Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kunnen de kosten van mijn lange gesprek geheel vergoed worden?


Laat ik voorop stellen dat ik erg tevreden ben met Simyo. Jullie helpdesk is super.
Maar nou heb ik toch een probleem met de laatste factuur.
Mijn vrouw werkt 's nachts op de huisartsenpost en was laatst haar telefoon vergeten.
Zij belde mij om 23:00 uur met de vraag om hem thuis te zoeken.
Ik belde met mijn telefoon haar toestel en vond die uiteindelijk in de badkamer.
Vanaf dat moment zijn de twee toestellen per ongeluk verbonden gebleven.
Ik ging naar bed en de volgende ochtend kreeg ik van Simyo een bericht dat
mijn toestel was geblokkeerd wegens te hoog verbruik.
Op mijn Simyo zag ik tot mijn schrik € 173,29 buiten bundel verbruik staan.
Ik heb toen met een van jullie medewerkers gebeld om mijn toestel te laten deblokkeren
en om kwijtschelding te vragen van dit bedrag.
Na enig overleg kwam zij met het voorstel om het met de helft te verminderen.
Ik ging toen akkoord, maar toen ik er naderhand over nadacht vind ik het toch ook
niet terecht om de helft te betalen.
Ok, het is mijn fout, ik had de verbinding moeten afbreken, maar deze vergissing kom mij
toch wel erg duur te staan.
Ik wil jullie daarom vragen om het hele bedrag niet te rekenen.

met vriendelijke groet,
Ruud Rijnberg
icon

Beste antwoord door Caspar 17 juni 2016, 10:27

Hoi Ruud13,



Welkom op het forum. Goed om te zien dat het je is gelukt om alsnog in te loggen door een account aan te maken en mooi om te horen dat je tevreden bent bij Simyo.



Wel vervelend dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt voor een gesprek wat je per ongeluk hebt laten hangen.



Ik snap heel goed dat je het gehele bedrag niet wilt betalen, maar helaas gaan wij het bedrag niet geheel vergoeden. De verbinding is er zoals je weet geweest en de kosten zijn in principe geheel terecht. Omdat we het vervelend voor je vinden en we wisten dat het niet bedoeld was om zo lang te bellen, hebben wij de helft vergoed. Eerlijk gezegd is dit is al meer dan we eigenlijk zouden vergoeden! Ik ben daarom ook erg blij dat mijn collega zo coulant is geweest om de helft te vergoeden, maar meer kan ik echt niet voor je doen Ruud.



Ik hoop dat het zo duidelijk is. Heb je hier nog verdere vragen over?



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ruud13,

Welkom op het forum. Goed om te zien dat het je is gelukt om alsnog in te loggen door een account aan te maken en mooi om te horen dat je tevreden bent bij Simyo.

Wel vervelend dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt voor een gesprek wat je per ongeluk hebt laten hangen.

Ik snap heel goed dat je het gehele bedrag niet wilt betalen, maar helaas gaan wij het bedrag niet geheel vergoeden. De verbinding is er zoals je weet geweest en de kosten zijn in principe geheel terecht. Omdat we het vervelend voor je vinden en we wisten dat het niet bedoeld was om zo lang te bellen, hebben wij de helft vergoed. Eerlijk gezegd is dit is al meer dan we eigenlijk zouden vergoeden! Ik ben daarom ook erg blij dat mijn collega zo coulant is geweest om de helft te vergoeden, maar meer kan ik echt niet voor je doen Ruud.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Heb je hier nog verdere vragen over?

Groetjes,
Caspar
Nou, ik ben het in zoverre niet mee eens omdat ik niet geloof dat Simyo € 173,29 kosten heeft gemaakt voor deze verbinding.Het is m.i. gewoon extra winst.
Een lang gesprek moeten mensen natuurlijk gewoon betalen, maar dit is iets anders.

groet,
Ruud
.
Reputatie 1
Badge +2
Ruud, als je jouw logica volgt, dan is wat je moet betalen voor je verbruik afhankelijk van of je wel of niet nuttig gebruik hebt gemaakt van de verbinding.
Dus: als iemand nou (zoals de uitdrukking is) "5 kwartier in een uur praat", zou die dan meer moeten betalen dan een heel erg langzame prater? 😉
Reputatie 5
Badge +7
En ik vind dat als je 50% vergoed krijgt van iets wat 100% je eigen fout is je
je handen mag dichtknijpen. Ik zou heel stil in een hoekje gaan zitten voordat
ze zich bedenken.
Natuurlijk, als ik een fout maak en en een ander kost dat geld, dan betaal ik dat.
Maar ik geloof niet dat mijn openstaande verbinding van 1 nacht Simyo extra geld gekost heeft.
Klopt, het kost jou wat Xtra, probeer maar eens uit, de hele nacht de waterkraan laten lopen....ik zou me vet vergissen als dat jou geen geld zou kosten en mij wel. Denk je dat de waterleiding dat niet rekent. Niettemin is het een rekening om geen herhaling van te maken...:8
Reputatie 5
Badge +7
Natuurlijk, als ik een fout maak en en een ander kost dat geld, dan betaal ik dat.
Maar ik geloof niet dat mijn openstaande verbinding van 1 nacht Simyo extra geld gekost heeft.


Dat denk ik wel. Die extra uren zullen door KPN worden doorberekend, Vast niet voor 175 Euro,
maar wel voor een flink bedrag.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ruud13,

Interessante discussie! Ik ben toevallig degene die jou deze coulance heeft gegeven, toentertijd. Grappig! Zoals Caspar aangeeft, was het niet gemakkelijk om ervoor te zorgen dat 50% van het bedrag vergoed werd. Normaliter wordt een dergelijke vergoeding niet gegeven, maar ik snapte gewoon heel goed dat dit een vervelend voorval was. Je geeft zelf ook aan dat het jouw fout was en dat je verantwoordelijkheid neemt voor je vergissing. Het goede nieuws is dat je slechts 50% verantwoordelijkheid hoeft te nemen ;)

Bovendien, zoals Hans63 al aangeeft, zit er echt geen verschil tussen een 'normaal' lang gesprek waarin informatie uit wordt gewisseld, en een openstaande verbinding waarin niets wordt gezegd. Vanuit het systeem is dat exact hetzelfde. Lijkt me duidelijk!

Ik snap heus dat het nog steeds een groot bedrag blijft. Ik kan je wel een betalingsregeling bieden, als je dat fijner vindt? Dan betaal je het bedrag in termijnen, waardoor het niet in één keer een hap is uit je rekening. Lijkt dat je een goede oplossing? Meer dan dat kán ik echt niet bieden. Dat lijkt me ook niet zo raar.

Laat je even weten of je een betalingsregeling wilt hebben?

@ Hans63, Friesian en Wimj12: Toppers, dank voor het meedenken en voor jullie reacties!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,
Bedankt voor je reactie.
Ik snap dat het voor jullie ook niet gemakkelijk is om dit te verantwoorden.
Ik ben deze discussie ook begonnen om te horen hoe anderen hierover denken.
Een verbinding, die per ongeluk lang open blijft staan zal wel vaker voorkomen en
het is natuurlijk niet altijd duidelijk of het niet gewoon een lang gesprek is.
Bedankt voor je aanbod van een betalingsregeling, maar dat is niet nodig,
zo krap is mijn beurs nou ook weer niet.:)

groet,
Ruud
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Ruud13,

Het is inderdaad een lastige situatie. Goed dat je even hebt gepeild hoe anderen hier over denken! Dat is natuurlijk altijd handig.

Ik kan nu alleen nog maar zeggen dat ik hoop dat het niet meer zal gebeuren! We zijn elkaar hierin toch tegemoet gekomen en hebben het samen netjes opgelost.

Moraal van het verhaal, controleer altijd of er daadwerkelijk is opgehangen!

Groetjes,
Ilias

Reageer