.

Beantwoord

Waarom moet ik naar een andere app als ik mijn rekeningnummer wil wijzigen?

  • 26 October 2015
  • 7 reacties
  • 230 Bekeken

Ik probeer het rekeningnummer te wijzigen door 1 cent over te maken. Als ik in iDeal een ander rekeningnummer wil aanklikken komt de vraag of ik echt een andere App wil openen, en overstappen naar Google Chrome. Dat heb ik niet eerder gezien in iDeal en vanuit veiligheidsoverweging ben ik hier dus gestopt. Kan ik ook vanuit mijn bankomgeving 1 cent overmaken vanaf de andere rekening?
icon

Beste antwoord door Ernst 27 October 2015, 09:49

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Bruinny, welkom op ons forum :)

Als ik dit zo lees, dan denk ik dat je op je mobiel of je tablet probeert je rekeningnummer te wijzigen.
Dan zal dat apparaat inderdaad vragen of je naar een andere app wilt gaan. Dat is allemaal niet zo handig. Je kunt het beter op een laptop of een PC doen.

Om dan nog even een concreet antwoord te geven op je vraag: Nee, je kunt niet vanaf je bankomgeving een cent overmaken om je rekeningnummer te wijzigen.
Maar: via een laptop of PC lukt het wel via Mijn Simyo :D

Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord?
Je antwoord is duidelijk, maar de veronderstelling niet. Ik probeerde het al vanaf PC. Misschien heeft het te maken met Windows 10? Ik heb 1 rekeningnummer en 1 pas waarmee ik inlog voor internetbankieren. Normaal kan ik na inloggen aangeven welke van mijn meerdere rekeningen ik wil gebruiken om te betalen. Nu verschijnt die optie niet en kan ik alleen overmaken vanaf de rekening waarmee ik juist niet meer wil betalen. Ergens matcht het dus niet, de vraag is waar. De andere vraag is hoe kan ik de betalingen alsnog omzetten naar een andere rekening.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bruinny,

Het is dan inderdaad omdat je de internetbankieren App hebt ingesteld op je computer. Windows ziet dan een doorschakeling naar iDeal en probeert dit automatisch naar jouw eigen bank app door te sturen. Je kunt in dit geval dus alleen een betaling doen via het bankrekeningnummer dat je hebt ingesteld.

In dit geval kun je het beste even de Internetbankieren App uitschakelen in het app menu en dan de betaling doen via je browser 🙂. Uiteraard kun je ook een ander apparaat gebruiken die dit niet heeft.

Groetjes, Tiury
En wat zeg je als ik je vertel dat ik geen internetbankieren App heb ingesteld?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bruinny,

Wij weten dan ook niet waarom jouw computer doorschakelt naar een App. Het lijkt me dan toch een goed idee om het even te proberen een ander apparaat 🙂.

Groetjes, Tiury
Ik wil nog even de uitkomst melden, want het is uiteindelijk gelukt! De betaalopdracht van 1 cent moet eerst geaccordeerd worden via de code die je krijgt met de Raboscanner (in dit geval). Pas daarna komt het keuzemenu waarin je kunt aangeven van welke rekening het bedrag moet worden afgeschreven. Vervolgens bevestig je de betaling opnieuw.
Deze tussenstap was mij niet bekend, vandaar dat ik te vroeg afhaakte. Weer wat geleerd.
Dank voor jullie meedenken.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Bruinny,

Fijn om te lezen dat het toch is gelukt. En bedankt voor de update 😳 We denken graag met je mee en zo leren wij ook wat 🆒

Als je weer een vraag hebt, laat je het dan weten?

Groetjes, Angelica

Reageer