Skip to main content

Hi,

Ik ben ontzettend geschrokken van een onverwachte rekening van Simyo.

Mijn dochtertje heeft een filmpje gekeken op mijn mobiel vanmiddag en dat was blijkbaar via 4g. Binnen 40 minuten is er een rekening opgelopen tot maar liefst €331,35. Er zijn smsjes vanuit Simyo verstuurd, maar in zo’n korte tijd heb ik nog en eens de kans gehad om er iets tegen te doen. 
 

Tot dusver ben ik een tevreden klant geweest bij Simyo, maar dit verbaast me een beetje. De meeste providers schakelen dan over naar een veel tragere 4g verbinding, gratis. Of stoppen gewoon automatisch. Ik wist nog en eens dat dit kon gebeuren. Als dat zo was dan had ik wel zo’n dataplafond ingesteld. 
 

€331,25 is ontzettend veel geld voor ons, en kan dit niet zomaar betalen. Ondertussen is mijn nummer ook nog eens geblokkeerd en ben ik niet meer bereikbaar voor spoedgevallen. Deze regeling voelt erg oneerlijk en onverwachts. Ik hoop dat hier naar gekeken kan worden, want ik weet niet hoe verder. 

Zet meteen het dataplafond aan om dit voor een volgende keer te voorkomen @Chanan26 

Meestal moet je een minimaal bedrag betalen om weer te kunnen bellen en internetten, zie het advies op je telefoon.

Als het goed is weet je dat buiten je bundel geld kost, staat gewoon in de voorwaarden.

Via de bekende kanalen kun je contact met Simyo opnemen om een betalingsregeling te treffen als je het niet in 1 keer kunt betalen of wacht de reactie van een moderator binnen dit forum af.

 


Ik heb dit ook eens gehad, toen streamde ik een serie zonder er weet van te hebben dat ik op mijn mobiele data zat. 😅
ik heb toen gebeld naar de klantenservice om het over de rekening te hebben. 

en omdat ik iemand ben die nooit over mn data heen ga waren ze zo aardig om de bestede data het over te zetten in 5euro bundels. 
 

ik zou zeggen bel en kijk wat ze voor je kunnen betekenen.🙂


 

 


Hoi @Chanan26,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft (bedankt voor je hulp!). Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja


Reageer