Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Onbekend bedrag van beltegoed. Toch maar een deel vergoed. Hoe komt dat?


Badge
IK heb de vraag 3x aan het simyo service mailadres gesteld dit omdat er een onbekend bedrag van mijn tegoed was afgeschreven.
Na wat heen en weer gemaild te hebben over dit geval is een gedeelte van dat bedrag teruggestort.
vreemd was dat het andere gedeelte niet terug gestort kon worden (volgens Simyo) omdat dat een bedrag was dat in de min, dus over het tegoed heen, was gegaan.
ik heb een prepaid kaart. dus mijn vraag: Kan er met een prepaidkaart door gebeld worden en zoja hoe wordt dat verrekend?
is/zijn er anderen die een dergelijk geval hebben ervaren?
Simyo reageert nu helemaal niet meer?

BJ
icon

Beste antwoord door Tiury 10 mei 2016, 12:31

Hoi Freewave,



Wat vervelend dat je onbekende kosten op je verbruik tegenkwam. Gelukkig zijn we je hier al tegemoet in gekomen. Toch is het jammer dat het toch niet duidelijk is wat er werd bedoelt met kosten die in de min zijn gekomen.



Bij Simyo kun je altijd je gesprek afmaken, ook al kom je hierdoor in de min. 'Vroeger' was dit tot een limiet van -€ 5,-. Dit hebben we afgeschaft. Je kunt dus een negatief saldo krijgen, die wij zélf aanvullen naar € 0,00, omdat een Prepaid eigenlijk op is op hoort te zijn. Zoals je begrijpt hebben wij deze kosten dus al automatisch gecorrigeerd, wat onder de streep is gekomen. Zoals je begrijpt gaan we dit dus niet ook nog vergoeden.



Dit vind je overigens ook terug tussen je verbruik. We maken hier een regel 'Automatische correctie BTG'.



Ik hoop dat je de uitleg nu beter begrijpt en het nu duidelijk is waarom we voor jouw gevoel maar een deel van die kosten hebben vergoed.



Groetjes, Tiury
Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Freewave,

Wat vervelend dat je onbekende kosten op je verbruik tegenkwam. Gelukkig zijn we je hier al tegemoet in gekomen. Toch is het jammer dat het toch niet duidelijk is wat er werd bedoelt met kosten die in de min zijn gekomen.

Bij Simyo kun je altijd je gesprek afmaken, ook al kom je hierdoor in de min. 'Vroeger' was dit tot een limiet van -€ 5,-. Dit hebben we afgeschaft. Je kunt dus een negatief saldo krijgen, die wij zélf aanvullen naar € 0,00, omdat een Prepaid eigenlijk op is op hoort te zijn. Zoals je begrijpt hebben wij deze kosten dus al automatisch gecorrigeerd, wat onder de streep is gekomen. Zoals je begrijpt gaan we dit dus niet ook nog vergoeden.

Dit vind je overigens ook terug tussen je verbruik. We maken hier een regel 'Automatische correctie BTG'.

Ik hoop dat je de uitleg nu beter begrijpt en het nu duidelijk is waarom we voor jouw gevoel maar een deel van die kosten hebben vergoed.

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury,

Bedankt voor je snelle reactie,

Even vertalen voor mezelf: met prepaid kan ik in de min komen wat door Simyo ongelimiteerd wordt vergoed. de limit van -5 euro is vervallen. Er is bij mij in de plus (afgerond) 15.00 euro verdwenen en iets meer dan de helft vergoed. (de precieze bedragen staan in het archief). Wat er onder de streep nog verdwenen is, is nergens zichtbaar, voor mij.
Maar niet vergoed het totaal boven de streep.
2. wat! er gebeurt is, is ook nog niet duidelijk geworden want: kan dit zomaar weer gebeuren?

Tot dit gebeuren ben ik zeer tevreden geweest met Simyo. Geef alleen mijn reactie om de scherpe randjes glad te helpen. Het was nu maar een klein bedrag. maar had groter kunnen zijn.

Nog een idee: Waarom wordt er ook niet een waarschuwingssignaal gegeven even voor overschrijding?

Nog een idee: Waarom wordt er ook niet een waarschuwingssignaal gegeven even voor overschrijding?

Volgens mij krijg je een sms wanneer je beltegoed onder de 2 euro is.
Badge
Als dat zo is. dit heb ik niet gehad. maakt het verhaal steeds verdachter.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Freewave,

Ik snap dat het je idee van het 'in de min kunnen komen' raar vind. Het bedrag voor het bellen naar het buitenland is, zoals ik begrijp, gewoon teruggestort op je beltegoed. Het bedrag wat we eerder hebben vergoed doordat je in de min was gekomen, hebben we natuurlijk niet ook nog eens bij je beltegoed gezet.

Het zou kunnen dat deze situatie zich weer voordoet. Het belangrijkste wat je hierover moet weten is dat je niet meer kunt bellen wanneer je beltegoed in de min staat. Daarom raad ik je altijd aan om genoeg beltegoed te hebben. Je kunt bijvoorbeeld instellen om je beltegoed automatisch aan te laten vullen. Wanneer er onterecht tegoed van je beltegoed is afgehaald zullen we dit, zoals je nu weet, natuurlijk vergoeden.

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Casper,
Je bent de 3de of 4de persoon die zich met mijn probleem inlaat.
wat je schrijft is niets nieuw. of je hebt je niet ingelezen of er zijn andere krachten die jouw de bal toespelen.
nieuw is dat je schrijft dat het zich niet onmogelijk ia dat dit weer kan gebeuren. het duistere is dat nog steeds niet gemeld wordt wat en waar het vandaan komt.
voor jouw als info mijn tegoed was op het moment dat het in een keer verdween het volledige bedrag boven de streep en niks in de min.
het is dat ik er de tijd voor heb om Simyo van nuttige informatie te voorzien want zoals ik al schreef tot het gebeuren was ik zeer tevreden. er werd tot dan alle moeite gedaan om de klant tevreden en naar de zin te maken. heb ook redelijk reclame gemaakt. nu lijkt het of ik met loze info wordt zoet gehouden tot ik het opgeef. ik ben geduldig maar er komt een eind, helaas.

ps.het gaat mij niet om het zoganaamde min bedrag, dat zou wel leuk zijn, als de rest van mijn vragen maar bevredigt worden opgelost voor mij en Simyo.

groetjes,

BJ
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Freewave,

Jammer dat je niet tevreden bent met mijn antwoord, maar het is me onduidelijk wat je precies wilt.

Ik heb het allemaal nog eens goed bekeken. Je was tijdens de desbetreffende periode van het ontvangen gesprek in het buitenland. Het is een vreemd geval, daar zijn we het beiden denk ik over eens. Wij bij Simyo hebben ons best gedaan te achterhalen hoe dit precies is gekomen, maar kunnen onze netwerkspecialisten de details van de gesprekshistorie niet zo ver terugkijken. Omdat we er dus niet uit zijn gekomen waardoor het is gekomen, hebben we besloten om het bedrag te vergoeden.

De vergoeding ging als volgt. De kosten voor het gesprek waren € 14,52. Het beltegoed wat je voor dat gesprek had, was € 7,72. Bij Simyo is het mogelijk om je gesprek af te maken en hierdoor 'in de min' te komen'. Dit is in dit geval ook gebeurd. Het beltegoed is namelijk voor € 6,80 in de min gekomen.

Het beltegoed in de min is kwijtgescholden en je beltegoed is weer op 0 gekomen. Daarna hebben we nog eens de € 7,72, waar je beltegoed uit bestond, vergoed. We hebben het dus zo vergoed, dat het lijkt alsof het gesprek helemaal niet heeft plaatsgevonden! Ik hoop dat je dit begrijpt.

Nu kom ik terug op mijn eerste vraag. ik ben benieuwd wat je precies wilt. De vergoeding is tot stand gekomen. Waarom het bedrag in eerste instantie van je beltegoed is afgehaald is voor ons ook een raadsel. Uiteraard gaan we ervan uit dat dit nooit meer gebeurd, maar ik kan natuurlijk niks uitsluiten. Ik heb dit verder ook nooit meegemaakt, dus laten we het houden op een raar verschijnsel.

Ik hoop dat je genoeg informatie hierover hebt. Als je toch nog vragen hebt, hoor ik graag van je!!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Casper, je doet werkelijk je uiterste best.
wat ik wil ik weten:
1 waarom er verschillende antwoorden (of helemaal geen reactie (Bas)meer)1b) gegeven wordt.
Het nummer, de gesprekshistorie, zou alleen bij een crimeneel gebeuren te achterhalen zijn. klopt dat?
2.in deze forum reeks zegt Frisian : dat er bij 2 euro tegoed er een waarschuwing komt. klopt dat?
3. je zegt dat er nog 7,72 te goed was toen het geval inging. ik heb even voor dat het tegoed op was nog gekeken hoeveel tegoed ik nog had. ruim voldoende om een paar minuten later te ontdekken dat het opeens op nul stond.
Dit weet ik niet zeker maar ik dacht dat het tegoed ruim meer was als de 7,72 die gesteld wordt. ik heb het net nog even willen nakijken op mij belstaat maar ik kan niet verder terugkijken dan de 7,72. Zit daar een stop of limiet ingesteld?


Groet

BJ
Reputatie 5
Badge +9
Hoi BJ,

Kijk, nu komen we verder!

De antwoorden:

1. Het was voor mijn collega Bas onduidelijk wat er precies is gebeurd. Ook ik heb geprobeerd te achterhalen wat er precies is gebeurd, maar zoals je nu weet is dit lastig omdat het desbetreffende gesprek in het buitenland is geweest. Dit is de reden dat hij het bedrag 'gewoon' vergoed heeft. Waarom hij niet meer heeft gereageerd weet ik niet, maar dit hoort natuurlijk niet en ik zal zeker nog om duidelijkheid vragen bij mijn collega.

2. Er komt een waarschuwing wanneer je automatisch opwaarderen onder de € 2,- aan hebt staan. Dit is een optie die je in Mijn Simyo kunt vinden. Heb je dit niet, dan komt er geen waarschuwing.

3. Jammer dat je niet kunt terugzien wat je tegoed was. Ik snap dat je je vraagtekens hebt bij het bedrag van je beltegoed, maar ik kon echter zien dat het € 7,72 was op dat moment. Er zit verder geen stop of limiet op ingesteld.

Ik hoop dat je zo antwoord hebt op al je vragen. Voor meer vragen weet je me te vinden :$

Groetjes,
Caspar
Badge
OK,. we komen verder. Blijven de vragen.
1. geen waarschuwing als er geen automatische opwaardering aanstaan. betekend een (zo goed als) eindeloos gesprek, tot hoe lang achter of door de nullijn? 1b, hoe wordt dat verrekend?
2. tot hoelang, hoeveel maanden, kan ik mijn belgedrag/overzicht blijven bekijken?

Er zijn vast nog wat vragen in de lange reeks blijven hangen.

Groet,

BJ
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Freewave,

Aangezien ik aanvoel dat er nog meer vragen aan lijken te komen, lijkt het me handig dat je even bel om alles even door te nemen. Kan je gelijk alle vragen stellen die je hebt.

Op welke dag en tijdstip komt dit voor jou goed uit? Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer