.

Beantwoord

Waarom staan er vreemde en onverwachte internetkosten op mijn factuur?

  • 16 September 2015
  • 1 reactie
  • 106 Bekeken

Help! Ik heb in een half uur 6 keer 58,60 mb en nog eens 46,69 mb verbruikt terwijl ik helemaal niet online was. ook heb ik geen achtergrond processen aanstaan. Ik heb nog nooit zoveel verbruikt en was op dat moment helemaal niet aan het surfen (was uit eten op mijn verjaardag). Heb gesproken met de helpdesk en ben nog nooit zo beledigd. Is er iemand die wel een fatsoenlijke verklaring heeft, meeleven toont en met een oplossing komt?
icon

Beste antwoord door Angela 17 September 2015, 14:53

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvonne28868,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat er in augustus veel internet verbruik is. Dat je graag wilt weten hoe dit precies komt kan ik begrijpen. Daarnaast vind ik het jammer dat je een vervelende ervaring hebt met onze telefonische klantenservice. Sorry hiervoor.

Hoe graag ik je ook precies zou willen vertellen waaraan jouw MB's verbruikt zijn, kan ik dit helaas niet. Om jouw privacy te beschermen is het voor ons niet mogelijk om dit in te zien. Via deze link wordt uitgelegd hoe je dit zelf in jouw telefoon kunt bekijken. Zou je dit eens willen proberen? Ik ben erg benieuwd of je hier het een en ander kunt uithalen.

Je geeft aan dat je op dat moment helemaal niet online was. Dit betekent niet dat jouw toestel zelf niets aan het uithalen is. Dit kunnen achtergrondprocessen zijn zoals je zelf noemt. Maar dit kunnen ook updates van software of apps of synchronisaties zijn die enorm veel data kosten.

Op jouw factuur lijkt het dat er meerdere sessies van 58,60 MB geweest zijn. Dit is niet het geval. Het gaat hier om 1 grote sessie. 58,60 MB is het maximale aantal MB's die wij in 1 sessie kunnen meten. Om deze reden wordt dit op jouw factuur in stukjes gehakt. Laat je mij weten of je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer