.

Beantwoord

veel te hoge factuur, hoe kan dit?

  • 20 August 2014
  • 9 reacties
  • 569 Bekeken

Badge
ik en mijn vrouw hebben al jaren simyo.
maar opeens hebben we beide een superhoge factuur.
dit is onmogelijk!!
mijn vrouw belt bijna nooit en ik werk de gehele dag en bel altijd binnen mijn bundel.
dit is al eens geweest in het verleden.
ik heb een rekening van 255 euro(juni),daarna 129 euro!!(juli)
mijn vrouw had rond de 40 euro(juni) en vandaag effe in de mail een factuur van 143 euro!!(juli)
al met al klopt hier niets van!
voor deze bedragen bellen wij nooit.
ik zit al jaren bij simyo,maar dit slaat alles.
er staan allemaal nummers op de factuur die wij helemaal niet kennen.
maar zoals ik zie op het forum is dit schering en inslag bij simyo.
uiteraard betalen wij dit niet en wordt dit niet opgelost gaan we beide over naar een andere provider,keuze genoeg.
uiteraard bij het uitblijven van een oplossing zijn wij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.
icon

Beste antwoord door Tiury 21 August 2014, 14:31

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi dolcevita200,

Wat vervelend om te horen dat je zulke hoge facturen hebt ontvangen 😞 Je facturen zijn normaal niet zo hoog, dus ik ben meteen je facturen nagelopen. Ik zie dat de kosten vooral zijn opgebouwd uit verbruik vanuit en naar het buitenland. Elke belminuut of SMS die verbruikt worden in of naar het buitenland, vallen buiten je bundel, tegen een hoger tarief. Check hier de tarieven.

Voor zover ik zie, is dit echt gemeten verbruik en daarom in rekening gebracht, om die reden kan ik helaas niets veranderen aan de hoogte van je factuur.
Badge
Hoi dolcevita200,

Wat vervelend om te horen dat je zulke hoge facturen hebt ontvangen 😞 Je facturen zijn normaal niet zo hoog, dus ik ben meteen je facturen nagelopen. Ik zie dat de kosten vooral zijn opgebouwd uit verbruik vanuit en naar het buitenland. Elke belminuut of SMS die verbruikt worden in of naar het buitenland, vallen buiten je bundel, tegen een hoger tarief. Check hier de tarieven.

Voor zover ik zie, is dit echt gemeten verbruik en daarom in rekening gebracht, om die reden kan ik helaas niets veranderen aan de hoogte van je factuur.


hoi,
helaas kan dit nooit kloppen
mijn vrouw is ziek en belt bijna nooit,want als ze belt dan is het met de vaste telefoon die we hebben.
en soms met simyo.
ook de smsjes die op het overzicht stonden kloppen gewoon niet.
en ik bel zelf nooit naar het buitenland of vanuit het buitenland.
ik ga hier uiteraard werk van maken.
jammer dat dit zo moet lopen.
tegen een provoder kun je blijkbaar niets beginnen.
zal dit ook gaan doorzetten op andere klachten sites.
eens kijken wat dit gaat opleveren.
Badge +6
Hoi dolcevita200,

Ik wil je aanraden om eens in de gespreks- en berichtengeschiedenis van jullie telefoons te kijken en te checken wat je daarin terugziet.

Het is namelijk zo dat het verbruik dat wij registreren direct via het netwerk vanaf je simkaart komt. En alleen je telefoon kan de simkaart opdracht geven om verbinding te maken met het netwerk, niet andersom.

Ik hoor graag van je wat jullie in de telefoons terug zien! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik vind dit soort berichten altijd uitermate vreemd.
Klant zegt: Ik bel nooit ergens naartoe. Zeker niet naar / vanuit een buitenland.
Jullie zien allemaal dure belkosten naar / vanuit het buitenland in het systeem.

Curieus toch? Of niet soms? http://i58.photobucket.com/albums/g250/J_Cuz/smilies/dark/JC-thinking.gif
Badge
Ik vind dit soort berichten altijd uitermate vreemd.
Klant zegt: Ik bel nooit ergens naartoe. Zeker niet naar / vanuit een buitenland.
Jullie zien allemaal dure belkosten naar / vanuit het buitenland in het systeem.

Curieus toch? Of niet soms? http://i58.photobucket.com/albums/g250/J_Cuz/smilies/dark/JC-thinking.gif


luister vriend,

mijn vriendin heeft een zenuwziekte en die belt bijna nooit.
zit elke dag aan de morfine !
dus let op wat je zegt,oke?
check overal op internet:overal zie je onverklaarbare hoge factuur bij simyo
zelfs toen mijn vriendin nog geen smartphone had stond er een dik bedrag aan internetkosten.
nu jij weer rare vent!
Reputatie 7
Badge +9
Ik geloof dat die rare vent het niet tegen jou had maar meer in het algemeen naar Simyo toe zijn verbazing uitsprak dat dit soort situaties af en toe voorkomen.
Badge
Ik geloof dat die rare vent het niet tegen jou had maar meer in het algemeen naar Simyo toe zijn verbazing uitsprak dat dit soort situaties af en toe voorkomen.


oke,
dan heb ik het verkeerd begrepen.excuses
het is gewoon een feit dat ik de gehele dag werk,en ik bel weinig en al helemaal niet van en naar het buitenland.

mijn vriendin,dat heb ik al uitgelegd.
o ja,ze dreigen met incasso nu

laat maar komen!!
Reputatie 7
Badge +9
Ik geloof dat die rare vent het niet tegen jou had maar meer in het algemeen naar Simyo toe zijn verbazing uitsprak dat dit soort situaties af en toe voorkomen.

Jij snapt 'm Scotsman. ;)

Hoi dolcevita200,

Ik wil je aanraden om eens in de gespreks- en berichtengeschiedenis van jullie telefoons te kijken en te checken wat je daarin terugziet.

Het is namelijk zo dat het verbruik dat wij registreren direct via het netwerk vanaf je simkaart komt. En alleen je telefoon kan de simkaart opdracht geven om verbinding te maken met het netwerk, niet andersom.

Ik hoor graag van je wat jullie in de telefoons terug zien! smile


....en in jullie verbruiksgeschiedenis in jullie Mijn Simyo?
Badge +6
oke,
het is gewoon een feit dat ik de gehele dag werk,en ik bel weinig en al helemaal niet van en naar het buitenland.


Hoi dolcevita200,

Allereerst, fijn dat het misverstand over de reactie van de leon uit de wereld is (dankjewel hiervoor, Scotsman! :)).

Nu blijft mijn vraag wat je zelf in je gebruiksgeschiedenis terugziet van je telefoon?

Ik heb namelijk even wat specifieker gekeken in je verbruiksgegevens en zien dat ook deze maand er weer meerdere uitgaande gesprekken zijn naar Duitse nummers eindigend op 717 en 189 die ook veelvuldig op de facturen van juni en juli terugkomen 😕

Dit kan je overigens zelf ook zien op Mijn Simyo onder het tabblad Verbruik en door vervolgens op 'Augustus' te klikken.

Over de facturen van je vriendin kan ik zo niets zeggen, omdat ik geen inzicht in haar gegevens heb. Als je haar 06-nummer via een privébericht zou willen sturen, dan kan ik even meekijken.

Ik hoor graag van je!

Reageer