.

Extreem hoge datalosten binnen 30 minuten, wat nu?

  • 27 January 2024
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Beste Simyo, 

Zojuist is mijn simkaart, uit voorzorg, geblokkeerd i.v.m. hoge data kosten binnen een half uur.

Ik kom er net achter dat een app op de achtergrond zonder toestemming data heeft verbruikt. Het gevolg is een buiten bundel verbruik van €455.83 binnen een half uur.

Blij dat jullie automatische ingrijpen. Echter, eerder automatisch ingrijpen, bijvoorbeeld bij volledig gebruik van de databundel of boven de €10 aan kosten, had dit kunnen voorkomen. Mijn gebruikelijke maandelijkse datakosten zijn door dit bijna 450x hoger uitgekomen! Ik kan me nauwelijks een situatie voorstellen waarbij dit een bewuste consumentkeuze zou zijn. 

Ik ben het daarom niet eens met de in rekening gebrachte kosten en hoor graag wat hieraan gedaan kan worden. 

Vriendelijke groet

Merijn

Roeqajja 3 maanden geleden

Hoi @Merijn05,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Je kunt tegenwoordig namelijk instellen dat je mobiele data stopt zodra je onze waarschuwingssms’jes ontvangt. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Ik kan begrijpen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Merijn05,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Je kunt tegenwoordig namelijk instellen dat je mobiele data stopt zodra je onze waarschuwingssms’jes ontvangt. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Ik kan begrijpen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer