Skip to main content

.

hi! ik heb vanavond een e-mail van jullie gekregen dat mijn simkaart geblokkeerd is doordat er in korte tijd veel data is verbruikt buiten de bundel. 

ik was aan het scrollen op internet terwijl mijn telefoon in de oplader zat, en ik had mijn do not disturb aanstaan in de avond waardoor ik niet gelijk meldingen zie tenzij ik zelf het berichtencentrum omlaag swipe. 

ik keek rond 22:30 in het berichtencentrum en zie dat ik twee sms’jes van simyo had gekregen, eentje van 22:05 dat ik 80% van mijn bundel had verbruikt, en eentje van 22:14 dat ik 100% had verbruikt. ik heb toen gelijk mijn mobiele data uitgezet. daarna ben ik in de simyo app gaan kijken en zag ik dat al om 22:15 mijn simkaart geblokkeerd was omdat ik in 1 minuut €340 euro aan kosten had gemaakt. 

ik neem express een bundel van 40gb per maand af om zo weinig mogelijk kans op dataverbruik buiten de bundel te hebben. als ik het omreken, heb ik dus in minder dan 10 minuten 8gb verbruikt, maar ik heb geen idee waaraan. ik heb gekeken in de instellingen van mijn telefoon en zag wel dat er op de achtergrond apps geüpdate zijn door de app store, maar die bij elkaar zijn ongeveer 1,5 gb. dus ik snap totaal niet waar die 8gb vandaan zijn gekomen en ik ben heel erg geschrokken.

ik ga mijn telefoon na laten kijken om er zeker van te zijn dat alles in orde is en er niet op de achtergrond iets draait wat data slurpt zonder dat dat de bedoeling is. maar ik ben alsnog erg geschrokken van de hoge rekening en de snelheid waarmee die is opgebouwd. ik ben student en kan zo’n hoog bedrag eigenlijk niet missen, ik betaal normaal maar 17 euro per maand aan simyo. kunnen jullie alsjeblieft kijken of er iets is dat jullie voor me kunnen betekenen in dit geval? ik zou me enorm geholpen voelen als er iets van een coulanceregeling toegepast zou kunnen worden. 

alvast bedankt voor jullie reactie!

Hallo @chiara1998 op app-niveau kun je in je mobiel zien waar de data aan verstookt is.

Verder kun je een datalimiet in je Android-telefoon instellen.

Bij jouw bundel kun je dus een waarschuwing instellen bij 38GB en een blokkade bij 39GB, daarna op wifi verder gaan of een bundel bijkopen.

Verder kun je instellen dat bij slechte wifi er niet automatisch overgaan wordt naar mobiele data.

Ook kun je instellen dat updates uitsluitend via wifi mogen gebeuren.

Verder geven recente Android-versies ook regelmatig melding als er abnormaal mobiel dataverbruik plaatsvindt.

Verder kun je in je mobiel databesparing activeren.

Bel even met de helpdesk om een betalingsregeling en/of uitstel betaling te regelen.

Succes.

Hi @JanD 

Bedankt voor je reactie! Ik heb een iPhone en kan alleen per periode die ik zelf instel zien welke apps data gebruiken. Maar de laatste keer dat ik die periode gereset heb is vorig jaar december, dus ik kan helaas niet zien welke apps specifiek gisteren zoveel data hebben gebruikt.

Ik ga nu inderdaad zoveel mogelijk data besparende functies activeren, het is alleen jammer dat ik bij iPhone volgens mij niet kan instellen dat hij automatisch de mobiele data uitschakelt na een bepaald punt. In ieder geval bedankt voor de tips! :)

ik ben student en kan zo’n hoog bedrag eigenlijk niet missen

Als je je als student een Iphone kan permitteren ben je gelukkig niet zo armlastig als je doet voorkomen 😉 @chiara1998 

Hoi @chiara1998,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Je kunt je simkaart daarna deblokkeren door een aanbetaling via Mijn Simyo te doen en je telefoon daarna opnieuw op te starten.

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil daarom graag met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken :).

Heel erg bedankt voor je hulp en tips @JanD , dit wordt enorm gewaardeerd! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Hi Roeqajja, 

Bedankt voor je reactie! Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd, ik hoop dat er inderdaad wat mogelijk is 😊

Groetjes,

Chiara

Hoi @chiara1998,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je privébericht ontvangen en help je graag verder via deze weg! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Op 22 mei zijn mijn internet kosten opeens 270 EU boven mijn bundel gegaan. Ik kreeg een bericht dat ik nog 80 procent van mijn bundel had. Normaal gesproken doe ik hier nog meerdere dagen mee en heb ik dus niets gedaan. 10 minuten later krijg ik een bericht dat ik 100 EU over mijn bundel zit, waarna ik gelijk het internet heb uitgezet en nu is het bedrag 270 EU?

Hoe kan dit gebeuren als ik normaal nog meerdere dagen doe met de 20 procent? Wat kan hier aan gedaan worden?

Op 22 mei zijn mijn internet kosten opeens 270 EU boven mijn bundel gegaan. Ik kreeg een bericht dat ik nog 80 procent van mijn bundel had. Normaal gesproken doe ik hier nog meerdere dagen mee en heb ik dus niets gedaan. 10 minuten later krijg ik een bericht dat ik 100 EU over mijn bundel zit, waarna ik gelijk het internet heb uitgezet en nu is het bedrag 270 EU?

Hoe kan dit gebeuren als ik normaal nog meerdere dagen doe met de 20 procent? Wat kan hier aan gedaan worden?

Zie mijn reactie in je eigen topic @SachaB .

Hoi @SachaB,

Bedankt voor je bericht. Zojuist heb ik gereageerd in het topic dat je zelf bent gestart. 

Groetjes,
Amy

Reageer