.

Beantwoord

Weer foutieve berekening

  • 27 February 2013
  • 9 reacties
  • 700 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Nadat er in december al een fout was gemaakt door simyo met ingang van mijn abonnement gaat het nu weer fout.

Abonnementskosten Periode Bedrag
Simyo 300 (12 maanden) 10.01.13 - 31.01.13 € 5,13
Simyo 300 (12 maanden) 01.02.13 - 28.02.13 € 7,00
SMS verdubbelaar 10.01.13 - 31.01.13 € 1,84
SMS verdubbelaar 01.02.13 - 28.02.13 € 2,50
Internet bundel 500 (12 maanden) 10.01.13 - 31.01.13 € 5,50
Internet bundel 500 (12 maanden) 01.02.13 - 28.02.13 € 7,50

Totaal abonnementskosten (incl. BTW) € 29,47

Krijg ik nu ineens dubbele abonnementskosten?

Jullie maken met facturen er zo'n rommelboel van dat het voor de gewone leek niet meer te overzien is. Ik vind dit zeer slordig. Ik heb nu 2 maanden een abonnement bij jullie en elke maand is het weer geouwehoer... Ik moet gewoon zelf erachteraan omdat het de hele tijd niet klopt.
icon

Beste antwoord door Wayne 12 March 2013, 09:53

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge
Daarnaast is dus mijn factuur van Januari ineens voor 2 maanden? Januari en Februari?

Overigens lijkt het erop dat ik voor twee maanden met 1 bundel bel..  gezien ik bijna tegen mijn limiet zit en normaal gebruik ik maar de helft van mijn bundel per maand.
Ik heb precies hetzelfde probleem als woutr.
Vorige maand had ik mijn bundel omlaat gezet omdat ik minder gebruikte. Nu staat er een lijst(net als bij Woutr) dat ik 2 keer betaal voor bellen/smsen en 2 keer voor internet betaal.
Ik neem ook aan dat dit een foutieve berekening is?
Reputatie 7
Badge +9


Abonnementskosten Periode Bedrag
Simyo 300 (12 maanden) 10.01.13 - 31.01.13 € 5,13
Simyo 300 (12 maanden) 01.02.13 - 28.02.13 € 7,00
SMS verdubbelaar 10.01.13 - 31.01.13 € 1,84
SMS verdubbelaar 01.02.13 - 28.02.13 € 2,50
Internet bundel 500 (12 maanden) 10.01.13 - 31.01.13 € 5,50
Internet bundel 500 (12 maanden) 01.02.13 - 28.02.13 € 7,50

Totaal abonnementskosten (incl. BTW) € 29,47

.


Ik lees hier het volgende uit: jouw nieuwe abonnement is op 10 januari 2013 ingegaan. Je betaalt dus abo kosten evenredig aan het aantal belminuten en data voor de rest van de maand januari. Verder is het standaard dat je bij het aangaan van een abonnement ook alvast vooruit betaald voor de abonnementskosten van de maand erop. Dus in jouw geval februari. Eenmalig. Ik zie hier geen onrechtmatigheid.
Dus wat klopt er nou niet, volgens jou?
hallo simyo,
er zit een fout in mijn eerste factuur.
ten eerste zijn mijn abonnementskosten dubbel gerekend (dus voor 2 maand ipv 1)
en ten tweede klopt het bedrag van mijn internetbundel niet. dit is 12,50 maar zou 7,50 moeten zijn (500 MB) (dit staat ook aangegeven als ik op mijn simyo kijk)
wat is hiervan de oorzaak? en kan het teveel bedrag van in totaal 20,50 worden terug gestort?
vriendelijke groet
vvdm
Reputatie 7
hallo simyo,
er zit een fout in mijn eerste factuur.
ten eerste zijn mijn abonnementskosten dubbel gerekend (dus voor 2 maand ipv 1)
en ten tweede klopt het bedrag van mijn internetbundel niet. dit is 12,50 maar zou 7,50 moeten zijn (500 MB) (dit staat ook aangegeven als ik op mijn simyo kijk)
wat is hiervan de oorzaak? en kan het teveel bedrag van in totaal 20,50 worden terug gestort?
vriendelijke groet
vvdm


Zie de laatste reactie van de leon in dit topic.

Wat is de ingangsdatum van jouw abonnement? Kan het bij jou ook zo zijn dat er naast een volledige maand (vooruit) ook een pro rato berekende voorgaande maand in rekening is gebracht? Dus bijvoorbeeld voor je databundel; € 7,50 voor de lopende volledige maand en € 5,00 zijnde een verrekening van de voorgaande maand.

Check even de ingangsdatum en de periodes die in rekening in gebracht!
hallo simyo,
er zit een fout in mijn eerste factuur.
ten eerste zijn mijn abonnementskosten dubbel gerekend (dus voor 2 maand ipv 1)
en ten tweede klopt het bedrag van mijn internetbundel niet. dit is 12,50 maar zou 7,50 moeten zijn (500 MB) (dit staat ook aangegeven als ik op mijn simyo kijk)
wat is hiervan de oorzaak? en kan het teveel bedrag van in totaal 20,50 worden terug gestort?
vriendelijke groet
vvdm


Zie de laatste reactie van de leon in dit topic.

Wat is de ingangsdatum van jouw abonnement? Kan het bij jou ook zo zijn dat er naast een volledige maand (vooruit) ook een pro rato berekende voorgaande maand in rekening is gebracht? Dus bijvoorbeeld voor je databundel; € 7,50 voor de lopende volledige maand en € 5,00 zijnde een verrekening van de voorgaande maand.

Check even de ingangsdatum en de periodes die in rekening in gebracht!


hallo ricoK
ik zie het al, het is inderdaad zo dat er een volledige maand en een pro rato berekende voorgaande maand zijn berekend.
bedankt voor je reactie
groet vvdm
Reputatie 7
Badge +9


Jullie maken met facturen er zo'n rommelboel van dat het voor de gewone leek niet meer te overzien is. Ik vind dit zeer slordig. Ik heb nu 2 maanden een abonnement bij jullie en elke maand is het weer geouwehoer... Ik moet gewoon zelf erachteraan omdat het de hele tijd niet klopt.


Okay, dank voor je reactie VVDM.

Nu jij nog, Woutr.:p;)
Badge
Als je naar dit topic kijkt van mij eerder: 
https://forum.simyo.nl/factuur-65/foutieve-datum-ingang-abonnement-8995/

Mijn abbonement is al ingegaan, deze kosten heb ik reeds betaald als ik mij niet vergis.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Woutr,

Zou je even aan kunnen geven welke kosten je betaald denkt te hebben zodat ik dit voor jou kan controleren?

Reageer