Skip to main content

.

Beantwoord

Extreem hoge factuur, wat nu?


Beste Simyo,

Ik heb een extreem hoge factuur ontvangen van 638 euro. Dit zijn een paar mb’s buiten mijn bundel geweest. Ik heb de sms’jes ontvangen van dat je bijna over je bundel bent maar ik was toen niet beschikbaar en zag deze pas nadat mijn simkaart was geblokkeerd. 

Daarnaast vind k het een raar bedrag, want volgens de sms’jes zou mijn simkaart geblokkeerd zijn toen er 100 euro aan data was gebruikt. Maar de factuur is 6 keer zo hoog..

Ook heb ik nog 3gb aan data beschikbaar dat ik zelf vrij mag inzetten, kan ik dit niet gebruiken hiervoor? 

En ja, het dataplafond is ondertussen aangezet … :/

 

Mvg

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@LennardB,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Het klopt dat wij je simkaart bij €100 proberen te blokkeren, echter is het zo dat de kosten nog steeds op kunnen lopen omdat je verbruik met een vertraging wordt bijgewerkt in ons systeem. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt in deze situatie. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie

4 reacties

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2561 reacties
  • antwoord
  • 3 maart 2025

Hi ​@LennardB,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Het klopt dat wij je simkaart bij €100 proberen te blokkeren, echter is het zo dat de kosten nog steeds op kunnen lopen omdat je verbruik met een vertraging wordt bijgewerkt in ons systeem. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt in deze situatie. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja


  • auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 6 maart 2025

Beste Simyo … deze vraag is nog niet beantwoord en ik krijg geen reactie op het gevraagde privé bericht.  


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2561 reacties
  • 6 maart 2025

Hi ​@LennardB,

Bedankt voor je reactie. 

In verband met de drukte heb ik je privébericht over het hoofd gezien, mijn excuses hiervoor. Zojuist heb ik jouw privébericht in behandeling genomen. Ik help je graag verder via deze weg.

Groetjes,
Roeqajja


  • auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 6 maart 2025
Roeqajja schreef:

Hi ​@LennardB,

Bedankt voor je reactie. 

In verband met de drukte heb ik je privébericht over het hoofd gezien, mijn excuses hiervoor. Zojuist heb ik jouw privébericht in behandeling genomen. Ik help je graag verder via deze weg.

Groetjes,
Roeqajja


Top bedankt! We gaan via de pm verder


Reageer