De volgende dag, maandagochtend om 06:47 kreeg ik een sms dat mijn aansluiting i.v.m. hoog verbruik was geblokkeerd voor uitgaand verkeerd. ik heb ingelogd op de app en zag tot mijn grote schrik een openstaand bedrag van 142,68 !! . Een bedrag dat meer is dan mijn hele jaar abonnement.
Uit het overzicht bleek dat ik in een tijdsbestek van enkele uren 15x een blok van 58,59 MB heb verbruikt waarvan enkele met minder dan 1 minuut aan tussentijd.
Ik heb direct gebeld naar jullie om te vragen wat er aan de hand is en direct werd gemeld dat dit betaald moet worden. Er is samen gekeken naar de instellingen van mijn telefoon en hieruit bleek dat er geen verklaarbare reden is waarom er ineens hoog verbruik heeft plaatsgevonden. De instellingen voor mobiel verbruik stonden alleen aan voor WhatsApp. Ook was inzichtelijk dat er sinds september 2017 geen aanpassingen waren gedaan aan deze instellingen. Ik ben ook altijd zeer alert op mijn dataverbruik, dit is ook terug te zien in mijn verbruik al sinds ik klant bij jullie ben. (jaren). Daar is te zien dat ik gemiddeld maar 30-40% van mijn bundel verbruik.
In de analyse van WhatsApp zie ik dat ik om 12:09 1 foto heb verstuurd, deze foto had een grootte van 1.1 MB. Op 12:23 heb ik een video verstuurd met een grootte van 15,4 MB. Op 12:35 heb ik een video verstuurd met een grootte van 2,3 MB, als laatste heb ik een om 12:37 foto verstuurd met een grootte van 1.1 MB. Enkele minuten later kreeg ik de sms van Simyo en heb ik de telefoon niet meer gebruikt. Deze is bij terugkomst weer gebruikt waarbij ik inmiddels op de WiFi was aangesloten van ons vakantiehuisje. Als ik deze data optel kom ik op 19,9 MB, dit staat in geen verhouding tot het verbruik dat mij op maandagochtend wordt gepresenteerd.
Ik vraag mij dus af waar dat extreem hoge verbruik vandaan kan komen? Wat kan die vele momenten van 58,59 Mb verbruik geweest zijn?
Ik hoop heel erg dat ik op coulance van jullie kant kan rekenen in deze situatie die voor mij onverklaarbaar is en daarnaast kijkend naar de vele jaren dat ik al klant bij jullie ben en daarin gemiddeld minder dan 400 MB verbruik en nog nooit boven 1000 MB ben uitgekomen waarbij dit onverklaarbare bedrag is meer is dan mijn gehele jaarabonnement (126 euro)
Ik zie graag een reactie van jullie kant tegemoet.
Annemieke Leppink
Beste antwoord door Groentjuh
Bekijk originele reactie