Skip to main content

Beste Simyo,

Vandaag zat ik per ongeluk op de 4g verbinding. Dit duurde een halfuur. Ik kreeg toen een rekening van €700. Volgens jullie krijg je van te voren smsjes. Echter, zijn deze ook pas om 18:00 uur naar mij verzonden en de verbinding was gelegd vanaf 17:30-18:00. Bij de meeste providers wordt de verbinding stil gelegd en ben ik erg geschrokken van het bedrag. Zouden jullie iets voor mij kunnen betekenen? Hoor het graag!

Hallo @Kimberleykimful zet als eerste dataplafond aan, dat kost slechts 50 cent per maand en gaat dan de 1e van de komende maand in.

Als je de voorwaarden had gelezen, had je kunnen weten dat der buitenbundelkosten per MB worden gerekend en dat de boel niet automatisch wordt stilgelegd.

A;s je het bedrag niet in 1 keer kunt betalen kun je via de bekende Simyo-kanalen om een betalingsregeling vragen, zie hieronder een link:

https://www.simyo.nl/klantenservice

Je kunt ook de reactie van een moderator vandaag of morgen afwachten.

Succes.

Hi @Kimberleykimful,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Je kunt het dataplafond via Mijn Simyo activeren.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! @JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer