.

Beantwoord

Waarom betaal ik twee keer voor het versturen van één bericht?

  • 16 September 2019
  • 9 reacties
  • 331 Bekeken

Badge
ik ben net 2 maal gefactureerd voor een sms en dat is vervelend.

1: het is een duur smsjee a 51 cent

2: ik ben van het netwerk afgegooid omdat nu mijn beltegoeed op is ..... en om mijn beltegoed op te waarderen moet ik een smsje vn de bank ontvangen ..... en dat kan dus nu niet meer.


RARA wat doe ik nu?
icon

Beste antwoord door Kevin 16 September 2019, 14:10

Bekijk originele reactie

9 reacties

Als je beltegoed op is dan wordt je aansluiting uitgaand geblokkeerd. Je zou dus wel gebeld kunnen worden en smsjes moeten kunnen ontvangen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Werktniet,

Zoals Ray al aangeeft ben je alleen uitgaand geblokkeerd. Je bent gewoon verbonden met het netwerk en kunt gewoon berichten ontvangen. Nadat je hebt opgewaardeerd via iDeal zal alles weer actief zijn. Wanneer een sms dubbel op je verbruik staat, komt dat doordat de sms te lang geweest is voor één bericht. Deze worden dan in twee losse berichten verzonden. Laat je me even weten of het is gelukt?

Dankjewel voor de hulp Ray!

Groetjes,

Kevin
Badge
bedankt voor deze antwoorden alleen zijn ze niet geldig voor dit specifieke geval.

De sms was kort en dus niet te lang, dus ik ben 2 maal gefactureerd voor dezelfde sms, een nee er zaten geen extra lange codes in de tekst, de telefoon geeft aan hoeveel karakters er zijn verbruikt voor verzending.

Ik ben niet in nederland en de melding van tmobile waar ik vanochtend mee verbonden was is nu verboden.
Ik heb niet de roaming uitgezet op mijn telefoon en ook niet in de instellingen in mijn simyo, ik heb het net nog even gecontroleerd en staat aan bellen in en naar het buitenland.
gezien mijn einde beltegoed neem ik even aan dat simyo en tmobile USA niet net hun roaming contract hebben opgezegd.

dus deze vraag is niet beantwoord
Goedenavond @werktniet

Als ik het zo lees dan lijkt het ontvangen van de sms-jes met tancodes niet feilloos te werken.
Morgen zal zich weer een moderator bij je melden om je verder te helpen.

Het 'beste antwoord' wordt geselecteerd waar ik ook vaker bedenkingen bij heb.☺️

Fijne avond!
Friesian
Badge
Het is niet de tan code smsjes waar een probleem mee is ik kan mij niet meer op het netwerk aanmelden, en daarom geen sms'jes meer ontvangen.
Klopt ja, je hebt gelijk. Ik zet je topic extra onder de aandacht zodat je zeker verder wordt geholpen.
Succes!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Werktniet,

Wat een gek probleem, ik heb even contact gehad met de netwerkspecialisten van KPN. Er blijken wat blokkades voor inkomend verkeer op je aansluiting te staan waardoor je dus geen gesprekken en sms'jes ontvangt in het buitenland. Ze denken dat dit ooit tijdens de migratie van je nummer al verkeerd gegaan is. Helaas was dit probleem niet direct op te lossen en ze hebben dit nu doorgestuurd naar de afdeling die dit op kan lossen. Ze verwachten dat dit binnen enkele dagen geregeld is. Ik heb de situatie uitgelegd aan gevraagd hier spoed achter te zetten. Ik hoop dus dat het snel opgelost is!

Omdat het in de systemen niet helemaal goed gegaan is, konden ze aan de kant van KPN ook niet bevestigen waar de tweede sms vandaan kwam. Ik heb dus één van de sms'jes voor je laten vergoeden. Je beltegoed staat dus hierdoor ook weer in de plus.

Excuses voor het ongemak en hopelijk is het snel opgelost!

Groetjes,

Kevin
Badge
bedankt voor het nogmaals controleren.

Het beltegoed is nog niet bijgewerkt.
Ik heb net nogmaals geprobeerd om te betalen maar dat werkt nog niet.
Eerder lukte het niet omdat de site in onderhoud was ;)
Ik wacht geduldig af wat er verder gebeurd.
Maandag ochtend heb ik de belangrijkste smsjes kunnen ontvangen en versturen helaas de daaropvolgende gingen mis maar die waren niet zo belangrijk meer.
Reputatie 6
Badge +6
Hoi werktniet,

Bedankt voor je reactie.

Inmiddels is je beltegoed weer aangevuld tot € 0,51 en is je aansluiting is weer actief. Werkt alles weer naar behoren?

We zien wel dat het zelf opwaarderen van je beltegoed nog niet gelukt is. Zou je het nog eens willen proberen om je beltegoed op te waarderen via onze website?

Groetjes,
Bas

Reageer