.

Beantwoord

Zeer hoge kosten maand 1

  • 16 February 2014
  • 4 reacties
  • 747 Bekeken

Mijn vriendin heeft nu de eerste maand abbonoment bij Simyo.

Tot mijn grote schrik staat er nu ineens dat haar eerste maand 64 euro kost waarvan 26,89 buiten de bundel...

Het rare is dat op een paar sms teveel na alles in de bundel zit en aangezien er nog geen factuur is we niet weten waar die kosten vandaan komen....

Ze heeft 500 mb internet en 200 mb / sms.

Kunnen jullie verklaren waarom  er €26.89 buiten bundel is gebeld voor abbonoment 06********?

Totaal kosten €64.41
Buiten bundel €26.89
kosten eerste maand €37.52
icon

Beste antwoord door Ernst 18 February 2014, 15:10

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +8
Hoi Dennis Verdonschot,

Je vriendin is op 23-1-2014 al buiten de bundel gaan bellen en sms'en. De eerste maand krijg je de bundels naar rato, dat wil zeggen: begin je op de helft van de maand dan krijg je en betaal je een halve bundel. Misschien hebben jullie daar geen rekening mee gehouden? Het is altijd handig om Mijn Simyo een beetje in de gaten te houden tijdens de maand. Daar kun je zien wat er nog te verbruiken valt.
Er is voor €18,12 buiten de bundel gebeld en ge-smst.
Daarnaast is er voor €7,28 naar het buitenland gebeld en gesmst. Dat valt altijd buiten de bundel.
Er zijn ook €1,49 aan internet buiten bundel kosten opgebouwd.
Daarnaast staan er op je eerste factuur aansluitkosten, en abonnementskosten voor de komende maand.

Is het met deze uitleg wat duidelijker voor jullie?

Groetjes,
Charlene
Ik kan nog steeds de factuur niet inzien, dat maakt het dus nog steeds heel onduidelijk.
Het valt me persoonlijk vies tegen van Simyo dat dit heeft kunnen gebeuren. Hoeveel moet je wel niet bellen om €18,12 buiten de bundel te gaan?
En waarom wordt de bundel niet gewoon op volle maand bedrag gezet als je er overheen gaat omdat Simyo hem op half zet?
Reputatie 7
Badge +9
Voor belminuten of sms’jes buiten de bundel betaal je € 0,31 per minuut/sms.
Dus 18,12 / 0,31 = 58.45 minuten en/of smsjes.

De factuur komt aankomende donderdag als het goed is op mijn simyo.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Dennis Verdonschot,

Het klopt dat je nu de factuur en het verbruik van januari niet in kunt zien. Die factuur komt eind van deze week online.
Onze factuurmaanden lopen gelijk aan de kalendermaanden; van de 1e tot en met de laatste dag van de maand. Het abonnement van je vriendin is op 9 januari ingegaan. Dat betekent dat ze 148 van de 200 minuten/SMS heeft gekregen en 370 van de 500 MB in het resterende deel van januari. Naar dezelfde verhouding wordt die maand aan abonnementskosten berekend.

Er is in totaal €26,89 aan buiten bundel kosten geweest in januari. Dat is niet enkel bellen/sms'en en internetten geweest. Ook bellen en sms'en naar het buitenland.
Groentjuh geeft al aan dat bellen en sms'en buiten de bundel, binnen Nederland €0,31 per minuut/SMS en worden de gesprekken afgerond op hele minuten.

Reageer