Binnen een aantal minuten heb ik ineens meer dan €100 buiten mijn bundel terwijl ik gewoon thuis ben en WIFI heb. Hoe is dit mogelijk?
Steeds 60 mb
Binnen een aantal minuten heb ik ineens meer dan €100 buiten mijn bundel terwijl ik gewoon thuis ben en WIFI heb. Hoe is dit mogelijk?
Steeds 60 mb
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!
Ik zie op je aansluiting inderdaad dat je internetbundel is opgegaan op 29 maart en dat je MB's buiten je bundel hebt verbruikt. Het maximale aantal MB's dat wij per regel registreren is 58.59 MB, vandaar dat je dit ook meerdere keren terug ziet in je verbruik. Het zou kunnen dat je wifi is uitgevallen waardoor je gebruik maakte van 4G. Ook is het vaak zo dat de optie “wifi-assistentie” in je telefoon staat ingeschakeld. Hiermee geef je toestemming dat je telefoon automatisch over mag schakelen naar 4G zodra de wifi-verbinding wat zwakker is. Ik raad aan om deze optie in je telefoon uit te schakelen.
Verder zijn wij bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.
Als je een Android telefoon hebt wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen.
Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken.
Groetjes,
Roeqajja
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.