Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ik heb mb's bijgekocht maar toch kosten gemaakt. Hoe kan dat?

  • 20 januari 2021
  • 14 reacties
  • 387 Bekeken

Badge

freek van der steen,

Je hebt zojuist 500 MB's bijgekocht voor deze maand voor 06********. We hebben ze direct toegevoegd.

Voor deze maand heb je daarom 9500 MB:

Je normale internetbundel: 8000 MB
Extra MB’s: 1500 MB

Dat heb je goed geregeld. Zo voorkom je extra buitenbundelkosten.

En dan een extra rekening van honderden euro’s!!!

worden die extra MB’s niet meteen ingezet? Zit gewoon in de auto CNN te kijken op mijn iPhone

Wat gaat hier mis bij jullie? Jullie bieden binnen de contractuele voorwaarden oplossingen om vervolgens de klant de plukken? Willen jullie mij kwijt als klant?!

Freek

icon

Beste antwoord door Daisy 21 januari 2021, 14:06

Beste Freekvandersteen,

 

Ten eerste super jammer dat u extra kosten hebt gemaakt, daar kom ik zo in het bericht op terug.

 

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat er allerlei conclusies worden getrokken en verwijten worden gemaakt, voordat u in contact bent geweest met een medewerker van onze klantenservice. De heren die hierboven reageren zijn, net als u, Simyo klant en zijn hier om te helpen. Dit doen zij vrijwillig en uit behulpzaamheid, dus het is totaal onnodig om op deze manier op hen te reageren.

 

Misschien handig om als eerste te vermelden dat Simyo u informeert wanneer de internetbundel 80% en 100% verbruikt is. Daarna is het u eigen verantwoordelijkheid de mobiele data uit te schakelen in het toestel/internetoptie uit te zetten in mijn Simyo of MB's bij te kopen. In u geval was de internetbundel op 24 december om 13:09 100% verbruikt, hier is ook een sms over verstuurd. Vervolgens zijn er pas op 26 december om 10:01 extra MB's bijgekocht, het internet wat er in de tussentijd verbruikt is word dan geregistreerd als buiten de bundel en daarvoor ook voor het buiten bundel tarief.

 

Dit is ook het geval voor januari, alleen dan iets anders gelopen. Hier had u van te voren al wat bundels aangeschaft:

  • op 18 januari 13:34 heb je 2 bundels van 500MB aangeschaft
  • op 18 januari 15:37 was de internetbundel van 8000MB helemaal verbruikt
  • op 18 januari 15:58 was ook de eerste bijgekochte bundel helemaal verbruikt
  • op 20 januari 10:01 heb je 4 extra bundels bijgekocht
  • op 20 januari 10:04 was ook de tweede bijgekochte internetbundel helemaal verbruikt
  • op 20 januari 10:25 was ook de eerste van de vier bijgekochte internetbundels helemaal verbruikt
  • op 20 januari 10:35 was ook de tweede van de vier bijgekochte internetbundels helemaal verbruikt
  • op 20 januari 12:48 ook de derde van de vier bijgekochte internetbundels helemaal verbruikt
  • op 20 januari 14:20 was ook de laatste internetbundel helemaal verbruikt
  • op 20 januari 14:24 is er weer een bundel aangeschaft
  • op 20 januari 14:35 was ook deze helemaal verbruikt

De kosten die zijn gemaakt deze maand zijn allemaal gemaakt op 20 januari na 14:35. Er waren toen ook geen internetbundel meer actief, de kosten zijn daarmee ook terecht. Simyo kan wegens de privacy wetgeving niet zien waar het internet aan is verbruikt, enkel de dag en het tijdstip. Deze gegevens kunt u ook zelf terugzien in Mijn Simyo onder verbruik. Misschien handig om deze link nog door te nemen om meer inzicht in het verbruik te krijgen en dit soort rekeningen te voorkomen. Verder vind ik u houding tegenover onze superusers zeer onbeschoft en overbodig. Prima dat je het niet eens bent met de voorwaarden van Simyo (die je zelf hebt geaccepteerd) maar daar kunnen Groentjuh en Ray ook niks aan doen, hoef je hen niet kwalijk te nemen. 

 

Ik zie dat je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt, je bent dan ook vrij om over te stappen naar een andere provider (wellicht een provider die onbeperkt internet aan bied). Mochten we ( de superuser en/of ik) u ergens anders mee kunnen helpen, dan horen we dat graag. Al ben ik bang dat je niet op veel hulp hoeft te rekenen vanuit de superusers. Ik kijk wel nog graag mee naar een oplossing, mocht je daar behoefte een hebben. Je kunt mij een privebericht sturen, dan kunnen we even bellen of het daar verder bespreken. :blush:

 

Ik wens je nog een fijne dag!

 

Groetjes,

Daisy ( een millennial die niet voor een tientje per uur klanten probeert verder te helpen)

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Dit is een publiekelijk forum. Ik raad aan dat je jouw mobiele nummer uit jouw post verwijderd. Dit kan tot 1 uur na plaatsing! Een moderator zal waarschijnlijk morgen kijken naar uw aansluiting (en alsnog uw nummer verwijderen indien jij hem niet eruit haalt).

Een reden dat je MBs buiten jouw bundel houd is omdat bij het aanschaffen van zo'n extra bundel de reeds verbruikte MBs buiten de bundel nooit meer binnen die extra bundel komen. Het is dan ook beter om de extra bundels al aan te schaffen voordat je 100% bereikt.

Ik geloof dat de reden voor uw hoge verbruik duidelijk is. Mocht je beter inzicht of tips willen om uw verbruik te verminderen dan raad ik aan dit blog te lezen.

Badge

Dat is dan volkomen onduidelijk naar je klanten toe. Dat staat nergens te lezen als je extra data aanschaft om extra kosten te drukken. 
Misschien een cursus verwachtingsmanagement volgen voor je klanten op deze manier mileidt?

Los het op zou ik zeggen.


 

Badge

 Voor jou ben ik trouwens u.

Reputatie 7
Badge +9

 Voor jou ben ik trouwens u.


Ik ben geen medewerker voor het geval dat je dat niet doorhebt. Ik probeer als behulpzame mede-klant je te helpen. Dat doe ik geheel vrijwillig.

Je telefoonnummer staat overigens nog steeds in jouw bericht. Die kan iedereen dus nu zien. Doe met die informatie wat je wilt! Fijne avond!

Badge

Okay, sorry. misverstand.

Badge

Het gaat om 210,35 die extra is gefactureerd nadat ik na een melding van Simyo extra mb’s had aangeschaft. Dat die niet worden ingezet, acht ik een vorm van misleiding. Heb intussen de zaak voorgelegd aan mijn bedrijfsadvocaat. 

Reputatie 7

Dat het nergens te lezen staat klopt niet helemaal. 

Voor u uw advocaat raadpleegt, misschien Simyo met minimaal een passende uitleg en oplossing laten komen?

 

Succes in iedergeval.  

Badge

Wat is dat toch met Vodafoon, T-mobile, en nu ook Simyo?

Om hun klanten als een vaatdoek uit te wringen met informatie die juridisch onder dwaling valt. Ik ben nog van de Libertel generatie. Wat Simyo doet is onacceptabel, de KPN heeft dasr een abonnement op lijkt het wel...

Badge

Jullie hebben alles onder de voorwaarden mooi afgedekt, maar minachten intussen je klanten en wringen ze uit. Bah. 

Badge

Dag Ray,

Jij bent vast zo’n millennial die voor een tientje per uur klanten loopt af te poeieren met een Q&A.

Start je eigen bedrijf en laat je niet uitbuiten. Zoals Simyo met haar klanten omgaat, zo gebruiken ze jou ook.

Exit. Veel succes met je toekomst.

Reputatie 7
Badge +9

Freekvandersteen, jij bent zeer aanvallend en dat zou ik niet aanbevelen in deze situatie. Wat hier is gebeurd volgt naar alle waarschijnlijkheid precies alle voorwaarden en Simyo heeft doorgaans dit soort dingen echt wel op orde. Die 210 euro is vast daadwerkelijk verbruikt.

Je bent dus nu aangewezen op coulance vanuit Simyo (Ja, daar zijn regelingen voor)! Met uw huidige aanvallende en beledigende houding zullen moderatoren mogelijk niet zo vrijgevig daarin zijn. Zou jij moeite doen om een klant korting te gaan geven als je gelijk wordt uitgemaakt voor "vast zo’n millennial” en gelijk een "cursus verwachtingsmanagement” moet gaan doen? Ik zou daar ZEKER geen haast mee hebben.

Op dit forum heb je Forum experts en Moderatoren. Forum experts zijn behulpzame klanten en kunnen niets meer dan jij zelf ook kan. Ze zijn forum experts, puur door "veel” andere te hebben geholpen. Dan heb je moderatoren. Dat zijn medewerkers van Simyo. Die kunnen je aansluiting inzien, wijzigingen maken en in uitzonderlijke gevallen ook coulance aanvragen bij de financiële afdeling voor klanten.

Ook Ray is forum expert en dus ook klant (Nogmaals alle Forum experts zijn gewoon klanten; Krijgen geen uurloon!). Moderatoren hebben doorgaans een dag nodig om langs te komen. Dat zal dan ook gaande vandaag wel gebeuren.

Als laatste voeg ik toe:

Ja, de structuur van MBs op en gewoon door kunnen internetten op volle snelheid, maar dan tegen 0,15 euro per MB is mijn inziens niet klantvriendelijk. Ik heb een andere forum experts hebben dat ik vele malen kenbaar gemaakt aan de moderatoren. Ook die moderatoren hebben het hoger op vele manier ingebracht. Helaas kunnen zowel klanten als die medewerkers niet op die magische knop drukken.

@Groentjuh +1

Reputatie 7

@Groentjuh @Ray +2

Reputatie 7
Badge +5

Beste Freekvandersteen,

 

Ten eerste super jammer dat u extra kosten hebt gemaakt, daar kom ik zo in het bericht op terug.

 

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat er allerlei conclusies worden getrokken en verwijten worden gemaakt, voordat u in contact bent geweest met een medewerker van onze klantenservice. De heren die hierboven reageren zijn, net als u, Simyo klant en zijn hier om te helpen. Dit doen zij vrijwillig en uit behulpzaamheid, dus het is totaal onnodig om op deze manier op hen te reageren.

 

Misschien handig om als eerste te vermelden dat Simyo u informeert wanneer de internetbundel 80% en 100% verbruikt is. Daarna is het u eigen verantwoordelijkheid de mobiele data uit te schakelen in het toestel/internetoptie uit te zetten in mijn Simyo of MB's bij te kopen. In u geval was de internetbundel op 24 december om 13:09 100% verbruikt, hier is ook een sms over verstuurd. Vervolgens zijn er pas op 26 december om 10:01 extra MB's bijgekocht, het internet wat er in de tussentijd verbruikt is word dan geregistreerd als buiten de bundel en daarvoor ook voor het buiten bundel tarief.

 

Dit is ook het geval voor januari, alleen dan iets anders gelopen. Hier had u van te voren al wat bundels aangeschaft:

  • op 18 januari 13:34 heb je 2 bundels van 500MB aangeschaft
  • op 18 januari 15:37 was de internetbundel van 8000MB helemaal verbruikt
  • op 18 januari 15:58 was ook de eerste bijgekochte bundel helemaal verbruikt
  • op 20 januari 10:01 heb je 4 extra bundels bijgekocht
  • op 20 januari 10:04 was ook de tweede bijgekochte internetbundel helemaal verbruikt
  • op 20 januari 10:25 was ook de eerste van de vier bijgekochte internetbundels helemaal verbruikt
  • op 20 januari 10:35 was ook de tweede van de vier bijgekochte internetbundels helemaal verbruikt
  • op 20 januari 12:48 ook de derde van de vier bijgekochte internetbundels helemaal verbruikt
  • op 20 januari 14:20 was ook de laatste internetbundel helemaal verbruikt
  • op 20 januari 14:24 is er weer een bundel aangeschaft
  • op 20 januari 14:35 was ook deze helemaal verbruikt

De kosten die zijn gemaakt deze maand zijn allemaal gemaakt op 20 januari na 14:35. Er waren toen ook geen internetbundel meer actief, de kosten zijn daarmee ook terecht. Simyo kan wegens de privacy wetgeving niet zien waar het internet aan is verbruikt, enkel de dag en het tijdstip. Deze gegevens kunt u ook zelf terugzien in Mijn Simyo onder verbruik. Misschien handig om deze link nog door te nemen om meer inzicht in het verbruik te krijgen en dit soort rekeningen te voorkomen. Verder vind ik u houding tegenover onze superusers zeer onbeschoft en overbodig. Prima dat je het niet eens bent met de voorwaarden van Simyo (die je zelf hebt geaccepteerd) maar daar kunnen Groentjuh en Ray ook niks aan doen, hoef je hen niet kwalijk te nemen. 

 

Ik zie dat je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt, je bent dan ook vrij om over te stappen naar een andere provider (wellicht een provider die onbeperkt internet aan bied). Mochten we ( de superuser en/of ik) u ergens anders mee kunnen helpen, dan horen we dat graag. Al ben ik bang dat je niet op veel hulp hoeft te rekenen vanuit de superusers. Ik kijk wel nog graag mee naar een oplossing, mocht je daar behoefte een hebben. Je kunt mij een privebericht sturen, dan kunnen we even bellen of het daar verder bespreken. :blush:

 

Ik wens je nog een fijne dag!

 

Groetjes,

Daisy ( een millennial die niet voor een tientje per uur klanten probeert verder te helpen)

Reageer