.

Beantwoord

Dochter zwaar over datalimiet met hoge kosten als gevolg, terwijl gebruik mobiele data staat uitgevinkt?!

  • 29 January 2024
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

Deze maand is mijn dochter voor het eerst in jaren over haar datalimiet van 40gb gegaan (wat al erg knap is). Afgelopen woensdag 24-01 kreeg zij de sms dat ze 100% had verbruikt. Hierop heeft zij, zoals afgesproken in haar Iphone de instelling voor gebruik mobiele data uitgezet. Met het idee dat ze dan de rest van de maand alleen nog maar op wifi verder zou kunnen. Thuis zit zij altijd op de huis wifi.

Gisteren 28-01 krijg ik een mail dat haar sim is geblokkeerd vanwege te hoge kosten?? Alleen te deblokkeren na betaling van 100 euro. Bewust niet gedaan omdat ik niet snap waar dit vandaan komt. Na bekijken van het vebruik in de app zie ik dat er in korte tijd steeds 59mb wordt binnengehaald. Elke dag sinds 24-01, ook in de nachten. Hoe kan dit als mobiele data uitstaat?!

Ik ben ook stomverbaasd dat ik de mail van blokkering pas kreeg toen de kosten al waren opgelopen tot 213 euro, waar ze normaal 17 euro zijn. Bizar!! Kan dit niet veel eerder? Wij hebben op ons adres 4 simyo contracten die allemaal op te zeggen/verlengbaar zijn. Bij geen een van de 4 gaan wij buiten de bundel. Zolang het goed ging was er niets aan de hand maar nu is het fout gegaan en meteen goed ook. Dit heeft mijn vertrouwen toch wel flink beschadigt. Kan dit ook bij die andere 3 telefoons gebeuren?

Is er iemand bij simyo die ons hiermee kan helpen en vertellen wat hier fout is gegaan want ik snap er daadwerkelijk niets van. Hoe kan zij haar data blijven gebruiken (in grote hoeveelheden) als ze het bewust heeft uitstaan? Bestaat er iets van coulance aan Simyo zijde? Er kan in alle vier de contracten namelijk worden gekeken dat het al jaren altijd goed gaat en dit echt een, voor ons, mysterieuze uitzondering is….

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 29 January 2024, 11:19

Bekijk originele reactie

2 reacties

Inmiddels de Simyo klantenservice gesproken en een hele redelijke oplossing aangeboden gekregen. Dank nogmaals!

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Daan1001,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat je internetverbruik buiten je bundel hebt. Ik leg je graag uit wat er is gebeurd.

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je dochter een Android telefoon heeft wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als zij een iPhone heeft, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Je kunt tegenwoordig namelijk instellen dat je mobiele data stopt zodra je onze waarschuwingssms’jes ontvangt. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Fijn om te horen dat je inmiddels bent geholpen door één van onze toppers van de klantenservice!

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer