.

Beantwoord

Waarom is mijn internet niet stopgezet?

  • 9 July 2016
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

Beste medewerker van Simyo,
Afgelopen 10 maanden heb ik een abonnement van Simyo gehad waarbij ik 1000 MB’s aan mobiel internet had en 300 min/sms aan belkosten waarvoor ik 16,00 euro per maand moest betalen.
Nu heeft er afgelopen 10 maanden een virus op mijn mobiel gezeten waardoor ik de afgelopen 10 maanden 152,86 euro teveel heb moeten betalen voor mijn mobiel internetverbruik.

Het probleem is alleen dat Simyo mij toegezegd heeft dat als ik over mijn 1000 MB’s bundel heen zou gaan ik een SMS melding zou krijgen en mijn mobiel internet stopgezet zou worden, wat de afgelopen 10 maanden in zijn geheel NIET gebeurd is.
Om deze reden voel ik mij flink benadeeld door Simyo en zie ik graag een tegemoetkoming van Simyo omdat zij in deze gefaald hebben met het NIET-versturen van een sms melding en het NIET-stopzetten van mijn mobiel internetverbruik wat ze op papier toegezegd hebben.

Mijn vraag aan u en Simyo is of jullie mij hier in zouden kunnen helpen en mij tegemoet zouden kunnen komen omdat dit uitermate slechte reclame is voor de geweldige 7x op rij beste provider en dan druk ik het nog zacht uit.

Verwacht u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,
Betalende klant van de geweldige 7x op rij beste provider die zich niet aan zijn woord houdt.
icon

Beste antwoord door Sean 11 July 2016, 11:21

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Weet je zeker dat Simyo heeft gezegd dat je zowel een SMS krijgt alsmede een blokkade?
Voor zover ik weet stuurt Simyo inderdaad een SMS, maar is het daarna aan de klant om daar iets mee te doen.
Of dat een juist iets is, is een andere discussie.

Maar als jij geen SMS hebt ontvangen is er iets misgegaan. Dan is het Simyo om daar een gepaste reactie op te geven.
Reputatie 7
Badge +9
Beste Johan Robere,

Ik begrijp dat je niet bij bent met dat onverwachte extra bedrag, maar Simyo kan niet weten dat een virus het dataverkeer genereert, jouw simkaart registreert het verbruik en verzendt deze info naar Simyo (deze informatieverzending kost geen MB's of belminuten).

Ik weet niet welk toestel je hebt, maar op veel moderne smartphones zit een programma 'ingebakken' waarmee je het dataverkeer kunt begrenzen, bij het bereiken van die limiet zet het toestel je internetverkeer uit, door afrondingen kan het voorkomen dat je een paar honderd kilobyte overschrijding hebt, maar daar is mee te leven.Je kunt dit ook voorkomen door bij een bundel van 1000 de limiet op 995 in te stellen.

Ook in de store van iPhone en Android zijn apps te downloaden die het voor je bijhouden.

Even terug naar je klacht:

Simyo stuurt zelfs 'live' 2 SMS-jes, de eerste als waarschuwing dat je het risico loopt door je bundel te gaan als je op 80% van je bundel zit, de 2e als je op 100% zit, in tegenstelling tot Mijn Simyo en de app zit hierin geen vertraging. Er wordt ook aangeraden om een extra bundel te nemen om hoge kosten te voorkomen.
Simyo kan alleen zien of de SMS verstuurd is, dit zal ook gecontroleerd worden, of je de SMS hebt gezien weet Simyo niet.

Evenals mede-klant wimj12 vraag ik me af hoe Simyo die blokkade-belofte heeft gedaan? Simyo is een internet-only aanbieder, dit houdt in dat er geen verkoper met gladde praatjes in een winkel je een abonnement heeft aangesmeerd.

In de voorwaarden staat ook niets over zo'n blokkade in dit geval.

Indien je dit zwart op wit van Simyo hebt zal Simyo ongetwijfeld je tegemoetkomen.

Maar we zullen het antwoord van Simyo met belangstelling afwachten.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Johan Robere,

Welkom op het Simyo forum.

Je hebt ons zeker goed geïnformeerd, want ik zag exact hetzelfde bericht meerdere keren op Facebook voorbij komen :$

Het is natuurlijk heel vervelend dat je door een virus op je telefoon ongemerkt data hebt verbruikt. Om extra kosten te voorkomen, sturen wij real-time sms-berichten wanneer je 80% en 100% van je internetbundel hebt verbruikt. In deze berichten wijzen we je op het buitenbundeltarief en adviseren we om extra MB's te kopen. Je kunt er op dat moment zelf voor kiezen om je internet (tijdelijk) uit te zetten.
Als je deze sms'jes niet hebt gekregen, zullen wij absoluut onze verantwoordelijkheid nemen. Ik zou dan graag willen weten in welke maand(en) jij geen waarschuwing hebt ontvangen, zodat ik dit kan navragen bij onze netwerkspecialisten. Voor de maanden april en mei heb je echter al een coulance gekregen van ons. Het coulancebedrag voor de maand mei was € 152,86. Mijn collega heeft je hierover op 24-mei 2016 een e-mail gestuurd.

Wij zetten nooit het internet van een klant automatisch uit en dit zullen we ook niet op papier toezeggen. Ik begreep uit ons Facebook gesprek dat het om een telefonische toezegging gaat. In dat geval zou ik graag willen weten wanneer dit telefoongesprek heeft plaatsgevonden. Dan kan ik voor je uitzoeken wat er is misgegaan.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Sean

@Wimj12 en Franswon, bedankt voor jullie reacties!

Reageer