Skip to main content

.

Beste Simyo,

Ik ben al een aantal jaar lid bij Simyo en ben over het algemeen zeer tevreden met mijn abonnement.

Echter ben ik geschrokken van een rekening van bijna 100 euro die ik gisterenavond heb opgebouwd, door nog geen minuut buiten mijn bundel te gaan. Uiteraard mijn eigen fout dat ik tijdens het videobellen niet in de gaten had dat (door slechte wifi verbinding) de verbinding automatisch overschakelde naar mobiele data, waardoor ik buiten mijn bundel ben gegaan. Tegen de tijd dat ik het waarschuwings-SMSje ontving van Simyo, had ik al extreem hoge kosten gemaakt. Nadat ik de SMS ontvangen had, heb ik de mobiele data direct uitgezet.

Ik heb zojuist in de Simyo app de nieuwe ‘Dataplafond’ functie gezien en hier ga ik in de toekomst zeker gebruik van maken. Ik was tot nu niet op de hoogte van deze nieuwe functie. Omdat ik zelden buiten mijn bundel ga, en dit een stomme fout is geweest waardoor ik slechts 1 minuut buiten mijn bundel ben gegaan, zou ik Simyo willen vragen of er een mogelijkheid is tot kwijtschelding/tegemoetkoming. 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Eline

Simyo communiceert al enkele maanden via diverse kanalen, onder andere op je factuur en in de app over het bestaan van het dataplafond, dat kun je niet gemist hebben.

Zet het nu meteen aan, kost 50 cent per maand en je komt niet meer voor verrassingen te staan.

Bij activatie gaat het per de 1e van de maand in, dus misschien vandaag nog wel omdat het de 1e is, anders per de 1e van de volgende maand.

Als je het bedrag niet in 1 keer kunt betalen kun je via de bekende Simyo-kanalen om een betalingsregeling vragen en/of anders de reactie van een moderator hier afwachten @xEline_v .

Succes.

 

 


Beste Simyo,

Ik ben al een aantal jaar lid bij Simyo en ben over het algemeen zeer tevreden met mijn abonnement.

Ik heb zojuist in de Simyo app de nieuwe ‘Dataplafond’ functie gezien en hier ga ik in de toekomst zeker gebruik van maken. 

<knip>

Waarom ga je hier in de toekomst gebruik van maken, en waarom niet direct?

Zo duur is het niet, en zo ingewkkeld is het instellen ook niet.


Hoi @xEline_v,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen.

Groetjes,
Ashley