.

Beantwoord

Extra kosten internationale wateren, hoe kan dit?

  • 12 September 2023
  • 8 reacties
  • 96 Bekeken

Badge

Ik heb extra kosten gemaakt internationale wateren

Ik ben echter alleen op Ameland geweest

Heel vreemd

Gr Henk 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 13 September 2023, 17:13

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hallo @Henk.B niks vreemds aan, je bent met de boot overgestoken naar een eiland en in dat grensgebied geldt satelliet-internet en/of internet op zee via de veerboot.

Op de website van de veerboor kun je precies zien welke kostem je kunt kunt verwachten als je geen maatregelen neemt.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Henk.B,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me voorstellen dat dit vragen bij je oproept! Ik leg je graag uit wat er is gebeurd.

Wat @JanD zegt klopt inderdaad (super bedankt voor je hulp!). Je simkaart kiest altijd het sterkste netwerk om verbinding mee te maken. Op dit moment was dat dus het netwerk van de internationale wateren. Wij versturen hier altijd meteen een waarschuwingsbericht over per sms, heb je deze sms gezien? Je kunt in dit geval het beste handmatig een netwerk selecteren in je telefoon, je telefoon op vliegtuigmodus zetten of helemaal uitschakelen. Op onze website hebben wij een pagina met meer informatie hierover.

Ik hoop je vraag hiermee beantwoord te hebben!

Groetjes,
Roeqajja

 

Badge

is wel mooi antwoord echter ik zat gewoon op het strand bij strandtent sjoerd dus gewoon op de wal

Badge

vrijdag om 11:15 boot naar ameland zondag om 12:15 boot terug

toen ik sms kreeg zat ik op terras bij Sjoerd op ameland

Lijkt er toch op dat de simkaart contact heeft gemaakt, gehad met een maritiem netwerk op dat moment.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Henk.B,

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat @Roeqajja, @JanD en @Friesian al het juiste antwoord aan je hebben gegeven. 

Zoals Roeqajja inderdaad al aangaf maakt het toestel altijd een verbinding met het sterkste netwerk. In dit geval was dat dus via Internationale wateren omdat je daar dichtbij was. In de blog kan je nog eens rustig doorlezen hoe dit precies werkt.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik nog iets voor je kan betekenen in de gemaakte kosten 😊.

Groetjes,
Amy

Badge

Ik heb prive bericht verstuurd

Het gaat ook om nog geen 5euro

Maar ook even de uitleg gelezen op jullie site

dit staat er ook

Maritieme netwerk: zo werkt het

Ga je de zee op, dan heb je nog zo’n 10 kilometer bereik via zendmasten aan de kust. Daarna is bellen en internetten alleen nog mogelijk via de satelliet.

En daar zit het hem juist ik was niet op zee dus vind ik het niet terecht

paar maanden terug met boot naar noorwegen geweest en dan snap ik dat dit zo is.

 

In principe klopt dat verhaal ook @Henk.B maar ik kan je verzekeren dat ons verhaal ook klopt. Ik herinner me nog iets van een topic waarbij dit ook speelde in Monaco waarbij ook verbinding werdt gemaakt met een netwerk van een boot terwijl men zich niet op een boot bevond.

Reageer