Deze maand is mijn dochter voor het eerst in jaren over haar datalimiet van 40gb gegaan (wat al erg knap is). Afgelopen woensdag 24-01 kreeg zij de sms dat ze 100% had verbruikt. Hierop heeft zij, zoals afgesproken in haar Iphone de instelling voor gebruik mobiele data uitgezet. Met het idee dat ze dan de rest van de maand alleen nog maar op wifi verder zou kunnen. Thuis zit zij altijd op de huis wifi.
Gisteren 28-01 krijg ik een mail dat haar sim is geblokkeerd vanwege te hoge kosten?? Alleen te deblokkeren na betaling van 100 euro. Bewust niet gedaan omdat ik niet snap waar dit vandaan komt. Na bekijken van het vebruik in de app zie ik dat er in korte tijd steeds 59mb wordt binnengehaald. Elke dag sinds 24-01, ook in de nachten. Hoe kan dit als mobiele data uitstaat?!
Ik ben ook stomverbaasd dat ik de mail van blokkering pas kreeg toen de kosten al waren opgelopen tot 213 euro, waar ze normaal 17 euro zijn. Bizar!! Kan dit niet veel eerder? Wij hebben op ons adres 4 simyo contracten die allemaal op te zeggen/verlengbaar zijn. Bij geen een van de 4 gaan wij buiten de bundel. Zolang het goed ging was er niets aan de hand maar nu is het fout gegaan en meteen goed ook. Dit heeft mijn vertrouwen toch wel flink beschadigt. Kan dit ook bij die andere 3 telefoons gebeuren?
Is er iemand bij simyo die ons hiermee kan helpen en vertellen wat hier fout is gegaan want ik snap er daadwerkelijk niets van. Hoe kan zij haar data blijven gebruiken (in grote hoeveelheden) als ze het bewust heeft uitstaan? Bestaat er iets van coulance aan Simyo zijde? Er kan in alle vier de contracten namelijk worden gekeken dat het al jaren altijd goed gaat en dit echt een, voor ons, mysterieuze uitzondering is….