.

Beantwoord

Abonnement, factuur hoger dan verwacht

  • 21 June 2014
  • 1 reactie
  • 262 Bekeken

Badge
Geachte simyo,
Ik heb een abbonoment van 17 euro per maand. Oke dat snap ik soms ga ik over me bundel en jullie hebben alles vekeerd geschreven dat heb ik gezien via mijn facturen, ik heb vorige maand 78,89 betaald oke dat kan jullie hebben de maanden door elkaar gehaald en bij mei staat er 161 EURO! dat kan toch niet waar zijn ik wil mededelen dat ik er helemaal niet blij mee ben en sorry dat ik dit moet zeggen het lijkt of jullie mij willen "naaien" het lijkt echt zo ik heb die 78 euro begrepen maar die 161 euro gaat echt te ver dus hierbij wil ik zeggen dat het echt niet kan en dat er een oplossing moet gaan komen en het factuur van 161 euro staat al klaar dus ik wil snel een belletje van jullie hoe het zit want ik vind het echt niet kunnen dan kan ik liever mijn abbonoment opzeggen want ik ben hier echt niet tevreden mee en ik ga dacht bedrag heus niet betalen we zitten al in juni en jullie sturen mij een factuur van mei en er staat 161 euro dat kan toch niet!? serieus gaan jullie met jullie klanten zo om?.

Ik hoop snel van jullie een reactie te krijgen!!!

mvg,
Emre Arik
icon

Beste antwoord door Charlene 23 June 2014, 10:45

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +8
Hoi Emre Arik,

Ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt, zulke hoge facturen. Daarvoor zit je natuurlijk niet bij een goedkope provider.
Ik heb je facturen even bekeken en ik kan het je wel uitleggen, hoe het komt.
De factuur van April was € 78,82. Je hebt een internetbundel van 1000MB. In april heb je daarnaast nog 412 MB buiten je internetbundel verbruikt, en zo buiten bundel kosten opgebouwd.
De factuur van mei, die net online is bedraagt inderdaad € 161,90. Dit deels door bellen buiten de bundel, maar ook voor het grootste deel internet. In mei heb je namelijk wel 820 MB bovenop de 1000 MB verbruikt. Het buiten bundel tarief voor internet is € 0,15 per MB. Dan loopt de rekening aardig op :(
Simyo stuurt je een bericht wanneer je internetbundel voor de helft op is. Dit hebben we op 16-4-2014 en op 11-5-2014 gedaan, per email en per sms. Ook als je internetbundel helemaal op is, krijg je weer bericht. Dat was bij jou op 22-4-2014 en op 20-5-2014. Wil je dan geen kosten meer maken, dan zet je het beste je Mobiele data uit. Of nog beter, de optie Internet op je Mobiel op Mijn Simyo. Dan weet je zeker dat je geen internet meer verbruikt via de simkaart.
Je kunt naast de waarschuwingen ook altijd inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app om te zien hoeveel je nog kunt bellen en internetten. Ik raad je wel aan om dat af en toe te doen. Zeker als je al een waarschuwing hebt gehad, dat je over de helft bent.
Wat ook een mogelijkheid is, is je internetbundel verhogen. Dan kun je meer MB's verbruiken tegen een gunstiger tarief.
Hier vind je nog goede tips om je dataverbruik in zijn geheel te beperken. Dat kan ook helpen om niet meer zulke facturen te krijgen.

Ik begrijp dat het heel vervelend is om zulke hoge facturen te krijgen. Ik hoop dat dit met mijn uitleg en tips in de toekomst niet meer hoeft te gebeuren.
Heeft mijn uitleg je verwarring wat weggenomen?

Groetjes,
Charlene

Reageer