.

Beantwoord

Waarom zie ik op factuur maart al mijn nieuwe bundel van april staan?


Badge
Per 1 april ben ik over gegaan op een "hoger abonnement". De factuur van maart geeft echter al het hogere bedrag aan. Dit klopt toch niet?
icon

Beste antwoord door RicoK 17 April 2015, 20:31

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
De factuur die je nu ziet staan in je Mijn Simyo heet de Maart 2015 factuur, omdat achteraf de werkelijke gebruikskosten in rekening gebracht kunnen worden. Maar met deze factuur wordt de nieuwe abonnementskosten, dus die van april, wel al in rekening gebracht. En volgende maand krijg je dus de factuur van de maand april waarmee de eventuele werkelijke gebruikskosten in rekening worden gebracht.

Je hebt nu dus de bundel voor de maand april gefactureerd gekregen, maar de gebruikskosten van de vorige maand.
Badge
Ik snap nog niets van deze uitleg. De gebruikskosten in maart waren geen 13 euro. Kan ik een wat duidelijker uitleg krijgen?
Reputatie 7
Oke.
Wat is de factuurdatum?
Welke maand-bundel tegen welk bedrag wordt gefactureerd?
Welke maand gebruikskosten tegen welk bedrag worden gefactureerd?
Badge
Factuurdatum t/m 31 maart
abonnementskosytten 13 euro
verbruikskosten 0 euro

Bundel van maart.
Mij nieuwe abonnement is 1 april ingegaan.

Specificatie
Abonnementskosten Periode Bedrag
Simyo 300 (12 maanden) 01.04.15 - 30.04.15 € 6,00
Internet bundel 500 (12 maanden) 01.04.15 - 30.04.15 € 7,00
Totaal abonnementskosten (incl. BTW) € 13,00
Verbruikskosten Aantal Tijdsduur Bedrag
Gesprekken naar mobiele nummers 13 00:14:23 € 0,00
Gesprekken naar vaste nummers 26 01:28:49 € 0,00
Gesprekken naar voicemail 2 00:00:52 € 0,00
SMS naar mobiele nummers 2 € 0,00
Internet op je mobiel binnen Nederland € 0,00
Totaal verbruikskosten (incl. BTW) € 0,00
Totaalbedrag (incl. BTW) € 13,00
Reputatie 7
Dank je. Zoals je ziet zijn de verbruikskosten t/m maart 0,00 (!!) en wordt de maand april 2015 (01.04.15-30.04.15) in rekening gebracht a EUR 13,00 in totaal.

Ik vermoed dat de verwarring is ontstaan door de melding 'factuur maart 2015'. Dit komt, zoals ik in mijn eerste reactie aangaf, omdat nu, achteraf, de kosten van de maand maart in rekening gebracht worden, maar deze zijn 0,00. Je bent dus binnen de bundel van de maand maart gebleven. Tevens wordt de bundel van de maand april vooruit in rekening gebracht die volgende maand weer gaat worden afgerekend.
Badge
Oké.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi yvdhaar,

Wat fijn dat RicoK je zo goed heeft kunnen helpen :D
Het is nu allemaal duidelijk voor je?


RicoK, superbedankt voor de hulp!
Badge
Het is inderdaad onduidelijk dat er staat factuur maart. Het abonnement van april wordt echter al in rekening gebracht. Je betaalt dus altijd vooruit?
Reputatie 5
Badge +10
Hallo yvdhaar,

Je betaald de abonnement vooruit.
Ga je boven je bundel betaal je dit achteraf.


Snap je het nu wel?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi yvdhaar,

Dat klopt helemaal. Je betaalt de bundels altijd vooruit. Jij kunt dit vergelijken met de huur van een huis;)
Ga je boven je bundel betaal je dit achteraf.
En inderdaad, al het verbruik buiten de bundel kunnen wij natuurlijk niet vooraf inschatten. :$

Is alles zo duidelijk?

Reageer