Skip to main content

.

Ik schrijf deze reactie niet om zomaar mijn beklaag te doen.
Ik schrijf dit om mijn stem te laten horen en toe te voegen aan collectieve ontevredenheid,
wat betreft het uitblijven van een data-plafond als vaste-dienst voor vaste klanten.

Ik schrijf dit ook omdat ik nu voor de tweede keer in de afgelopen twee jaar aan het
herstellen ben van de schik van hoge kosten, die mijns inziens niet nodig waren geweest,
mits de communicatie over ‘’kosten buiten de bundel’’ helder was geweest.

Het zit namelijk zo;

Gister ontving ik een bericht waarbij Simyo aangaf mijn Sim tijdelijk te hebben geblokkeerd om hoge kosten te voorkomen. Dat op zichzelf waardeer ik zeer zeker, echter; is dit één dag en €140 te laat.
Mijns inziens hadden jullie mij (en daarmee al jullie klanten) in bescherming kunnen nemen door
de Sim tijdelijke te blokkeren bij het overschrijden van het Data-Plafond.

Ik heb geen enkel bericht of waarschuwing mogen ontvangen over de staat van mijn data,
noch het overschrijden van de data, binnen de bundel.

Daarnaast vind ik jullie communicatie ook wat nalatig;
Twee weken terug ontving ik van jullie een mail die de titel droeg; ‘’Nieuw bij Simyo; het Data Plafond.’’
Daaruit las ik dat jullie (eindelijk) jullie eigen consument in bescherming nemen tegen onbedoeld en ongevraagde hoge kosten. Want hoe kan een klant betalen voor een dienst waar hij nooit om gevraagd heeft? Dat is wat ‘r gebeurt zodra iemand *onbewust en onbedoeld* gaat betalen voor kosten gemaakt buiten de bundel.

De volgende titel of kop van de mail zou pas echt als transparant en betrouwbaar kunnen worden gezien; ‘’Nieuw: Data-plafond, stel hem in, en voorkom hoge kosten.’’

Beschouw dit maar als gratis Feedback.
Ik vertrouw erop dat we hier een adequate en vriendelijke oplossing voor gaan vinden.
Want het mag duidelijk zijn dat dit niet de manier is.

Met hartelijke groet,

Tim

Hi @TZ2024,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Het is wel de bedoeling dat je dit zelf inschakelt via Mijn Simyo indien je dit wenst.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is ook uiteraard de bedoeling dat je onze waarschuwingsberichten per sms ontvangt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag met je mee wat er hier mis is gegaan en wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer