad, ben (bijna) altijd binnen mijn bundel gebleven. Wellicht dat jullie iets voor me kunnen betekenen in de vorm van coulance?

Ik zag ook dat ik een dataplafond kan instellen. Dit heb ik meteen gedaan om dit soort kosten in de toekomst te voorkomen. 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Met vriendelijke groet,

Erwin Tolsma

Hoi @Tolsma123,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Heel goed om te horen dat je dit nu hebt ingeschakeld! Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja

Goedemiddag,

Ik heb al eerder gepost maar probeer het nog eens.

Vorige maand ben ik verrast door extreem data verbruik, ik moet meer dan 200 euro bijbetalen?

Ik internet meestal (altijd) via de wifi of wifi hotspot van een ander want heb nooit bereik. dat is waarschijnlijk wel te zien door Simyo.

Waarschijnlijk is het hier in de 3 laatste dagen van de maand verkeerd gegaan.

Ik ga nooit over mijn bundel en kan mij ook niet vinden in de tijden, sommige zijn in de vroege ochtend? 

Uiteraard volgt er het bekende smsje dat je afgesloten bent als je niet direct betaalt. Dat heb ik dan maar gedaan want kan niet anders.

Ka iemand van customer service mij eens bellen of contacteren?

Alvast dank. 

Hoi @Tkn,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Ik zie inderdaad dat je eerder een topic bent gestart over dit onderwerp. Mijn collega heeft destijds gereageerd en gevraagd om een prive bericht te sturen. Mogelijk heb je dit over het hoofd gezien. Geen probleem!

Vaak kan je in je toestelinstellingen terugvinden waaraan je data is verbruikt. Ik adviseer dit dan ook goed door te lopen en eventueel mobiele data uit te zetten voor bepaalde apps.

Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres? Ik kijk dan graag even met je mee. 

Groetjes,
Ashley

Reageer