Skip to main content

.

Op dit forum kom ik veel berichten tegen van mensen die in hele korte tijd heel veel data hebben gebruikt en vanuit Simyo allemaal dezelfde standaard reactie ontvangen.

Vandaag was ik helaas ook het slachtoffer en zou ik binnen 10 minuten 37x 59MB gebruikt hebben. Dit zou gebeurt zijn op zaterdagmiddag tussen 15.31 uur en 15.41 uur. Ik was toen met mijn man in de stad, met mijn telefoon in mijn tas en zat dus niet op mijn telefoon en heb geen gebruik van internet (ook niet op de achtergrond, wat Simyo vaak als mogelijke verklaring geeft). 

Zoals al gemeld weet ik inmiddels dat meerdere Simyo gebruikers dit is overkomen en dat Simyo de enige provider is die dit probleem heeft. Ook ik heb vlak achter elkaar de berichtjes van Simyo ontvangen dat ik respectievelijk op 80% en 100% van mijn gebruik zat. Blijkbaar is dit al jaren gaande bij Simyo en hebben ze het probleem nog niet opgelost.

Inmiddels ben ik afgesloten door Simyo en moet in 326,40 euro betalen (voor 10 minuten internet gebruik), terwijl ik normaal gesproken 9,76 euro per maand betaal en nooit over mijn bundel heen ga.

Is er iemand die mij kan helpen en weet hoe ik dit kan oplossen?

@Advocaat133 Staat uw dataplafond in uw account ‘AAN’ ? Zo nee, direct doen! Kost 50 eurocent per maand, overschrijding is dan niet meer mogelijk. Simyo zal morgen hier reageren en (hopelijk voor u) een regeling voorstellen.  

Beste ​@Advocaat133 Simyo heeft geen probleem om op te lossen.

Jij hebt blijkbaar de waarschuwingen bij 80% en 100% verbruik genegeerd en dan loopt de teller snel op, zoals ook gewoon in de voorwaarden staat en je geacht wordt daar bekend mee te zijn.

Binnen je telefoon kun je behalve het dataplafond van Simyo ook zelf een waarschuwing en dataplafond activeren, dat heb je waarschijnlijk niet gedaan..

Op app-niveau kun je zien waar al die data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Als je het bedrag niet in 1 keer kunt betalen, kun je via de bekende kanalen contact opnemen met Simyo, zie de link hieronder en/of een reactie van een moderator deze week afwachten.

https://www.simyo.nl/klantenservice

Succes.

Dit hoge data gebruik heeft zich allemaal binnen 10 minuten afgespeeld. Het ging zo snel dat de meldingen van 80 en 100% in dezelfde minuut binnen kwamen. Als je dan niet op je telefoon zit is dat niet een kwestie van negeren. Ook heb ik op dat moment geen internet gebruikt en zijn er ook geen apps die veel data gebruikt hebben. Er zijn veel Simyo klanten die dit overkomen is. En het bijzondere is dat je deze klacht bij andere providers niet tegenkomt. 

Hi ​@Advocaat133,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Je kunt het dataplafond via Mijn Simyo activeren.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor jullie hulp! ​@Kaas Berrie en @JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer