.

Beantwoord

Automatische incasso niet gelukt

  • 23 June 2014
  • 7 reacties
  • 610 Bekeken

Al een aantal maanden gaat het mis bij het incasseren van het factuurbedrag en moet ik handmatig, via iDeal, het factuurbedrag naar jullie overmaken. Ik heb hier al een aantal keer contact met jullie klantenservice over gehad en mij werd medegedeeld dat mijn bankrekeningnummer niet in jullie systeem zou staan, ik moest het via de site opnieuw doorgeven en dan zou het geregeld moeten zijn.

Op 19 juni kreeg ik weer een e-mail dat het factuurbedrag (factuurnummer 27184138) niet geincasseerd kon worden, en dat ik het via iDeal over moest maken aan Simyo. Weer gebeld met de klantenservice gebeld en weer werd mij hetzelfde gezegd, "geef uw rekeningnummer even door via de site". Ik ben toen een beetje boos geworden aan de telefoon, terwijl die arme meid aan de andere kant van de lijn er natuurlijk ook niets aan kon doen. Iedere keer ben ik er tijd mee kwijt en iedere keer kan ik weer bellen met de klantenservice en iedere keer word mij hetzelfde geadviseerd, maar er verandert niets!

Nu schetst mijn verbazing dat ik op 20 juni doodleuk een e-mail krijg met de mededeling dat de factuur over mei (factuurnummer 27184138) klaar staat en in die mail staat dat ik hem vooral NIET handmatig over moet maken. Wat moet ik nu doen? Heb geen zin in nog meer kosten.
icon

Beste antwoord door Charlene 24 June 2014, 10:32

Bekijk originele reactie

7 reacties

Je hebt normaal zo'n link in de e-mail waarmee je via een link het bedrag kan overmaken ?

Maar zou dit het niet zijn zou ik het ook niet weten. 

Succes verder ! 
Badge +8
Hoi Rojerogi,

Welkom op het forum :)
Dat klinkt inderdaad niet fijn. Dat je daar zo veel tijd aan kwijt bent :(
Ik zie dat er inderdaad iets mis is gegaan met het activeren van je rekeningnummer, waarna je geadviseerd werd het opnieuw te doen. Ik zie dat je op 14-5 voor het laatst je rekeningnummer hebt gewijzigd, en dat dat niet goed is gegaan. Daarom stond er ten tijde van de afschrijving geen actief rekeningnummer in ons systeem. Nu 1heba je een eerste herinnering ontvangen met een iDeal link, wat Dominique076 al aangaf. We stellen het op prijs als je die link kunt gebruiken om de factuur te betalen.
Met "niet handmatig overmaken" bedoelen we de betaling op een andere manier overmaken. Dan is het veel werk om die betaling te vinden en aan de juiste factuur te koppelen. Met het gebruiken van de iDeal link voorkom je dat. Er zijn dan nog geen extra kosten bij.

Ik heb bij de technische afdeling geïnformeerd en ik wil je ook vragen om toch nog 1 x te proberen om je rekeningnummer via Mijn Simyo te wijzigen. Laat mij even weten wanneer je dat hebt gedaan, dan ga ik het voor je na of het dit keer wel gaat zoals het hoort. dan hoeven we je volgende maand niet meer lastig te vallen met allemaal extra handelingen. Dat is niet de bedoeling en excuses daarvoor.

Laat je het even weten wanneer je de wijziging weer gedaan hebt?

Groetjes,
Charlene
Beste Charlene,

Ik heb zojuist het factuurbedrag overgemaakt en ga nu (en hopelijk voor de allerlaatste keer) nogmaals mijn rekeningnummer doorgeven.

Laat je me even weten of het nu wel allemaal is gelukt?

Alvast bedankt!
Jessie
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Rojerogi,

Ik zie nu wel een actief rekeningnummer staan. Deze is op 26-06-2014 (gisteren dus) geactiveerd. Het ziet er nu dus naar uit dat je een actief rekeningnummer hebt waar we van kunnen incasseren 🙂 Ik zie dat je gisteren met iDEAL de factuur van mei hebt voldaan. Je hebt verder geen openstaande rekeningen. Eind volgende maand zou de factuur van juni dus wel automatisch geïncasseerd moeten worden.

Laat je ons weten of dat goed is verlopen?
The soap continues...

De factuur van juni staat nog steeds met status niet betaald, terwijl de factuurdatum 11-07-2014 is en er binnen 7 dagen geincasseerd wordt... Wordt nu toch wel een beetje zenuwachtig of alles goed staat in jullie systeem...
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat bij de meeste klanten de factuur van juni nog niet is geincasseerd, inklusief mijzelf (status: "niet betaald"). Dus geen reden om zenuwachtig te worden!
Badge +6
The soap continues...

De factuur van juni staat nog steeds met status niet betaald, terwijl de factuurdatum 11-07-2014 is en er binnen 7 dagen geincasseerd wordt... Wordt nu toch wel een beetje zenuwachtig of alles goed staat in jullie systeem...


Hoi Rojerogi,

Met betrekking tot onze incasso van je factuur kan je het beste dit onthouden: rond de derde donderdag van de maand wordt de factuur online gezet op Mijn Simyo en een week later, rond de vierde donderdag van de maand, incasseren we de factuur.

Nu werkt die 7 werkdagen na factuurdatum natuurlijk wel verwarrend, ik heb dit doorgezet naar onze financiële afdeling om dit aan te passen voor het vervolg.

Laat je het weten of ditmaal de incasso deze week wel goed gaat? :)

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!

Reageer