Al voor de tweede maand op een rij 'lukt' de automatische incasso niet zegt Simyo (terwijl er meer dan genoeg op de rekening staat). Wat is hier aan de hand?
Bladzijde 1 / 2
Bij mij is het in november en december ook niet gelukt om 7 euro af te schrijven
Dus of de bank heeft het geblokkeerd (is Simyo failliet misschien ???) of simyo heeft de automatische incasso ingetrokken.
Graag snel duidelijkheid dan kan ik morgen overstappen naar een andere provider als het mis is
Dus of de bank heeft het geblokkeerd (is Simyo failliet misschien ???) of simyo heeft de automatische incasso ingetrokken.
Graag snel duidelijkheid dan kan ik morgen overstappen naar een andere provider als het mis is
Bij mij ook voor de tweede maand dat automatische incasso is mislukt.
Dit zal wel te maken hebben met de overgang naar IBAN die niet op orde is bij de debiteur.
De enigste mogelijkheid om te betalen is via de link in de email en dat vind ik heden ten dage buitengewoon ongewenst, aangezien ik geen slachtoffer wens te worden van internet fraude.
Ik log nooit via emails in bij relaties (zeker niet als het om betalingen gaat) omdat er altijd serieuze dreiging van nepmails is, echter bij simyo krijg ik geen keus want anders word ik afgesloten!!!!!
Met uizondering heb ik nogmaals betaling verricht zoals gevraagd in mail maar wens wel dat dit echt de laatste keer is!!!! Anders zal ik helaas moeten overstappen naar een andere provider.
Hoop op een dringende oplossing bij simyo?
Dit zal wel te maken hebben met de overgang naar IBAN die niet op orde is bij de debiteur.
De enigste mogelijkheid om te betalen is via de link in de email en dat vind ik heden ten dage buitengewoon ongewenst, aangezien ik geen slachtoffer wens te worden van internet fraude.
Ik log nooit via emails in bij relaties (zeker niet als het om betalingen gaat) omdat er altijd serieuze dreiging van nepmails is, echter bij simyo krijg ik geen keus want anders word ik afgesloten!!!!!
Met uizondering heb ik nogmaals betaling verricht zoals gevraagd in mail maar wens wel dat dit echt de laatste keer is!!!! Anders zal ik helaas moeten overstappen naar een andere provider.
Hoop op een dringende oplossing bij simyo?
Hoi Rvdb,
Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat de betaling is gestorneerd. Ik raad je aan om de factuur te betalen via de link in de e-mail die wij je hebben verstuurd.
Dus of de bank heeft het geblokkeerd (is Simyo failliet misschien ???) of simyo heeft de automatische incasso ingetrokken.
Graag snel duidelijkheid dan kan ik morgen overstappen naar een andere provider als het mis is
Hoi Wiebezee,
Welkom op het forum!
Simyo is niet failliet. De factuur van de maand november is van je rekening afgeschreven, dit moet nog worden verwerkt op je persoonlijke pagina.
Dit zal wel te maken hebben met de overgang naar IBAN die niet op orde is bij de debiteur.
De enigste mogelijkheid om te betalen is via de link in de email en dat vind ik heden ten dage buitengewoon ongewenst, aangezien ik geen slachtoffer wens te worden van internet fraude.
Ik log nooit via emails in bij relaties (zeker niet als het om betalingen gaat) omdat er altijd serieuze dreiging van nepmails is, echter bij simyo krijg ik geen keus want anders word ik afgesloten!
Met uizondering heb ik nogmaals betaling verricht zoals gevraagd in mail maar wens wel dat dit echt de laatste keer is! Anders zal ik helaas moeten overstappen naar een andere provider.
Hoop op een dringende oplossing bij simyo?
Hoi Ella Kelderman,
Welkom op het forum!
Ik heb het bekeken in het systeem en ik zie dat de betaling is gestorneerd. Ik raad je aan om de betaling te doen via de link die je hebt gekregen per e-mail.
Bij mij ook voor de tweede maand dat automatische incasso is mislukt.
Dit zal wel te maken hebben met de overgang naar IBAN die niet op orde is bij de debiteur.
De enigste mogelijkheid om te betalen is via de link in de email en dat vind ik heden ten dage buitengewoon ongewenst, aangezien ik geen slachtoffer wens te worden van internet fraude.
Ik log nooit via emails in bij relaties (zeker niet als het om betalingen gaat) omdat er altijd serieuze dreiging van nepmails is, echter bij simyo krijg ik geen keus want anders word ik afgesloten!
Met uizondering heb ik nogmaals betaling verricht zoals gevraagd in mail maar wens wel dat dit echt de laatste keer is! Anders zal ik helaas moeten overstappen naar een andere provider.
Hoop op een dringende oplossing bij simyo?
Hoi Ella Kelderman,
Welkom op het forum!
Ik heb het bekeken in het systeem en ik zie dat de betaling is gestorneerd. Ik raad je aan om de betaling te doen via de link die je hebt gekregen per e-mail.
Als je mijn bericht goed gelezen had, heb je kunnen lezen dat ik al 2 maanden de betaling gedaan heb via de link in de mail. De bedoeling is dat het opgelost wordt! Het hele jaar ging de automatisch incasso goed en nu de laatste 2 keer opeens niet, terwijl er genoeg op de rekening staat!!! Dus wie heeft er nu een probleem! Ik heb aangegeven dat ik betalingen via een link in een mail niet betrouwbaar vind en dringend vraag om het op te lossen!!!
Hoi ella kelderman,
Het is ook zeker onze bedoeling dat dit wordt opgelost, want zoals je begrijpt willen we niets liever dat onze automatische incasso's goed verlopen 🙂.
Klopt het dat je bij ING zit? Daar heeft dit probleem zich namelijk deze keer voorgedaan en ons incassobedrijf is samen met ING bezig om uit te zoeken hoe dit kan worden voorkomen in de toekomst.
Excuses voor het ongemak, we doen hard onze best dit op te lossen!
Het is ook zeker onze bedoeling dat dit wordt opgelost, want zoals je begrijpt willen we niets liever dat onze automatische incasso's goed verlopen 🙂.
Klopt het dat je bij ING zit? Daar heeft dit probleem zich namelijk deze keer voorgedaan en ons incassobedrijf is samen met ING bezig om uit te zoeken hoe dit kan worden voorkomen in de toekomst.
Excuses voor het ongemak, we doen hard onze best dit op te lossen!
Hallo,
Bij mij idem dito als de verhalen hierboven.
Er staat meer dan genoeg geld op de rekening en nu al 2 x is de incasso niet gelukt. Zodra ik de link niet betaal (wat ik ook zeer onveilig vind) kan gelijk mijn telefoon geblokkeerd worden, wat ik echt niet kan gebruiken. Â Mijn rekeninginstellingen kloppen gewoon.Indien dit nogmaals voorkomt, zal ik ook echt een andere provider zoeken.
Is het nu inmiddels opgelost?
Gr Maaike
Bij mij idem dito als de verhalen hierboven.
Er staat meer dan genoeg geld op de rekening en nu al 2 x is de incasso niet gelukt. Zodra ik de link niet betaal (wat ik ook zeer onveilig vind) kan gelijk mijn telefoon geblokkeerd worden, wat ik echt niet kan gebruiken. Â Mijn rekeninginstellingen kloppen gewoon.Indien dit nogmaals voorkomt, zal ik ook echt een andere provider zoeken.
Is het nu inmiddels opgelost?
Gr Maaike
Hoi Maaike7,
Over de redenen waarom het vaker mis gaat, kan ik echt niet meer vertellen dat hierboven al gezegd is.
Het betalen via de link geschiedt overigens met iDeal, net zoals verreweg de meeste online betalingen in Nederland. Dat is dus echt wel heel erg veilig.
Je wordt ook niet meteen geblokkeerd als je niet direct betaalt. Er is bij het eerste mailtje van Buckaroo altijd een periode van 2 weken om alsnog je factuur te voldoen, en al haal je dat niet, wordt je ook nog niet geblokkeerd.
Ik zou het in elk geval jammer vinden als je hierom besluit weg te gaan 😞 Ik hoop dat je begrijpt dat wij de incasso's niet zelf verzorgen, maar dat de bank dit doet. We werken in ieder geval samen met onze partners hard aan een oplossing.
Over de redenen waarom het vaker mis gaat, kan ik echt niet meer vertellen dat hierboven al gezegd is.
Het betalen via de link geschiedt overigens met iDeal, net zoals verreweg de meeste online betalingen in Nederland. Dat is dus echt wel heel erg veilig.
Je wordt ook niet meteen geblokkeerd als je niet direct betaalt. Er is bij het eerste mailtje van Buckaroo altijd een periode van 2 weken om alsnog je factuur te voldoen, en al haal je dat niet, wordt je ook nog niet geblokkeerd.
Ik zou het in elk geval jammer vinden als je hierom besluit weg te gaan 😞 Ik hoop dat je begrijpt dat wij de incasso's niet zelf verzorgen, maar dat de bank dit doet. We werken in ieder geval samen met onze partners hard aan een oplossing.
Ook ik heb afgelopen week een incasso mail gehad met maar liefst een verhoging van 40 euro ivm het feit dat de automatische incasso vorige maand niet gelukt is. Ik denk dat schrijven ze nog wel eens af, maar nee hoor nu dreigen met afsluiten en hoppa 40 euro erbij.
Nu kwam ie wel duidelijk binnen hoor!
Ik heb hier een mail over gestuurd maar krijg em steeds retour als niet mofgelijk. Wat is hier aan de hand. Ik heb de mailtjes kennelijk gemist met herinnering of aanmaning , en dan nu dit. Nog nooit een cent achterstand gehad. Wat een service van simyo zeg, schaam jullie!
Gauw wegwezen hier bij deze club
Nu kwam ie wel duidelijk binnen hoor!
Ik heb hier een mail over gestuurd maar krijg em steeds retour als niet mofgelijk. Wat is hier aan de hand. Ik heb de mailtjes kennelijk gemist met herinnering of aanmaning , en dan nu dit. Nog nooit een cent achterstand gehad. Wat een service van simyo zeg, schaam jullie!
Gauw wegwezen hier bij deze club
Nu kwam ie wel duidelijk binnen hoor!
Ik heb hier een mail over gestuurd maar krijg em steeds retour als niet mofgelijk. Wat is hier aan de hand. Ik heb de mailtjes kennelijk gemist met herinnering of aanmaning , en dan nu dit. Nog nooit een cent achterstand gehad. Wat een service van simyo zeg, schaam jullie!
Gauw wegwezen hier bij deze club
Hoi pissig, en welkom op het Simyo forum.
Niet alleen uit je verhaal begrijp ik dat je niet blij bent op dit moment 😞 Je naam zegt ook al genoeg.
Helaas kunnen wij (nouja, onze bank) maar 1 poging doen om te incasseren. Wanneer dit niet lukt worden er een paar mails met herinneringen gestuurd. De eerste volgt al binnen een paar dagen met daarin een linkje om via iDeal te betalen.
Je vertelt dat je die mails niet gehad hebt, dus vraag ik me af of het e-mailadres dat wij van je hebben nog wel klopt?
Er treedt dan een automatisch proces in werking, wat betekent dat je dossier wordt overgedragen aan het incassobureau. De wet schrijft die tarieven voor, wat betekent wat er inderdaad een verhoging van in totaal €40 bij komt, inclusief eerdere administratiekosten.
Verder ben ik benieuwd naar welk e-mailadres je hebt willen mailen. Zou je me dat kunnen laten weten?
Ik krijg normaal altijd een link om via ideal te betalen als het niet lukt via automatische incasso maar ik heb nog steeds geen mail gekregen van jullie.
