Skip to main content
Vraag

extra 500MB aan, ook weer uitzetten?

  • December 1, 2025
  • 5 reacties
  • 40 Bekeken

Hallo,

Om te beginnen vind ik het bedrag van 8,79 voor 59MB als je over je bundel gaat echt schandalig hoog. Als je even niet op zit te letten loopt je rekening vanzelf op tot over de 100 euro. Het lijkt op een lucratief verdienmodel, zeker als ik op het forum zie hoeveel mensen hier een probleem mee hebben.

Ik heb hierna zsm datalimiet aangezet. dat zal in de toekomst helpen. (hoop ik)

Verder lijkt het er nu op dat er vanzelf 500 MB wordt bijgeschreven zonder een bericht met "500MB AAN”te sturen. In het verleden wel eens gedaan, maar afgelopen maand al 6 x bij/afgeschreven zonder er om te vragen.

Moet ik die functionaliteit ook weer uitzetten of gaat er iets mis? Ik zou graag willen weten hoe dit zit.

 

Het is nu al een paar keer gedoe met een factuur en ben er eigenlijk zo langzamerhand wel een beetje klaar mee.

groeten,

5 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • December 1, 2025

Beste ​@toineman die 500MB die je bij kunt kopen komt er niet automatisch bij, als dat wel gebeurt gaat er iets fout.

Dataplafond activeren is altijd handig, dan ga je binnen de EU nooit boven je bundel.

Die €0,15 per MB voor buitenbundelkosten staan gewoon in de voorwaarden, die je geaccepteerd hebt.

Bij een Android mobiel kun je zelf ook een waarschuwing en limiet instellen om buitenbundelkosten te voorkomen, bij een Apple weet ik dat niet.

Wacht de reactie van een moderator af inzake ‘automatisch’ bijschrijven bundels.


Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • December 2, 2025

Hoi ​@toineman

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Ik zie dat ​@JanD je al aardig heeft ingelicht, dankjewel JanD. Ik wil graag voor je kijken naar die 500MB die zonder jouw weten zijn aangeschaft, dat is zeker niet de bedoeling. 

Ik heb direct een bericht gestuurd naar de technische afdeling. Je hoort van me! 

 

Groetjes, 

Tessanne 


  • auteur
  • Beginner
  • December 24, 2025

Hoi ​@toineman

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Ik zie dat ​@JanD je al aardig heeft ingelicht, dankjewel JanD. Ik wil graag voor je kijken naar die 500MB die zonder jouw weten zijn aangeschaft, dat is zeker niet de bedoeling. 

Ik heb direct een bericht gestuurd naar de technische afdeling. Je hoort van me! 

 

Groetjes, 

Tessanne 

Hoi, Ik heb nog niets gehoord van jullie technische afdeling, maar deze maand weer iets vreemds. mijn zoon had nog 4GB tegoed en er werd zomaar 4x 500MB bijgeschreven zonder die aangevraagd te hebben. 

Graag hoor ik hoe dit kan en hoe het met de afgelopen maanden zit.

Tonny


  • auteur
  • Beginner
  • December 24, 2025

Beste ​@toineman die 500MB die je bij kunt kopen komt er niet automatisch bij, als dat wel gebeurt gaat er iets fout.

Dataplafond activeren is altijd handig, dan ga je binnen de EU nooit boven je bundel.

Die €0,15 per MB voor buitenbundelkosten staan gewoon in de voorwaarden, die je geaccepteerd hebt.

Bij een Android mobiel kun je zelf ook een waarschuwing en limiet instellen om buitenbundelkosten te voorkomen, bij een Apple weet ik dat niet.

Wacht de reactie van een moderator af inzake ‘automatisch’ bijschrijven bundels.

Hallo, bedankt voor je antwoord en advies. ik weet dat ik de voorwaarden geaccepteerd heb. Ik heb ze destijds blijkbaar niet goed gelezen, maar dat neemt niet weg dat de kosten exceptioneel hoog zijn.


Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • December 24, 2025

Hoi ​@toineman

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Ik zie dat ​@JanD je al aardig heeft ingelicht, dankjewel JanD. Ik wil graag voor je kijken naar die 500MB die zonder jouw weten zijn aangeschaft, dat is zeker niet de bedoeling. 

Ik heb direct een bericht gestuurd naar de technische afdeling. Je hoort van me! 

 

Groetjes, 

Tessanne 

Hoi, Ik heb nog niets gehoord van jullie technische afdeling, maar deze maand weer iets vreemds. mijn zoon had nog 4GB tegoed en er werd zomaar 4x 500MB bijgeschreven zonder die aangevraagd te hebben. 

Graag hoor ik hoe dit kan en hoe het met de afgelopen maanden zit.

Tonny

 

Hoi ​@toineman,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even navraagt, en mijn oprechte excuses voor de late reactie.

Zojuist heb ik vernomen van de betreffende afdeling dat de MB’s via je Mijn Simyo-account zijn besteld. Mocht iemand anders toegang hebben tot je account, dan adviseer ik je om je wachtwoord te wijzigen, zodat alleen jij toegang hebt.

Zodra je factuur klaarstaat en de MB’s die besteld zijn niet verbruikt zijn, kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens. Dan kan ik intern navragen of ik iets kan betekenen voor de MB’s die niet gebruikt zijn.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het gerust weten. Ik help je graag verder!

Groetjes,
Sedat