.

Beantwoord

Betalen niet via iDeal

  • 10 January 2014
  • 7 reacties
  • 1042 Bekeken

Hallo zou ik ook kunnen betalen zonder dat ik ideal gebruik dmv een overschrijving of iets dergelijks
icon

Beste antwoord door Kim 11 January 2014, 20:33

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +6
Hoi BasH1234, welkom op het forum! :)

Dat ís mogelijk, echter is het absoluut niet iets dat we toejuichen. Betalingen van facturen via iDeal worden namelijk automatisch door ons systeem verwerkt.

Wanneer je handmatig via internet bankieren een betaling naar ons overmaakt, hebben we daarvan een screenshot nodig, zodat onze financiële afdeling de betaling kan opzoeken.

Allemaal nogal omslachtig dus, daarom wil ik je verzoeken via iDeal te betalen 🙂.
Hoi BasH1234, welkom op het forum! :)

Dat ís mogelijk, echter is het absoluut niet iets dat we toejuichen. Betalingen van facturen via iDeal worden namelijk automatisch door ons systeem verwerkt.

Wanneer je handmatig via internet bankieren een betaling naar ons overmaakt, hebben we daarvan een screenshot nodig, zodat onze financiële afdeling de betaling kan opzoeken.

Allemaal nogal omslachtig dus, daarom wil ik je verzoeken via iDeal te betalen 🙂.

Als Simyo nou met een aanmelding de mgelijkheid zou bieden om vrije tekst en bestand op te loaden zou gaan invoeren. Dan kan iemand een copy afschrift cq bankafschrift aanleveren bij aanmelden voor abonnement. Nu worden mensen geblokkeerd (lees gediscrimineerd) die geen ideal hebben. We zijn er volgens mij allemaal mee gebaad als er zo veel mogelijk simyo klanten zijn. Maar nu word de (grootste groep in nederland) oudere groep die niets van telebankieren snapt uitgesloten. Ik ben momenteel druk aan het mailen met de klanten service, dat kost nog meer energie en tijd dan gewoon die simpele functie toe te passen.

Rene'
Reputatie 4
Badge +4
Dan zou ik maar snel overstappen naar een internetbankier-omgeving. Want die papieren afschriften worden binnenkort natuurlijk afgeschaft en kosten (nu al) een aardig centje om te blijven ontvangen.

Scheelt je een hoop tijd en geld wanneer je internetbankieren aanvraagt 🙂
@ahmed_a 

Even lezen aub, ik schrijf namelijk dat de grootste groep van nederland "de oudere" die niets van telebankieren snapt nu word uitgesloten. Ik heb het zelf wel maar mijn schoonvader bv weer niet en die zal het ook nooit nemen.
Badge +6
Als Simyo nou met een aanmelding de mgelijkheid zou bieden om vrije tekst en bestand op te loaden zou gaan invoeren. Dan kan iemand een copy afschrift cq bankafschrift aanleveren bij aanmelden voor abonnement. Nu worden mensen geblokkeerd (lees gediscrimineerd) die geen ideal hebben. We zijn er volgens mij allemaal mee gebaad als er zo veel mogelijk simyo klanten zijn. Maar nu word de (grootste groep in nederland) oudere groep die niets van telebankieren snapt uitgesloten. Ik ben momenteel druk aan het mailen met de klanten service, dat kost nog meer energie en tijd dan gewoon die simpele functie toe te passen.

Rene'


Hoi WaDaNa,

Welkom op het forum van Simyo! :)

Het is zeker niet onze bedoeling om mensen te discrimineren, maar het is nou eenmaal wel het geval dat Simyo een 100% online provider is.

Ik vind het natuurlijk vervelend dat daardoor je schoonvader misschien geen klant kan worden. Wat eventueel een oplossing zou zijn, is om een Sim Only op je eigen naam af te sluiten en vervolgens het bankrekeningnummer te wijzigen naar dat van je schoonvader? Het contract blijft echter wel op jouw naam staan, waardoor jij er verantwoordelijk voor bent.

@ahmed, dankjewel voor het meedenken!
Dan zou ik maar snel overstappen naar een internetbankier-omgeving. Want die papieren afschriften worden binnenkort natuurlijk afgeschaft en kosten (nu al) een aardig centje om te blijven ontvangen.

Scheelt je een hoop tijd en geld wanneer je internetbankieren aanvraagt :-)



Afgezien van dat ikhet met je eens ben en het toejuich als we aan het milieu denken, is het helaas niet waar dat het je geld scheelt, want je betaalt alleen maar steeds meer voor het bankieren terwijl er minder kantoren zijn en er inderdaad flink wat bespaard moet worden door de mensen die alleen electronisch bankieren.
Sorry het lijkt een beetje mieren n..ken, maar ik vond dat het toch even gezegd mocht worden. Bovendien doen veel ouderen niet aan internet bankieren omdat het te ingewikkeld is voor hun gevoel. Dus het is niet zo dat veel mensen het gewoon maar niet "willen" doen.

Met vriendelijke groet,


Djaymistarr
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Djaymistarr,

Het is sowieso goed voor het milieu dat we wat minder papierhandel over de post sturen.;)

Ik ben het ook wel met je eens dat iDEAL voor iedereen is en niet iedereen daar op zit te wachten. Gelukkig zijn er voor die mensen nog vele andere mogelijkheden:D Simyo heeft ervoor gekozen het bedrijf nou eenmaal op een bepaalde manier in te richten. En je kunt niet iedereen tevreden stellen.

Verschillende mensen, verschillende smaken. En iedereen vrij om te kiezen;)

Reageer