Automatish incasso is bij mij geblokkeerd. Kunen jullie niet in het systeem verwerken dat ik gewoon meteen een link krijg van ideal?? Dat ik niet elke x zo laat pas betaal omdat automatishe incasso niet lukt en dan wachten op link ideal??
Automatish incasso is bij mij geblokkeerd. Kunen jullie niet in het systeem verwerken dat ik gewoon meteen een link krijg van ideal?? Dat ik niet elke x zo laat pas betaal omdat automatishe incasso niet lukt en dan wachten op link ideal??
Automatish incasso is bij mij geblokkeerd. Kunen jullie niet in het systeem verwerken dat ik gewoon meteen een link krijg van ideal?? Dat ik niet elke x zo laat pas betaal omdat automatishe incasso niet lukt en dan wachten op link ideal??
Hoi Kyblabla, welkom op het Simyo forum.
Helaas is het niet mogelijk om onze betalingsverwerker niet de opdracht te geven om te incasseren en meteen een mail te sturen :(
Zou je op Mijn Simyo misschien je mailadres eens kunnen checken? Iedereen zou namelijk binnen een paar dagen het mailtje met iDeal link moeten krijgen.
Als je mailadres nou klopt, kun je het hier dan laten weten? Dan gaan we kijken wat de oorzaak kan zijn.
Heb telefonisch maar een ideal link moeten vragen en die is allang betaald via die link maar op mijn app staat nog steeds dat het niet betaald is?!!
Ja heeft een paar dagen verwerktijd maar niet zo lang neem ik aan!
Kunnen jullie in het systeem kijken of het als is verwerkt maand november??
Thnxxx
Ja heeft een paar dagen verwerktijd maar niet zo lang neem ik aan!
Kunnen jullie in het systeem kijken of het als is verwerkt maand november??
Thnxxx
Hoi Kyblabla,
Ik heb het meteen even voor je nagekeken! De factuur is betaald, we gaan ervoor zorgen dat de status ook z.s.m. op betaald wordt gezet in Mijn Simyo 🙂.
Ik heb het meteen even voor je nagekeken! De factuur is betaald, we gaan ervoor zorgen dat de status ook z.s.m. op betaald wordt gezet in Mijn Simyo 🙂.
Ik vond Simyo in het verleden best wel ok...maar de laatste tijd gaat het bergafwaarts...Ook ik heb meerdere nummers bij simyo en sinds 2 maanden lukken de incassos niet....niet vanwege onvoldoende saldo maar simpelweg omdat wr iets aan de kant van simyo verkeerd gaat...
Dan krijg je dreigmailtjes die aan geven dat ze de lijn gaan afsluiten...krijg gemiddeld zo'n 300 mailtjes per dag....glippen er soms door heen....
Hoe moeilijk kan het nou zijn om deze incasso problemen op te lossen?
By the way...abonnement opzeggen....nog zo'n debacle....gek wordje ervan
Dan krijg je dreigmailtjes die aan geven dat ze de lijn gaan afsluiten...krijg gemiddeld zo'n 300 mailtjes per dag....glippen er soms door heen....
Hoe moeilijk kan het nou zijn om deze incasso problemen op te lossen?
By the way...abonnement opzeggen....nog zo'n debacle....gek wordje ervan
Dan krijg je dreigmailtjes die aan geven dat ze de lijn gaan afsluiten...krijg gemiddeld zo'n 300 mailtjes per dag....glippen er soms door heen....
Hoe moeilijk kan het nou zijn om deze incasso problemen op te lossen?
By the way...abonnement opzeggen....nog zo'n debacle....gek wordje ervan
Hoi Crispman,
Ik heb je net in dit topic ook al 'gesproken'.
We ondervinden inderdaad de laatste tijd wat problemen met de automatische incasso's. Ik hoop dat je begrijpt dat wij hier ook stevig van balen :mad: We doen die incasso's namelijk niet zelf, dat doet geen enkel bedrijf. Daar huur je een bedrijf voor in, en die regelt dat dan weer met de bank, die dat met jouw bank regelt. Nouja, ergens in die keten van schakels is dus iets verkeerd gegaan...
