.

Beantwoord

Enorm hoge kosten binnen half uur?

  • 23 May 2024
  • 2 reacties
  • 28 Bekeken

Goedemiddag, 

Ik heb in een half uur bijna 1000,- euro aan extra kosten. Ik heb een dubbele simkaart en had niet door dat mijn dataverbruik vanaf deze bundel ging. Inmiddels heb ik mijn data plafond ingesteld en mijn telefoon weer op de juiste simkaart staan. Is er voor mij iets te doen aan deze extreem hoge kosten? 
 

alvast bedankt. 

icon

Beste antwoord door Seren 23 May 2024, 15:33

Bekijk originele reactie

2 reacties

Je zou aan Simyo een betalingsregeling kunnen vragen als je het niet in een keer kan betalen @Lindevanasperen 

Je kunt daarvoor contact opnemen met Simyo via de bekende kanalen of de reactie van een moderator afwachten. Dat laatste kan echter wat langer duren.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Lindevanasperen,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen.

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Het is goed om te lezen dat je het dataplafond hebt ingeschakeld. Zo voorkom je dat dit weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen. 

Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust gemaakt hebt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag mee of ik iets voor je kan betekenen zodat we dit samen kunnen oplossen.

Groetjes,
Seren

Reageer