hi! ik heb vanavond een e-mail van jullie gekregen dat mijn simkaart geblokkeerd is doordat er in korte tijd veel data is verbruikt buiten de bundel.
ik was aan het scrollen op internet terwijl mijn telefoon in de oplader zat, en ik had mijn do not disturb aanstaan in de avond waardoor ik niet gelijk meldingen zie tenzij ik zelf het berichtencentrum omlaag swipe.
ik keek rond 22:30 in het berichtencentrum en zie dat ik twee sms’jes van simyo had gekregen, eentje van 22:05 dat ik 80% van mijn bundel had verbruikt, en eentje van 22:14 dat ik 100% had verbruikt. ik heb toen gelijk mijn mobiele data uitgezet. daarna ben ik in de simyo app gaan kijken en zag ik dat al om 22:15 mijn simkaart geblokkeerd was omdat ik in 1 minuut €340 euro aan kosten had gemaakt.
ik neem express een bundel van 40gb per maand af om zo weinig mogelijk kans op dataverbruik buiten de bundel te hebben. als ik het omreken, heb ik dus in minder dan 10 minuten 8gb verbruikt, maar ik heb geen idee waaraan. ik heb gekeken in de instellingen van mijn telefoon en zag wel dat er op de achtergrond apps geüpdate zijn door de app store, maar die bij elkaar zijn ongeveer 1,5 gb. dus ik snap totaal niet waar die 8gb vandaan zijn gekomen en ik ben heel erg geschrokken.
ik ga mijn telefoon na laten kijken om er zeker van te zijn dat alles in orde is en er niet op de achtergrond iets draait wat data slurpt zonder dat dat de bedoeling is. maar ik ben alsnog erg geschrokken van de hoge rekening en de snelheid waarmee die is opgebouwd. ik ben student en kan zo’n hoog bedrag eigenlijk niet missen, ik betaal normaal maar 17 euro per maand aan simyo. kunnen jullie alsjeblieft kijken of er iets is dat jullie voor me kunnen betekenen in dit geval? ik zou me enorm geholpen voelen als er iets van een coulanceregeling toegepast zou kunnen worden.
alvast bedankt voor jullie reactie!