.

Beantwoord

Duidelijkheid facturen, kan dat beter?

  • 28 July 2014
  • 2 reacties
  • 619 Bekeken

Badge
Dag
Het verbaast me dat in juli ineens 9,50 boven op mijn bundel wordt afgeschreven i.v.m. extra verbruik. Ik bel zelden en internet/app alleen via wifi. Ik was zeer verbaasd en heb daarom getracht dit via mijn verbruik te achterhalen. Dit is echter niet mogelijk. Er staat aleen dat ik meer heb verbruikt. Opvallend dat er staat in totaal 15 euro, terwijl er 9,50  wordt afgeschreven. Ik zou er voor willen pleiten om iedere maand een overzicht te krijgen van gebruikte belkosten, per datum, tijd en nummer, en idem met internet. Dan is er in ieder geval nog iets ven een gevoel van controlde. Daarnsaast werd het bedrag in juli afgeschreven terwijl het over mei bleek te gaan.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 28 July 2014, 18:46

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bij iedere factuur zit al een hele specificatie met datum, tijd, gebelde nummer en tijdsduur/aantal KB.

Log eens in bij Mijn Simyo en ga naar het "Facturen" tabblad. Download daar de factuur van die maand en open deze factuur eens. Op de eerste pagina staat de factuur. Op de tweede pagina de "Specificatie factuur" en daarna staat de "Specificatie verbruikskosten". In de "Specificatie verbruikskosten" staat precies wanneer en naar wie je hebt gebeld/SMS en wanneer je hoeveel data hebt gebruikt. Ook staat precies hoeveel daarvoor is gerekend in euros, indien het buiten de bundel viel. Het dataverbruik staat per sessie, dus daar is het wat moeilijker te achterhalen wanneer het verbruik was.

Staat er nog geen factuur, dan kun je  vaak via het tabblad "Verbruik" en het subtabblad van de huidige(of vorige maand) je verbruik inzien. Door op de regels met het oranje pijltje van rechts te klikken kun je je verbruik specifieker inzien.

In juni liepen de incasso's een beetje achter, dus zijn de verbruikskosten van mei (, die staat op de factuur, die gestuurd is in juni, ) pas in juli geincasseerd

Heeft dit je iets geholpen?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi mocis53,

Heeft het antwoord van Groentjuh je al wat duidelijkheid verschaft?
Wat je vraagt, is er dus al.

De kosten buiten jouw bundel deze maand worden overigens veroorzaakt door internetgebruik in Frankrijk. Dat kun je ook terugzien als je Groentjuhs uitlegt opvolgt.


@Groentjuh, dank je voor het antwoord 🙂

Reageer