Skip to main content
Vraag

extra 500MB aan, ook weer uitzetten?

• December 1, 2025
  • 2 reacties
  • 20 Bekeken

Hallo,

Om te beginnen vind ik het bedrag van 8,79 voor 59MB als je over je bundel gaat echt schandalig hoog. Als je even niet op zit te letten loopt je rekening vanzelf op tot over de 100 euro. Het lijkt op een lucratief verdienmodel, zeker als ik op het forum zie hoeveel mensen hier een probleem mee hebben.

Ik heb hierna zsm datalimiet aangezet. dat zal in de toekomst helpen. (hoop ik)

Verder lijkt het er nu op dat er vanzelf 500 MB wordt bijgeschreven zonder een bericht met "500MB AAN”te sturen. In het verleden wel eens gedaan, maar afgelopen maand al 6 x bij/afgeschreven zonder er om te vragen.

Moet ik die functionaliteit ook weer uitzetten of gaat er iets mis? Ik zou graag willen weten hoe dit zit.

Het is nu al een paar keer gedoe met een factuur en ben er eigenlijk zo langzamerhand wel een beetje klaar mee.

groeten,

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • December 1, 2025

Beste ​@toineman die 500MB die je bij kunt kopen komt er niet automatisch bij, als dat wel gebeurt gaat er iets fout.

Dataplafond activeren is altijd handig, dan ga je binnen de EU nooit boven je bundel.

Die €0,15 per MB voor buitenbundelkosten staan gewoon in de voorwaarden, die je geaccepteerd hebt.

Bij een Android mobiel kun je zelf ook een waarschuwing en limiet instellen om buitenbundelkosten te voorkomen, bij een Apple weet ik dat niet.

Wacht de reactie van een moderator af inzake ‘automatisch’ bijschrijven bundels.

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • December 2, 2025

Hoi ​@toineman

Welkom op het Simyo Forum! 

Ik zie dat ​@JanD je al aardig heeft ingelicht, dankjewel JanD. Ik wil graag voor je kijken naar die 500MB die zonder jouw weten zijn aangeschaft, dat is zeker niet de bedoeling. 

Ik heb direct een bericht gestuurd naar de technische afdeling. Je hoort van me! 

Groetjes, 

Tessanne