Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom betaal ik twee keer voor het versturen van één bericht?

  • 16 september 2019
  • 9 reacties
  • 327 Bekeken

Badge
ik ben net 2 maal gefactureerd voor een sms en dat is vervelend.

1: het is een duur smsjee a 51 cent

2: ik ben van het netwerk afgegooid omdat nu mijn beltegoeed op is ..... en om mijn beltegoed op te waarderen moet ik een smsje vn de bank ontvangen ..... en dat kan dus nu niet meer.


RARA wat doe ik nu?
icon

Beste antwoord door Kevin 16 september 2019, 14:10

Hoi Werktniet,



Zoals Ray al aangeeft ben je alleen uitgaand geblokkeerd. Je bent gewoon verbonden met het netwerk en kunt gewoon berichten ontvangen. Nadat je hebt opgewaardeerd via iDeal zal alles weer actief zijn. Wanneer een sms dubbel op je verbruik staat, komt dat doordat de sms te lang geweest is voor één bericht. Deze worden dan in twee losse berichten verzonden. Laat je me even weten of het is gelukt?



Dankjewel voor de hulp Ray!



Groetjes,



Kevin
Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Als je beltegoed op is dan wordt je aansluiting uitgaand geblokkeerd. Je zou dus wel gebeld kunnen worden en smsjes moeten kunnen ontvangen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Werktniet,

Zoals Ray al aangeeft ben je alleen uitgaand geblokkeerd. Je bent gewoon verbonden met het netwerk en kunt gewoon berichten ontvangen. Nadat je hebt opgewaardeerd via iDeal zal alles weer actief zijn. Wanneer een sms dubbel op je verbruik staat, komt dat doordat de sms te lang geweest is voor één bericht. Deze worden dan in twee losse berichten verzonden. Laat je me even weten of het is gelukt?

Dankjewel voor de hulp Ray!

Groetjes,

Kevin
Badge
bedankt voor deze antwoorden alleen zijn ze niet geldig voor dit specifieke geval.

De sms was kort en dus niet te lang, dus ik ben 2 maal gefactureerd voor dezelfde sms, een nee er zaten geen extra lange codes in de tekst, de telefoon geeft aan hoeveel karakters er zijn verbruikt voor verzending.

Ik ben niet in nederland en de melding van tmobile waar ik vanochtend mee verbonden was is nu verboden.
Ik heb niet de roaming uitgezet op mijn telefoon en ook niet in de instellingen in mijn simyo, ik heb het net nog even gecontroleerd en staat aan bellen in en naar het buitenland.
gezien mijn einde beltegoed neem ik even aan dat simyo en tmobile USA niet net hun roaming contract hebben opgezegd.

dus deze vraag is niet beantwoord
Goedenavond @werktniet

Als ik het zo lees dan lijkt het ontvangen van de sms-jes met tancodes niet feilloos te werken.
Morgen zal zich weer een moderator bij je melden om je verder te helpen.

Het 'beste antwoord' wordt geselecteerd waar ik ook vaker bedenkingen bij heb.☺️

Fijne avond!
Friesian
Badge
Het is niet de tan code smsjes waar een probleem mee is ik kan mij niet meer op het netwerk aanmelden, en daarom geen sms'jes meer ontvangen.
Klopt ja, je hebt gelijk. Ik zet je topic extra onder de aandacht zodat je zeker verder wordt geholpen.
Succes!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Werktniet,

Wat een gek probleem, ik heb even contact gehad met de netwerkspecialisten van KPN. Er blijken wat blokkades voor inkomend verkeer op je aansluiting te staan waardoor je dus geen gesprekken en sms'jes ontvangt in het buitenland. Ze denken dat dit ooit tijdens de migratie van je nummer al verkeerd gegaan is. Helaas was dit probleem niet direct op te lossen en ze hebben dit nu doorgestuurd naar de afdeling die dit op kan lossen. Ze verwachten dat dit binnen enkele dagen geregeld is. Ik heb de situatie uitgelegd aan gevraagd hier spoed achter te zetten. Ik hoop dus dat het snel opgelost is!

Omdat het in de systemen niet helemaal goed gegaan is, konden ze aan de kant van KPN ook niet bevestigen waar de tweede sms vandaan kwam. Ik heb dus één van de sms'jes voor je laten vergoeden. Je beltegoed staat dus hierdoor ook weer in de plus.

Excuses voor het ongemak en hopelijk is het snel opgelost!

Groetjes,

Kevin
Badge
bedankt voor het nogmaals controleren.

Het beltegoed is nog niet bijgewerkt.
Ik heb net nogmaals geprobeerd om te betalen maar dat werkt nog niet.
Eerder lukte het niet omdat de site in onderhoud was ;)
Ik wacht geduldig af wat er verder gebeurd.
Maandag ochtend heb ik de belangrijkste smsjes kunnen ontvangen en versturen helaas de daaropvolgende gingen mis maar die waren niet zo belangrijk meer.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi werktniet,

Bedankt voor je reactie.

Inmiddels is je beltegoed weer aangevuld tot € 0,51 en is je aansluiting is weer actief. Werkt alles weer naar behoren?

We zien wel dat het zelf opwaarderen van je beltegoed nog niet gelukt is. Zou je het nog eens willen proberen om je beltegoed op te waarderen via onze website?

Groetjes,
Bas

Reageer