Skip to main content

.

Ik heb zojuist een melding binnen gekregen dat mijn simkaart is geblokkeerd vanwege hoge kosten buiten bundel, ik heb gisteren een melding gekregen waarin stond dat mijn bundel op was. Ik reis dagenlijks over de grens van NL/BE en ik krijg daarvan ook via hetzelfde nummer dagenlijks meerdere meldingen. Ik heb dus niet kunnen zien dat mijn bundel op was vanwege deze berichten. Graag hoop ik op een manier om dit op te lossen, en vraag ik me af of ik tegen dit bedrag bezwaar mag indienen. 

Mvg, Joaquin

Hi @Joaquin Evers,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen.

Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door één van onze collega's van de klantenservice. Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Roeqajja