Ik zou op de eerste plaats dataplafond activeren @SachaB , kost slechts €0,50 per maand per mobiel nummer en voorkom je dit soort toestanden.
Op app-niveau kun je binnen je toestel zien waar het verbruik naar toe is gegaan.
Als je de rekening niet in 1 keer kunt betalen kun je via de bekende kanalen of dit forum om een betalingsregeling vragen.
Ik vind het niet heel netjes dat een rekening kan oplopen tot 270 euro. Als ik een bericht krijg dat hij op 100 EU zit en ik vervolgens mijn internet uit zet, hoe kan het dan alsnog oplopen tot dit bedrag? Ik wil graag onderzoeken wat hieraan gedaan kan worden. Het data limiet heb ik gelijk ingesteld maar eerder nooit nodig gehad.
In de apps gekeken. Daar is niets geks gevonden op de desbetreffende dag
Hoi @SachaB,
Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken!
Om extra kosten te voorkomen sturen wij inderdaad altijd twee waarschuwing sms'jes. Eén bij 80% en één bij 100% verbruik van de internetbundel. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie wordt ondernomen en er wordt internet verbruik geregistreerd op de simkaart wordt het buitenbundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag nog de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.
Het verbruik wordt altijd met een vertraging verwerkt, vandaar dat de kosten achteraf altijd nog kunnen oplopen.
Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets kunnen betekenen in de gemaakte kosten.
Bedankt voor je reactie @J.D.L.!
Groetjes,
Amy