Als er dan niet geïncasseerd kan worden, krijg je inderdaad een mailtje met een link om alsnog te betalen. Voor de volledigheid wordt daarin ook uitgelegd wat er gebeurt als je helemaal niet betaalt. Dat kunnen we maar beter meteen melden, anders krijg je achteraf weer een moeilijk verhaal.
Ik vind het jammer dat je bij ons weggaat, maar tegenhouden doen we niet. Dus tot ziens, wie weet tot in de toekomst.
Ik heb mijn ideal link niet gekregen!!!!! Nogmaals!!!
Kan er zsm een ideal naar me toe gestuurd krijgen?? Ik heb geen zin weer eens te bellen naar jullie voor die ideallink!! Dit zal sogenaamd automatisch door jullie gestuurd worden als automatisch incasso niet lukt!
Kan er zsm een ideal naar me toe gestuurd krijgen?? Ik heb geen zin weer eens te bellen naar jullie voor die ideallink!! Dit zal sogenaamd automatisch door jullie gestuurd worden als automatisch incasso niet lukt!
Hoi Kyblabla,
Ik ben benieuwd voor welke factuur je een link zou willen krijgen? 🙂
De factuur van november heb je namelijk betaald. De factuur van december is net online gezet, dit gebeurt altijd rond de derde donderdag van de maand, maar het incasseren van de factuur wordt pas een week later gedaan (rond de vierde donderdag van de maand). Wanneer het niet lukt om te incasseren, sturen we vervolgens enkele dagen erna een e-mail met een iDeal link om alsnog de betaling te kunnen doen..
Dus nog een beetje geduld, de link zal je echt automatisch ontvangen, maar je bent nog een beetje te vroeg voor de factuur van december 🙂.
Ik ben benieuwd voor welke factuur je een link zou willen krijgen? 🙂
De factuur van november heb je namelijk betaald. De factuur van december is net online gezet, dit gebeurt altijd rond de derde donderdag van de maand, maar het incasseren van de factuur wordt pas een week later gedaan (rond de vierde donderdag van de maand). Wanneer het niet lukt om te incasseren, sturen we vervolgens enkele dagen erna een e-mail met een iDeal link om alsnog de betaling te kunnen doen..
Dus nog een beetje geduld, de link zal je echt automatisch ontvangen, maar je bent nog een beetje te vroeg voor de factuur van december 🙂.
November heb ik betaald en het zal aangepast worden op de app. Nu staat november nog steeds achterstalig! Dit zouden jullie voor mij veranderen!
December krijg ik nu wel een link? Heb nog niks ontvangen......
December krijg ik nu wel een link? Heb nog niks ontvangen......
December krijg ik nu wel een link? Heb nog niks ontvangen......
Hoi Kyblala,
Dat wordt inderdaad nog voor je aangepast door de IT-afdeling. Maar je hebt gewoon betaald, hoor, dus maak je geen zorgen. Het wordt alleen verkeerd weergegeven.
December is ook betaald, dus daar krijg je geen link meer voor.
Groetjes,
Charlene
December en november geeft nu aan bij mij achterstalig! Wat is het nou??
Hoi Kyblabla,
November wordt nog voor je aangepast, zoals ik al had uitgelegd.
December hebben we in eerste instantie afgeschreven, maar die is weer teruggeboekt door de bank, dus die staat nu inderdaad open. Daar krijg je de eerste herinnering nog van, en dan adviseer ik je om die te betalen met de link die daarin staat.
Houd je email dus goed in de gaten.
Groetjes,
Charlene
Ik heb nog steeds geen link ontvangen... Hoelang gaat dit ongeveer duren?? Zodat ik weet welke datum het dan ong zal zijn?
Hoi Kyblabla,
Ik zie in het systeem dat je gisteren een e-mail hebt gekregen om een betaal link om de factuur te betalen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.