.

Beantwoord

Ik heb hoge kosten voor internetverbruik. Wat nu?

  • 30 September 2020
  • 1 reactie
  • 286 Bekeken

Goedenavond,

Ik kreeg zojuist een SMS dat mijn nummer was geblokkeerd omdat ik in een hele korte tijd heel veel over mijn bundel ben gegaan. bijna 200 euro!! Ik schrok hier wel heel erg van en zeker omdat ik zag op de simyo app dat deze kosten zijn gemaakt in een tijdsbestek van 35 minuten. Ik heb af en toe slecht internet in mijn kamer daar waar mijn bed staat op de zolder en daarvoor gebruik ik soms mijn databundel om op het web te surfen, op discord te zitten en spotify aan te zetten. Ik wilde een aflevering kijken van een serie en was daarom zojuist ook naar de woonkamer gegaan waar de wifi het wel prima doet en kreeg toen een SMS over dat mijn nummer word geblokkeerd vanwege hoge buitenbundelkosten in een korte tijd. Ik ben toen ook even kijken naar of ik die sms had gekregen van 100% verbruikt, en die heb ik gehad maar die heb ik denk ik gemist wat ook heel stom van mij is geweest, ik heb misschien op een site gezeten die dan waarschijnlijk heel veel MB’s verbruikt omdat ik weet dat spotify en discord weinig verbruiken per uur. Ik kijk ook nooit films of lang videos op 4G omdat ik weet dat dat superveel MB’s opvreet. Ik Ik heb op dit moment een ruime bundel van 30000GB (vanwege mijn aansluiting met KPN) en er is \1 dag geweest deze maand waarop ik per ongeluk 7GB gebruikte omdat ik iets downloadde op 4g (wat heel dom van mij was!). Ik ben ook een student en ik vind een plotselinge rekening van zoveel geld in 1 uur erg schrikbarend zegmaar. Ik heb nu ook mijn 4g uitgezet op mijn mobiele telefoon zodat er niet eventueel op de een of andere manier nog meer buitenbundelkosten kunnen komen deze maand (die bij mijn abonnement nog 1 dag duurt). Is er een manier om mij te helpen met dit probleem en om deze kosten kwijt te schelden?

Met vriendelijke groet, 

Yiwei

icon

Beste antwoord door Bas 30 September 2020, 14:22

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Yiwei, 

Welkom op ons forum! 😊

Ik snap dat je je kapot schrikt als je zoiets ziet. Erg vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten 😥

Als het signaal van ons 4G sterker is dan dat van je WiFi, dan schakelt je toestel automatisch over. Je kunt dit voorkomen door mobiel internet helemaal uit te schakelen als je thuis bent. Ik denk dat het gebeurd is tijdens het kijken van die video, en dat je onze waarschuwingen over het hoofd hebt gezien. Video streamen kost veel data, dus dan lopen de kosten hard op 😶

Om dit in de toekomst te voorkomen moet je eigenlijk even al onze tips doornemen in dit blog en in dit blog. Wij snappen natuurlijk ook wel dat het niet je bedoeling was om deze hoge kosten te maken, dus we komen je graag eenmalig tegemoet. Ik stuur je daar zo nog even een privéberichtje over met extra toelichting ☺

Heb je hier nog vragen over? Let me know!

Groetjes,
Bas

Reageer