Skip to main content
antwoord

Enorm hoge kosten per ongeluk overschreden, wat nu?

• May 11, 2025
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Vandaag een hele mooie moederdag, tot ik plots op mijn telefoon een bericht las van Simyo.

Mijn zoon van 9 had de data overschreden , sim geblokkeerd en een rekening van 186 euro 😱

Nou je snapt die mooie moederdag was rap voorbij.

Om het te deblokkeren een deel betaald zoals gevraagd, maar zou toch willen weten of hier echt niks aan gedaan kan worden?

Data plafond zit er nu op, zowel via jullie als via de telefoon zelf.

Meneer heeft per ongeluk een spel aan gedrukt en die is gaan updaten.  

Sms berichtje heeft hij gemist, en helaas krijg ik deze ook niet per mail binnen , ja te laat 🙈

Ik hoor graag of er echt niks gedaan kan worden, want 15 cnt per Mb is echt heel veel op 2 gig extra 😭

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Marielle231,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Goed om te horen dat je dit inmiddels hebt ingesteld! Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Heel erg bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • May 12, 2025

Beste ​@Marielle231 het is verstandig dataplafond aan te zetten, gaat echter pas per de 1e van de komende maand in.

Bij een Android telefoon kun je inderdaad zelf ook datawaarschuwing en limiet instellen.

Neem als referentiedatum altijd de 1e van de maand, want dan gaan de nieuwe bundels in.

Stel je hebt een databundel van 10GB, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een blokkade bij 9,5GB.

Het staat gewoon in de voorwaarden wat de buitenbundelkosten zijn, dus dat kan geen verrassing zijn.

A;ls je de nota niet in 1 keer kunt betalen, kun je om een betalingsregeling vragen.

Neem daartoe contact op met Simyo via de bekende kanalen.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • May 12, 2025

Hi ​@Marielle231,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Goed om te horen dat je dit inmiddels hebt ingesteld! Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Heel erg bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja