Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom zie ik het nummer 0612001233 in mijn verbruik?


Badge
Ik ontdek sinds kort dat kleine bedragjes van mijn rekening door Simyo worden afgeschreven voor het bellen met het rekeningnummer 0031612001233. Ik weet totaal niet van het bestaan van dit telefoonnummer, laat staan dat ik dit nummer bel. Ik ben vervolgens in mijn verbruik gedoken en ontdekte tot mijn schrik dat van 13-09-2016 het bellen naar dit voor mij onbekende nummer in rekening wordt gebracht. In september is het begonnen met een bedrag van ongeveer € 1.- In mei is het al opgelopen tot € 5,00. Soms wordt op de factuur weergegeven dat op hetzelfde tijdstip wanneer met het genoemde nummer gebeld wordt, ook op dit tijdstip contact is gemaakt met een ander telefoonnummer. Dat andere nummer klopt. Maar hoe is het mogelijk dat ik met 1 telefoon op hetzelfde tijdstip 2 telefoonverbindingen heb. Mijn grootste zorg is de oplopende rekeningen.
Kortom voor mij grote verwarring en ik wil dat dit stopt. Mijn grote vraag is ook: Wat is hier verkeerd gegaan?
icon

Beste antwoord door Jihane 2 juli 2017, 16:23

Hoi Antonie,



Ik kan me goed voorstellen dat je het verwarrend vindt om dat telefoonnummer terug te vinden in je verbruik. Ik heb de aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat er een aantal keer naar dat nummer gebeld is. Zoals Friesian aangaf is dat het voicemailnummer. Ik zie alleen niet dat je dat nummer vanuit het buitenland belt. Het gaat ook niet om hele korte verbindingen ,maar om verbindingen die minstens een halve minuut duren.



Zie je dit nummer niet staan in je telefoon? Ik zie bijvoorbeeld dat je op 29 juni gebeld hebt naar dit nummer. Zie je 'm staan als je op je mobiel naar deze datum kijkt?



Ik zie ook dat je je voicemail intussen uit hebt gezet. Daarna heb je hier geen last meer van gehad. Hou je het nog even in de gaten, en laat je me weten wat er in je toestel staat?



@ Friesian, dankjewel voor je hulp!



Groetjes,

Jihane
Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge
correctie: het telefoonnummer is 0031612001233!!!!
Badge
aanvulling: in mijn logboek van mijn iPhone wordt genoemd nummer niet geregistreerd, terwijl alle resterende telefoontjes, die ik zelf pleeg, allen vermeld staan.
Dat is het voicemail nummer vanuit het buitenland..Probeer eens of uitzetten voicemail of dat helpt, maar vooral verwijder dat nummer ...
Badge
Bedankt voor uw reactie.
vragen: Kunt U mij ook vertellen hoe ik mijn voicemail nummer vanuit het buitenland uitschakel?
Hoe zorg ik er voor dat ik toch mijn voicemail inschakel, maar geen kosten in rekening worden gebracht.

Ik ontvang heel weinig voicemailberichten. Maar voor het geval dat dit nodig is, is dat wel fijn.
Lees even dit topic.
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/voicemail-uitzetten-vanuit-buitenland-hoe-doe-ik-dat-37470

Normaal gesproken zou je telefoon niet uit zichzelf dat nummer moeten bellen, die kosten zijn in die zin ook alleen dan wanneer jij voicemail afluistert via dat nummer, bijvoorbeeld.
Badge
Ja Friesian, dat is ook mijn probleem. Ten eerste Ik bel niet naar dit voicenummer, Ten tweede, ik ontvang ook geen sms dat iemand mijn voicemail heeft ingesproken. Ten derde: Ik heb tot heden ook niemand gesproken die mijn voicemail ingesproken heeft. Ik heb je advies gevolgd om via mijn profiel mijn voicemail uit te zetten. Ik kan pas na een week concluderen of dit werkt. Ik blijf dan wel met de vraag zitten: Stel dat ik mijn voicemail weer inschakel loop ik dan weer het risico dat op mijn kosten naar mijn voicemail gebeld wordt Ik zou graag ook een reactie willen ontvangen van Simyo. Herkennen ze dit probleem? En wat is hun advies. Het juridische probleem is dat ik aan Simyo moet kunnen aantonen, dat ik geen gebruik heb gemaakt van dit Voicemailnummer. Het enige wat voor mijzelf aantoonbaar is, dat deze nummers niet op mijn toestel staan als nummers die ik gebeld heb.
De enige optie is, dat ik van provider verander. Want voor mij is het een te onveilige optie om dit contract voort te zetten. Ik wacht eerst even af hoe Simyo reageert via dit forum.
Er komt zeker een reactie van Simyo maar ze lopen wat achter.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Antonie,

Ik kan me goed voorstellen dat je het verwarrend vindt om dat telefoonnummer terug te vinden in je verbruik. Ik heb de aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat er een aantal keer naar dat nummer gebeld is. Zoals Friesian aangaf is dat het voicemailnummer. Ik zie alleen niet dat je dat nummer vanuit het buitenland belt. Het gaat ook niet om hele korte verbindingen ,maar om verbindingen die minstens een halve minuut duren.

Zie je dit nummer niet staan in je telefoon? Ik zie bijvoorbeeld dat je op 29 juni gebeld hebt naar dit nummer. Zie je 'm staan als je op je mobiel naar deze datum kijkt?

Ik zie ook dat je je voicemail intussen uit hebt gezet. Daarna heb je hier geen last meer van gehad. Hou je het nog even in de gaten, en laat je me weten wat er in je toestel staat?

@ Friesian, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Ik zie nu pas dat U gereageerd hebt op mijn probleem. Waarschijnlijk de e-mail over het hoofd gezien. Bedankt voor uw reactie. In antwoord op uw vraag: Op mijn telefoon zie ik geen enkele melding dat ik dit nummer gebeld heb. Helaas zet het probleem zich toch voort, ondanks ik nu mijn voicemail heb uitgeschakeld. Als U mijn verbruik ziet, dan wordt tot heden nog steeds via het genoemde nummer 0031612001233 een bedrag berekend voor mijn verbruik. Voor mij een duidelijk bewijs, dat ondanks ik niet bel naar de voicemail, (omdat mijn voicemail is uitgeschakeld), toch bij mijn verbruik dit nummer vermeld staat. En dat wordt dan van mijn rekening afgeschreven
Ik heb eens op een rij gezet, wat me dit tot heden gekost heeft: 13/09/2016 t/m 1/10/2016: € 1,32; 1/10/2016-1/11/2016: € 0,73; 1/11/2016-1/12/2016: 0,24; 1/12/2016- 1-01-2017: € 0,94; 1/01/2017-1/02/2017: € 1,07; 1/02/2017-1/03/2017: €1,09; 1/03/2017-1/04/2017: € 0,37; 1/04-1/05/2017: € 3,91; 1/05/2017-1/06/2017: € 4,03; 1/06/2017-1/07/2017: € 0,76; 1/072017-7/07/2017: € 0,20
Totaal: € 14,66. Als ik er van uitgaan, dat ik in de afgelopen periode 15 x wel gebeld heb naar voicemail x 0,10 = € 1.50 (en dat is echt niet meer), dan is in feite € 13,16 mij onterecht in rekening gebracht. Ik vind eigenlijk, dat Simyo dit bedrag op mijn rekening zou moeten terug storten. Ik teken ook nog eens hierbij aan, dat indien ik in het buitenland ben deze bedragen niet worden afgeschreven. Het belangrijkste is, dat ik geen vertrouwen meer heb in de verrekening van Simyo.
Graag uw reactie,
Badge +7
Hoi Antonie,

Ik zie inderdaad dat er nog steeds telefoontjes naar het nummer 0031612001233 in je verbruik staan. Deze gesprekken worden op het netwerk geregistreerd. Er heeft dus wel degelijk een verbinding met dit nummer plaatsgevonden. Ik zie ook dat je voicemail nog steeds aan staat. We kunnen daarom deze kosten niet vergoeden.

Ik raad je aan om 12339 te bellen. Hiermee wordt je voicemail uitgezet. Ik raad je ook aan om ##002# te bellen. Zo zet je alle doorschakelingen uit.

In meeste telefoons is er ook een contact dat 'Voicemail heet'. Ik raad je aan om na te kijken of jij dit contact ook hebt. Heb je daar misschien naar gebeld? Daarnaast raad ik je aan om je oproepen lijst erbij te pakken en te kijken naar de gesprekken die je op dat tijdstip hebt gevoerd. Wordt het zo duidelijker wat er gebeurd kan zijn?

Groetjes,
Samantha
Badge
Beste Samantha,
Het stelt me teleur, dat mijn probleem door Simyo niet onderkend wordt en zij niet overgaat tot een schadevergoeding van kosten, die zij onterecht mij in rekening hebben gebracht. Het gaat mij niet om het bedrag, maar om het principe dat Simyo mij een rekening presenteert, die ik niet heb uitgevoerd. U geeft nu aan als argument, dat mijn voicemail nog steeds niet is uitgeschakeld, terwijl ik vrijdag 30 juni 7.59 uur mijn voicemail heb uitgeschakeld. (Zie mijn verbruik) Terwijl donderdag 6 juli 11.06 uur en vrijdag 7 juli 2x (09.30 uur en 22.18 uur)mij weer door Simyo de rekening werd gepresenteerd voor beluisterde voicemail berichten. Ik weet zeker, dat ik vanaf september 2016 tot heden een enkele keer geluisterd heb naar voicemail, maar niet in die grote getale die mij nu door Simyo in rekening worden gebracht. Het feit, dat ondanks mijn voicemail uitgeschakeld is en ik toch de rekening gepresenteerd krijg is voor mij een aanwijzing dat het systeem voor mijn gebruik van de voicemail niet klopt..
Ik moet helaas Simyo in gebreke stellen en verzoeken het voorstel in mijn vorige bericht in te willigen.
Mocht u het toch niet eens zijn, dan zie ik, ondanks het kleine bedrag, mij genoodzaakt naar de geschillencommissie “telecommunicatie” te stappen. Het gaat mij om het principe van rechtvaardigheid.
Graag uw reactie
Badge +7
Hoi antonie,

Ik kan het me voorstellen dat je niet blij bent dat we deze kosten niet vergoeden. Deze gesprekken staan op het netwerk geregistreerd. Dat betekent dat er wel degelijk een verbinding heeft plaatsgevonden. Het netwerk geeft dit aan ons door, en wij brengen hiervoor kosten in rekening. Zolang deze gesprekken op het netwerk geregistreerd staan en zich ook blijven registreren, kunnen we niets aan deze kosten doen. Zeker niet omdat dit blijft gebeuren. Ik hoop dat je begrijpt dat we niet 'zomaar' kosten kunnen vergoeden, omdat jij zegt dat je niet hebt gebeld.

Daarom raad ik je nogmaals aan om naar ##002# te bellen. Hiermee worden eventuele doorschakelingen uitgezet. Je kunt ook nog proberen om je simkaart tijdelijk in een andere telefoon te stoppen. Worden er dan ineens geen telefoontjes naar dit nummer geregistreerd? Dan staat er blijkbaar iets in je telefoon ingesteld, dat deze verbindingen tot stand brengt.

Kun je dat proberen? Ik hoor graag of je dan deze gesprekken niet meer terug ziet in je verbruik.

Groetjes,
Samantha
Badge
Inderdaad, sinds ik ##002# gebeld heb, wordt het bellen naar de voicemail niet meer geregistreerd in mijn verbruik., Toch blijf ik het vreemd vinden, dat het bellen bij jullie geregistreerd is en ik zeker weet, dat ik niet naar dat nummer gebeld heb. Voor mij ook onbegrijpeljk dat ik dit nummer ##002# moet bellen om van het oneigenlijk verbruik van mijn voicemail af te komen. Het is voor mij de druppel, die mij besloten heeft het abonnement m.i.v 1 september op te zeggen. Via het klantvriendelijke "lowcall" abonnement ben ik verzeild geraakt in een steeds veranderend abonnement, die meer aansluit bij de wensen van de leverancier dan een abonnement die rekening houdt met de oorspronkelijke wensen van een jarenlange trouwe klant..
Reputatie 5
Badge +9
Hoi antonie,

Als jij het gevoel hebt ergens anders beter af te zijn dan kan dat en dan wensen we je natuurlijk heel veel sterkte! Toch is het erg jammer om te horen dat je hebt opgezegd :(

Had je nog geprobeerd om de simkaart in een ander toestel te plaatsen en andersom?

Groetjes,
Caspar

Reageer